Augustibebis 2012
Strongenough, otroligt skönt att höra om dina flickor, har tänkt så mycket på dig.
Angående att ta reda på kön så önskade jag mig en flicka eftersom vi har två pojkar, Var bestämd med att vi skulle ta reda på det just för att jag var rädd att bli besviken om det visade sig vara en pojke. Pyret låg i skräddarställning och navelsträngen mellan benen och vägrade byta ställning. BM ansträngde sig verkligen och frös till sist en bild. Vad jag kunde se så var det en snopp och jag blev jätteglad, faktiskt förvånad att jag inte blev besviken. BM sa att det här ser nog ut som en snoppoch en pung men det är svårt att säga säkert. Jag har inte tänkt så mycket på det utan bara känt att vi ska få en liten kille i slutet av augusti. Min man säger däremot att vi vet ju inte alls om det är en kille med tanke på ställningen och navelsträngen. Nu tycker han att vi ska göra ett extra ul för att dubbelkolla. Nu spelar det ingen roll för någon av oss om det är en kille eller tjej men vi har sagt till våra barn att de ska få en bror och jag har köpt bebiskläder i blått. Jag tror jag kommer boka ett extra ul för att vara säker. Hjärtljuden låg på 160. HUr skulle ni ha gjort?
När det gäller babyskydd så får vi låna två stycken (har bara en bil), likadana men en har basplatta. En sak mindre att köpa.
Jag har börjat sticka en lite babytröja också, en grå i alpackaull, stickar minsta strl 1-3mån. Hoppas hinna sticka ett par till innan BF. Vill även göra små tossor och någon mössa. En babyfilt i virkade mormorsrutor står också med på listan. Undra om tiden räcker till?
Glad Påsk på er alla fina gravida kvinnor här inne!
Jag har börjat sticka en randig babyfilt. Min andra stickning någonsin. När jag var fjorton började jag med en halsduk, kom väl typ 10 cm sen la jag ner... :D Nu kommer jag inte vidare med filten heller för jag fattar inte hur jag ska byta färg, det är rätstickning. Började med mamma bredvid mig men nu är ju inte hon här... Träffar henne om två veckor så ska ta tag i det igen då... Fast känns som det finns en "risk" att jag skickar med henne stickningen hem...
Blir nog inte Märtha i vilket fall som, men ledsen blev jag ändå. Så nu säger vi inte till någon vad hon ska heta. Bara här i tråden känns det okej att diskutera namn och SKÖNT DET måste jag säga!