• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    ztrit skrev 2012-01-01 22:14:51 följande:
    9+0 idag. Det går framåt, men det är ingen lätt resa. Har blivit jätteförkyld och som konsekvens dragits med migrän i 24 timmar snart. Jag lider av migrän i vanliga fall och har haft betydligt färre anfall nu som gravid men igår triggades den igång. Det är ju en hemsk smärta och jag märker inte ens någon skillnad när jag tar alvedon. Önskar jag kunde ta treo comp eller någon triptan som brukar fungera. Men det får man ju inte. Bara att bita ihop.
    Kanske kan du prova att ta en magnesium brus?

"Bita ihop" ska man ju inte behöva göra, heller. Prata med din BM om inte annat. 
  • Saaajmon

Jag har inte så värst mycket symtom. Lite halsbränna, trötthet och illamående som kommer och går och förhöjsbasaltemp som märks av på kvällarna mest :) Svullnaden på magen har lagt sig lite. Går in i vecka 10 på tisdag! Snaaaaaart kan man pusta ut :) 

• Augustimamman

Ari Gold: ja det går ju inte att smörja bort redan befintliga bristningar men jag tror definitivt att man kan förebygga så man slipper få.

Ztrit: jag hade fruktansvärd migrän i åldern 2-12 år. Fick gå hem från skolan flera gånger i veckan. Det enda som hjälpte var att rulla ner persiennerna, sova hela dagen tills jag slutligen kräktes. Det var ett rent helvete. Jag åt alla möjliga mediciner som i bästa fall hjälpte delvis. Till slut gick jag på akupunktur. Efter 1,5 år var migränen borta och har aldrig mer kommit tillbaks. Endast ibland får jag vanlig huvudvärk. Vet att inte alla tror på sånt "hokuspokus" men det hjälpte mig, kanske värt att testa om du inte redan har? Dock en långsiktig lösning så det kanske inte hjälper just nu...

Any19877: förstår din oro! Har du gjort vul eftersom du vet att du väntar två? Jag hade kontaktat bm för råd. Jag känner inte heller någonting men tror iofs inte jag väntar tvillingar. Är det så vanligt att man får mycket symptom när man väntar tvillingar? Kanske har det bara inte satt igång än?

• Juliette
    Novalina skrev 2011-12-31 03:03:35 följande:
    What? Har dina magmuskler redan delat sej? Vilken v är du i?

Som sagt, jag tog reda på en massa om gravidträning då jag väntade sonen, och det är inte farligt att träna magen, så länge det känns bra. Men gör det inte det som i ditt fall, så ska man självklart inte göra det heller.
    Ja, visst är det konstigt? Är bara i vecka 9. Det är inte jättemycket, men en glipa som inte varit där innan känner jag definitivt.

Tack för alla träningsråd. Crosstrainern är säkert bättre, får köra på den.
  • Juliette
    Saaajmon skrev 2012-01-01 22:49:19 följande:
    Jag har inte så värst mycket symtom. Lite halsbränna, trötthet och illamående som kommer och går och förhöjsbasaltemp som märks av på kvällarna mest :) Svullnaden på magen har lagt sig lite. Går in i vecka 10 på tisdag! Snaaaaaart kan man pusta ut :) 
    Går också in i vecka 10 på tisdag  och jag är inte heller så svullen längre.Glad Inte så mycket andra symptom heller mer än trötthet och att jag inte är sugen på kött. Annars känns det som vanligt!
  • AnnaSv

Någon mer som ska göra glukosbelastning? Jag ska göra det nästa vecka.. Är så orolig för hur det ska gå till med detta illamående Någon som gjort det innan? Hur smakar det och hur mycket måste man dricka?

• Liza1989
    any19877 skrev 2012-01-01 22:41:44 följande:
    Är i v 7+5 idag och har inga symptomet. Eftersom jag väntar tvillingar är jag mycket oroad att jag inte känner mig gravid alla... Är det normalt att inte ha några symptomer i v 8?
    När jag var på ultraljud tyckte bm att hon såg två embryon. Så jag kanske också ska få tvillingar. Jag är i v.10 och började må bättre i vecka 8. Så jag har inte haft så mycket symptom.
  • Tifan

Jag mår bara sämre o smäre för varje vecka som går =( Har sjukt ont i kroppen redan och det i sin tur gör att jag mår mer illa...

• Ari Gold
    Augustimamman skrev 2012-01-01 22:59:03 följande:
    Ari Gold: ja det går ju inte att smörja bort redan befintliga bristningar men jag tror definitivt att man kan förebygga så man slipper få.
    Nej det kan man inte, fråga vilken hudläkare som helst. Bristningarna uppstår inte i det hudlager du kommer åt att smörja utan i undre vävnad som inte nås av någon olja eller krämer. Men man kan ju smörja för att det är skönt, om man vill.
  • JennyL29

hejsan hej

mår med sämre och sämre har sån fobi för att kräkas ochså så jag tvingar tillbaka fast det står upp i halsen. huvvaligen.
    tränar det gör jag med hantlar mest, Ska ringa bm nu på fm och boka tid till första besök.

fry foxy: vilken kul nyhet för er.

Lindaek: trist med hunden men så glad jag blev då den kom tillrätta.

Svar på tråden Augustibebis 2012