• Hejåhå

Augustibebis 2012

Grattis Angelica! Jag tror inte att jag bara talar för mig själv när jag väntar med spänning på en bilduppdatering. För hur ser våra bebisar i magarna ut egentligen? Stora grattiskramar och ta hand om er!

Sommaren: det låter inte bra om du har så pass ont! Kan det inte vara värt att kolla upp det nu under tiden du har ont och låta en läkare klämma och känna på dig?

• Hejåhå

Härligt Angelica! Stark liten tjej du har! Hoppas ni får komma hem snart! Hur mår du då, mamsen?

• Hejåhå

Jag ammade och märkte jag inte jag tappade så mycket hår förrän efter fyra månader. Då hade jag vikar i pannan. Nu ett år senare har jag en ofrivillig lugg i pannan, så det kommer ju tillbaka. Ammade dock i 11 månader.

• Hejåhå

Elfsan: hm... Svårt att säga, det är nog ganska individuellt och beror nog på hur stora brösten var från början och hur mycket större se redan blivit.
    När mjölken rann till på mig så fick jag värstingbomberna och då passade inga bh:ar som jag haft under graviditeten.
    Jag gick till Change och fick hjälp när dottern var någon vecka. Köpte sedan ytterligare två till när de hade ett bra erbjudande några veckor senare. Använder dessa ff och har inte använt några andra på 1,5 år. De är i stretchig mjuk spets, breda axelband och har bygel.
    Om du har två bh:ar som du tror funkar kanske det är bättre och vänta och satsa på bra kvalitet i rätt storlek?

• Hejåhå

Jag hade hb 114 sist och BM sa att jag inte kommer behöva järntillskott fram till bf. Konstigt vilka olika rekommendationer man får...

• Hejåhå

Ellenbmt: fy fasiken vad ont det måste göra! Hehe, målande beskrivning var ordet!

• Hejåhå

Har dagen till ära köpt en slit-och-släng-vagn för dottern att sova i på dagis. En Brio Nova 7 år gammal som jag kommer fräscha upp lite.

Jag känner också bara sparkar nedåt blåsan och på sidorna, aldrig några starka buffar ovanför navelhöjd. Är lite orolig att detta är ytterligare en sätesbebis, men mycket kommer ju hinna hända innan det är dags att bekymra sig ordentligt.
    Något stort och hårt på vänster sida under naveln och jag gissar att det är huvudet.

Svar på tråden Augustibebis 2012