Augustibebis 2012
Tihi! På tal om Tradera... Såg nu att jag igår vann tre auktioner från samma säljare.
1 PoP piké
1 Pop bomullscardigan
1 Pippi-tröja
Allt i storlek 62 och nyskick för 38 kr + frakt (typ 50 spänn).
Tihi! På tal om Tradera... Såg nu att jag igår vann tre auktioner från samma säljare.
1 PoP piké
1 Pop bomullscardigan
1 Pippi-tröja
Allt i storlek 62 och nyskick för 38 kr + frakt (typ 50 spänn).
Det goda livet: jag hade ingen kräkbebis, men 2 bodys om dagen låter mycket :)
Jag blandar kulörer ganska hej vilt. Bara de är tvättade några gånger så färgar de inte av sig. Men vitt med vitt och svart med blått, grönt och grått. Då fylls maskinen ganska snabbt ändå tycker jag.
Ok, haha! Har nog haft tur med tuttar som inte sprutar mjölk och kört med vanliga blöjor. Kanske därför :)
Natlup: förra graviditeten kunde jag klämma ut lite vätska typ halvvägs in i graviditeten. Riktiga mjölken rann till efter förlossningen, så det behöver du inte oroa dig för. Denna gång har jag inte testat att klämma ut.
Har varit förkyld en vecka och igår fick jag öroninflammation. Stegade iväg till husläkaren imorse för att få penicillin.
Han blir förvånad när jag säger att jag är gravid. Kändes ganska uppenbart i en tajt tröja och mammajeansen, men tydligen inte.
Det här med viktnedgång vid amning ska man ta det lugnt med. Skynda långsamt. Bantar man för hårt frigörs gifter i kroppen som går ut i modersmjölken.
Så det är bättre att ta det lugnt, äta som vanligt och försöka komma ut med vagnen en halvtimme om dagen.
Jag fick just ett enormt sug efter syltlök. Fattar inte vad jag fått det ifrån, har nog inte ätit det på flera år... Knäppt!
Gadget: får man låna din svärmor? Jag är ganska störd på min ;)
Sedan jag börjat känna bebis så känner jag honom flera gånger om dagen. Men jag märker de gånger man är orolig av någon anledning så kan man få vänta många timmar innan man känner en spark.
Till exempel så kan jag nojja lite när jag vaknar på mage, och det gör jag ofta. Då känns det extra skönt att få en rörelse, men som sagt det kan dröja ett tag.
Jag gillar också bara öl när jag är gravid. Konstigt :)
Stödstrumpor är ett litet helsike att få på sig på slutet när man som mest behöver det, men för mig var det ett nödvändigt ont. Då var det vinter, denna gång är det sommar så de kommer åka på så fort jag märker att benen svullnar på kvällarna.