astro skrev 2012-02-03 18:17:05 följande:
Jag tror att majoriteten vill undvika att diskutera vissa saker (som abort) och i synnerhet då på ett agiterat sätt.
Jag läste ditt inlägg som var pro-abort av ekonomiska skäl men mot abort av selektiva skäl och jag tuggade nästan fradga eftersom jag upplever ditt resonemang som in i helvete ogenomtänkt. Så, jag sa det. Kunde inte låta bli.
Men OM vi nu ska ha en diskussion om abortetik, vad sägs om att du startar en tråd om det så att de som vill kan gå in och debattera? Jag för min del hänger gärna på och det finns det säkert fler som gör. Men respektera för 17 att detta är en gravidtråd där - just nu - många går och oroar sig inför RUL och de vill helt enkelt inte prata om abort ö h t just nu.
Du begriper ju hur ett forum fungerar, eller hur? Det är inte ok att traska in i en tråd om Traderaköp och börja prata om sexualkunskapen i skolan, eller en tråd om småbarns sömnvanor och börja prata om julfirandet hos svärmor, för/mot.
Gravidtråd.
Inte så svårt att lista ut vad man rimligen pratar om här. Och då är jag ändå FÖR en fri diskussion med högt i tak.
angående UL, länk till SRs kommentar:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...Ttjohoo, ojojoj vilket agiterat inlägg från din sida då!
Men du... tänk om jag kanske hade ett bakomliggande syfte med det hela från början?... Tänk om jag visste att detta va en kontroversiell fråga, och tänk om jag ville väcka upp starka känslor - just för att jag tycker att vissa saker engagerar mej mer som person. Så ogenomtänkt va det inte det minska ska jag be att få upplysa fröken om.
Och jag tycker fortfarande att denna diskussion passsar in i en gravidtråd - för det är väl gravida som gör abort, eller ska man bara prata en massa "lull-lull" om totalt ointressanta saker??!...
Om du vill diskutera detta vidare så ber jag dej vänligen starta en egen tråd om det, för jag har då verkligen inget som helst behov av det. Så - nu har jag fått säga mitt. Igen. Hoppas få sätta punkt för detta nu, en gång för alla.
Tack på förhand.