• Hejåhå

Augustibebis 2012

Morning!
    Ringde till BM angående mina misstänkta sammandragningar. Hon tror på Uvi eller ligamentsmärtor. Så idag ska jag lämna urinprov för odling.

• Hejåhå

Enligt BM så kan man få ont i ligament och lite krampaktiga smärtor och hugg när livmodern växer. Just kring vecka 20 växer livmodern väldigt mycket.
    Jag märker det på min mage. Magen blev verkligen megastor under veckan vi var bortresta. (kan iof bero på goda bufféfrukostar och middagar, gick upp 3 kilo dessutom...haha!)

• Hejåhå

Rockthetebell: jag har ingen aning om sf-måtten. Mitt tips är att (antar att du ska sy upp eller justera en klänning) välja en modell som inte ser konstig ut om du tar i lite extra kring måtten. Man blir större under bysten också, inte bara över bysten.

Om du kollar in bildtråden ser du min brudklänning. Den trodde jag var bra fyra veckor innan med goda marginaler. Veckan innan fick vi ta ut den under bysten ytterligare och sy in extra kilar i underklänningen.

• Hejåhå

Aprilia: det känns som regelbundna ganska snabba minisparkar eller ryckningar på ett och samma ställe :) det är nog ingen risk att du sockerchockat bebisen.

• Hejåhå

Väger ni er på BM-besöken? På inskrivningen fick jag bara tala om min vikt och förra gravven var det frivilligt att väga sig vid besöken. Tyckte det var skönt eftersom jag gick upp alldeles för mycket (24 kilo).

• Hejåhå

Jag har fortfarande, efter ett år, en svart cykelväska från Stadium för 99 kr. Kanonbra! Bara att ha en handduk i som skötunderlägg.

• Hejåhå

Japp! Den väskan är det!
    På öppna förskolan sist stod 3 stycken svarta i lekrummet. Det skapade lite förvirring och jag tänkte att jag någon gång får ta tag i att sy på märkena som jag köpte samtidigt med väskan :)

• Hejåhå

Välkommen Tutam!

Jag tycker ett skötunderlägg är lite överflödigt, inget måste i skötväskan. Det går bra med en handduk. Gärna en med olika sidor så att man kan hålla reda på under- och översidan och upp och ner. Bara att slänga i tvätten och ta en ny efter dagen på språng. Det känns lite mer hygieniskt än en skötbädd.

Jag är lite nojjig för bakterier och vill inte att handduken sedan ska ligga i väska med andra grejer. Därför har jag den i en påse, ihoprullad så att undersidan inte kommer i kontakt med bebissidan.

Kiss och att det ska läcka på underlaget tycker jag inte man behöver oroa sig för. Man lär sig ganska snabbt att parera och vara snabb med papper :)

• Hejåhå

Min nya craving är gaspacho med hackad gurka och tomat. Det blir man inte tjock på iallafall. Det är så läskande och finns färdigt på tetra. Synd att jag inte upptäckt det första veckorna när man bara ville ha läskande saker. :)

Svar på tråden Augustibebis 2012