• Hejåhå

Augustibebis 2012

För min del känns mitt jobb som rena rama semestern i jämförelse med att vara hemma och jaga och lyfta en vild liten 15 månaders. på söndagskvällarna brukar jag vara helt färdig i kroppen.

• Hejåhå

Jag tyckte babynestet var toppen de allra första veckorna att ha i vagnen, så att det bli mer ombonat runt omkring och att kunna lyfta över bebis i soffan om man ville ha henne i samma rum. I sängen mellan oss så att hon fick en egen plats och man slapp noja att rulla över henne. Hon sov jättebra i nestet, annars ville hon bara sova på oss. Vi provade med handdukar, filtar m.m, men det kändes mest krångligt och håller inte ihop på samma sätt.

• Hejåhå

Mammsen! Klart vi minns dig och undrat vart du tagit vägen. Du var så aktiv förut och så försvann du, man befarar ju det värsta. Jobbigt med flytt, sammandragningar och ömma revben, men kul att höra från dig! :)

• Hejåhå

Såg precis rumpan bakifrån inne på tjejtoan på jobbet. Vilket ardenner-arsle! Av någon anledning ekade textraderna "she has ass like a truck, truck, truck" och "I like big butts" på vägen tillbaka till mitt rum. Jag är nog kvar här och kuckilurar resten av dagen och kör något mindre åtsittande imorgon. Trikåklänning var lite väl modigt, fattar inte vad jag tänkte imorse...:)

• Hejåhå

Det är väl bra att jag och mitt ardennerarsle kan glädja någon :)

På tal om napp! Jag var motståndare till en början och tyckte det var onödigt och de allra första veckorna var jag rädd att paja sugreflexen. Sedan när jag tröttnade på att vara dotterns levande napp efter 3-4 månader vägrade hon ta nappen. Så hon fick fortsätta okynnes snuttandet tills hon var 10 mån. I det läget vaknade hon 1 gång i timmen och skulle ha bröstet. Då tvärslutade jag med amningen. I det läget tog jag beslut att inte börja med napp eftersom hon var så pass stor.
    Med den här bebisen kommer jag inte vara lika rädd att köra napp, men inget jag tar med till bb. Där är prio att få igång mjölken och bebisen sugtag. Jag kommer inte ha så mycket tid att sitta och amma timtals om dagarna och kvällarna nu med två barn.

• Hejåhå

Jag läser era låååånga packlistor för BB-väskan och minns när vi checkade in på BB med varsin sportbag + skötväska och kameraväskorna. Vi fick frågan hur länge vi hade tänkt stanna...
    Hälften användes aldrig Glad

• Hejåhå

Min frisör var gravid några veckor före mig när jag var där sist kring v 15. Hon gick ut och rökte några gånger under tiden jag var där. Det här är hennes andra barn och hon berättade att hennes första hade dålig tillväxt och han vägde bara 2,5 kilo när han kom ut. Kanske inte så konstigt om man stryper blodflödet med en jäkla massa nikotin stup i kvarten. Blev så jäkla äcklad och kommer aldrig gå dit mer. Men som den Svenne-banan man är så sa jag inget, betalade och gick därifrån.

• Hejåhå

Jag brukar vara hos frissan i 2 timmar och det är ju ganska mycket tid när jag sitter med färgen eller i torken, så det tycker jag inte är fel om hon går och pausar lite eller tar någon annan kund under tiden. Men inte röka med bebis i magen.
    Slingning, nyansering och klipp brukar kosta 700 spänn tack vare att hon kör flera kunder samtidigt och har elever som hjälper till med schamponering och föning. Sorry, OT

• Hejåhå

Gadget: jag känner igen mig! Jag är ganska fumlig annars också, men nu är jag extrem. Innan graviditeten gick jag ofta in i dörrkarmarna med axlarna och snubblade på skorna när jag gick. Nu är det likadant men ännu värre. Kan sitta och hålla en smörgås och bara tappa den rätt var det är och vända glaset innan det når munnen under samma måltid. Blir trött på mig själv :)

Svar på tråden Augustibebis 2012