• Novalina

Augustibebis 2012

oprofessionell skrev 2012-02-03 08:43:20 följande:
    Ånej! Den kramp-krämpan hade jag glömt ;)

Kände föresten små rörelser igårkväll när jag låg i soffan. 4-5 upprepade små pirrande buffar under naveln. Jag blev helt chokad och typ flög upp och skrek som värsta psyko-galningen "JAG KÄNDE BEBISEN!!! KAN DU FATTA!! JAG KÄNDE BEBISEN HAHAHAHA!!!".
    Inte trodde jag att jag skulle känna något såhär tidigt, men jag vet ju också att det kan kännas mycket tidigare än med första. Myschok på högsta nivå var det iaf.
    Härligt!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.
    OK, synd att de inte har det på mitt gym, det skulle jag verkligen gilla!!

Är det många crosstrainers i ett rum som ett spinningrum då, eller är det i gymdelen? Hur många crosstrainers?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tesdy skrev 2012-02-03 11:36:05 följande:
    Som Sommaren12 skriver så är det som spinning fast på crosstrainer istället vilket gör att man lättare kommer upp i puls i och med att man använder armarna. Sen så är det skonsammare än spinning för knän och leder och jag hoppas att jag skall kunna köra mina pass långt in i graviditeten.
    Rolig och bra träning!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Blomsterfröna skrev 2012-02-03 13:42:30 följande:
    Novalina-
    ja de ska bli skönt med ett större. Vi har haft en 4:à nu på85 kvm och då har grabbarna delat rum så gissa om dom e glada att fö ett eget nu:)
    Det kan jag verkligen förstå!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-03 13:42:38 följande:
    Novalina- För mig handlar de inte om din åsikt, du får tycka precis vad du vill.
    Utan sättet att utrycka sig på, och att oavsett om du inte nämner namn kan de finnas andra som kan ta illa upp och känna sig påhoppade.
    För min del gör jag de inte, men man kan inte bara döma rakt av enligt mig då allas livssituationer är olika.

Jag har inget mer att säga om den saken.
    Jag förstår ditt resonemang.

Men tänk om jag tar illa upp då och känner mej påhoppad för mina åsikter?... Jag har inte bett om att få din åsikt om mej upptryckt i mitt ansikte.

Handlar ju om hur man uttrycker sej, om det är med respekt eller sarkasm.

Jag tycker jag blivit bemött på ett ovärdigt sätt för mina åsikter, som dessutom flera st. här i gruppen delat.

Alla har vi ju olika åsikter, och vad man än skriver så finns det ju nån som kan ta illa upp vi är ju så otroligt många medlemmar i just denna gruppen, så det kan man ju inte komma undan.

Men att alla här inne skulle tycka exakt samma sak, det tror jag verkligen inte stämmer. Och ska det endast va PK åsikter som är tillåtna att uttrycka eller?

Jag har inget som helst behov av att diskutera detta mer, för jag vet ju vad jag ytycker iaf, och har inget behov av att få andra att tycka eller tänka som mej, för jag är såpass trygg i mej själv.

Men eftersom du nu själv tog upp detta igen, så vill jag ju självklart bemöta det du skriver då jag känner mej påhoppad och kränkt.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    oprofessionell skrev 2012-02-03 14:49:19 följande:
    Novalina.
    Jag tycker tyvärr det verkar som om du har lite tråkig och aggressiv attityd när du får mothugg.
    Sen kan jag tycka att det är osmakligt att ta upp abortfrågor i en gravidtråd öht. 

Så. Nu har jag sagt mitt.

Ha en bra fredag! Glad
    Du får självklart tycka vad du vill.

Men jag tycker det är osmakligt att ta död på ett barn i magen om man får reda på att det har en liten kromosomavvikelse. Och eftersom många (likosm jag) nu går igenom ett kub-test i graviditeten, så är det ju i allra högsta grad en aktuell fråga i denna gravidtråden. För enligt statistisken så föds det många färre barn med DS på de ställen som erbjuder gratis kub-tester, dvs att många väljer att inte låta barnet få rätt till sitt liv bara för att de inte anses "perfekta nog".
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    3apåGång skrev 2012-02-03 14:53:29 följande:
    Jag var också vältränad innan första graviditeten och hade bra magmuskler men efter den första så har jag haft det där "hålet". I och för sig blev jag gravid igen 10 månader efter första och 11 månader efter andra så min kropp har väl inte hunnit återhämta sig men jag tror faktiskt att nu efter 3:e så kommer magen inte att bli sig lik någonsin. Inte för att det gör så mycket, 3 barn är ju värt allt kroppsligt förfall

Jag fryser också och speciellt på kvällarna! Gjorde det hela förra och förförra grav, blev inte varm i slutet heller. Däremot blev jag väldigt varm då jag ammade.
    OK, så du har oxå upplevt "hål-känslan" efter grav. Vad tror du själv det beror på? Delade magmuskler eller?...

Gud, då jag ammade - särskilt i början - så bara fooorsade det svett om mej - men nästan bara från pannan, det riktigt rann svettdroppar! Berodde visst på en massa hormoner sa de på BB. Jag drack oxå en massa vatten då jag ammade, blev jättetörstig!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2012-02-03 15:59:32 följande:
    På ett sätt har den här abortdiskussionen bidragit med något positivt till den här tråden. Det går ganska snabbt att läsa ikapp 200 inlägg eftersom jag nu inte behöver läsa allt :)
    Men guud vilken tur för dej då, härligt!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 16:18:03 följande:
    Tack för din synpunkt! Jag har själv funderat på det där... om jag skulle beställa ett extra VUL (privat), men just det där att man faktiskt inte vet hur barnet påverkas gör att jag ändå drar mig för det. Tror vid närmare eftertanke att jag väntar tills RUL...
    Min bm sa att anledningen till att man inte lyssnar på hjärtljuden före v.25, är av samma anl., alltså att forskningen inte riktigt vet om det är skadligt.

Själv visste jag inte alls det iaf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 16:24:32 följande:
    Novalina: Ja... vi VET din åsikt nu... Jag skulle (vänligt, men ändå på riktigt) vilja be dig vara lite lyhörd för de som önskar att detta inte diskuteras just här (det finns andra sådana trådar för dem som söker sådana diskussioner). Mig stör det inte (tycker det kan vara intressant), men man bör nog ändå ta hänsyn till de som inte önskar diskussionen just här. Det är ju ändå, som någon skrev, en gravidtråd...
    Men om vissa envisas med att fortsätta diskutera detta, så måste jag ju få bemöta åsikerna riktade till mej, eller vadå?... Ska inte jag visas den hänsynen då??!

Jag har som sagt inget som helst behov att proklamera ut mina åsikter eg., för jag vet ju själv vad jag tycker och är helt trygg i det. Men jag måste ju erkänna att jag tycker det är lite småkul att bara några åsikter kan orsaka sån otrolig storm, herregud, det är ju bara åsikter liksom!! ´
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012