• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-01-01 22:49:19 följande:
    Jag har inte så värst mycket symtom. Lite halsbränna, trötthet och illamående som kommer och går och förhöjsbasaltemp som märks av på kvällarna mest :) Svullnaden på magen har lagt sig lite. Går in i vecka 10 på tisdag! Snaaaaaart kan man pusta ut :) 
    Har du fått bekräftat att du är gravid nu?
  • oxle bo

idag så börjar jag jobba dag, el dag kväll, helg.
    börjar kl 14 idag. nu kommer det inte gå hålla hemligt på jobbet längre, men går in i v12 på onsdag,
    så kanske ok o berätta. har ju jobbat natt sen maj(efter min mammaledighet) o nu går jag till baka till mitt vanliga jobb. måste äta sen gå till bussen.

• Bellatrixx

Var på ett, vad vi trodde att vi skulle göra, KUB test som visade sig att det inte gick att göra då jag är i vecka 8+5,
    fick ingen mens så vi visste inte riktigt hur långt det var gånget. Så nytt BF blir i början utav augusti. Allt såg bra ut men lite snopen blev man allt, hihi! Så jag hoppas nu jag kan vara med i denna tråd istället? Skrattande

Hoppas alla mår bra och haft en bra nyårshelg :)

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-01-02 11:26:28 följande:
    Var på ett, vad vi trodde att vi skulle göra, KUB test som visade sig att det inte gick att göra då jag är i vecka 8+5,
    fick ingen mens så vi visste inte riktigt hur långt det var gånget. Så nytt BF blir i början utav augusti. Allt såg bra ut men lite snopen blev man allt, hihi! Så jag hoppas nu jag kan vara med i denna tråd istället? Skrattande

Hoppas alla mår bra och haft en bra nyårshelg :)
    Välkommen hit!
  • Bellatrixx
    Stövelkatten skrev 2012-01-02 11:33:33 följande:
    Välkommen hit!
    Tack så mycket! Ska bli roligt att byta tankar med er Solig
  • lills

JennyL29: mitt tips, kräk:)
    Jag gjorde det härom natten och mådde jättebra efteråt! Hemsk när man väl kräktes men väldigt skönt efteråt!
    Har oxå kräkfobi....

• 05091112

Börjat få blodblandade flytningar
    Har fått det med mina två minsta också samt den ofostriga och jag vet att jag har lättblödande tapp,
    Ändå blir jag så rädd. Har lite ont i ryggen också. Gosh..

Så sa läkaren att om jag skulle blöda igen ska jag åka in . Ska jag ringa? =S 

• Ari Gold
    05091112 skrev 2012-01-02 11:56:15 följande:
    Börjat få blodblandade flytningar
    Har fått det med mina två minsta också samt den ofostriga och jag vet att jag har lättblödande tapp,
    Ändå blir jag så rädd. Har lite ont i ryggen också. Gosh..

Så sa läkaren att om jag skulle blöda igen ska jag åka in . Ska jag ringa? =S 

Vet hur du känner det. Har haft det alla mina graviditeter men även när jag fick mf...fast då ökade det ganska snabbt till en rikligare blödning.

Man blir ju inte mindre orolig för att man vet att det är vanligt, tyvärr.
  • oxle bo
    05091112 skrev 2012-01-02 11:56:15 följande:
    Börjat få blodblandade flytningar Har fått det med mina två minsta också samt den ofostriga och jag vet att jag har lättblödande tapp, Ändå blir jag så rädd. Har lite ont i ryggen också. Gosh.. Så sa läkaren att om jag skulle blöda igen ska jag åka in . Ska jag ringa? =S 

Ring och åk in. Så du vet, slipper du denna ovisshet, Kram tänker på dig
  • ErikaJohanna

Halloj! 

Jag år 33år, bor i Dalarna och gjrde grav-testet måndagen för jul och det var positivt.. =) Jag och min man i har inte försökt så länge, tog ut min p-stav i september och trodde helt klart att det skulle ta längre tid att bli gravid då jag är överviktig och rökte.. Men nu blev det så här och det känns skitkul men känns overkligt på samma gång!

Om jag räknat rätt är jag i v.7 och har BF 25e augusti. Jag ska in till BVC på hälsosamtal idag.

Vi har berättat för släkten och närmsta vännerna, då vi firade jul med hela släkten samt hade nyårsfest hos oss så var det omöjligt att dölja då jag varken rökte eller drack! Men kommer att vara lite hemlig här än så länge, då jag inte har berättat på jobbet än..

Verkar ha dom vanliga symptomen, brösten har ömmat i två veckor, dricker och kissar mkt, har mått lite dåligt i två dagar och spydde på nyårsnatten och kände mej risigare än dom som var bakis dagen efter! =)  Hade en mkt liten brunaktig flytning igår kväll, hoppas det inte är nåt att oroa sej för. Att sluta röka har gått kanonbra och är en självklarhet! Hoppas man aldrig kommer att börja igen..

En liten parantes är att jag pratade i telefon med min bästa vän som jag inte har haft så mkt kontakt med på sistone, då visade det sej att hon väntar sitt andra barn och har BF en månad före min BF! Så himla kul, hoppas vi kommer att börja umgås mer igen nu!   

Ha det gott!

Svar på tråden Augustibebis 2012