Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

TheMaraja skrev 2012-04-04 21:24:06 följande:
    Sommaren12: vi struntade faktiskt i basplattan till skyddet, körde bara säkerhetsbälte. Vi sålde ju vår iCandy men tror jag har adaptrarna kvar, minns inte riktigt men ska se efter om du är intresserad.
    Ja det kanske jag är. :) Kolla om du hittar den så får du säga ett pris. 
  • Sommaren12
    Kampis skrev 2012-04-04 22:10:57 följande:
    huuuu jag är skapligt irriterad på min sambo just nu...

I förrgår skulle vi åka till stan och han skulle göra ett ärende först som skulle ta en timme. Under tiden gjorde jag i ordning mig och dottern och väntade. Efter en och en halv timme ringde jag och frågade vart han var, jo då hade han fastnat hos sin pappa och pratade. Fick höra att jag pressade honomn när jag sa att vi väntade ju.. det skulle ta en timme till.

Efter ytterligare två timmar kom han hem, Alltså ärendet som skulle ta en timme tog tre... SUCK. Och det var jag som överreagerade och var löjlig som blev arg.

Nu ikväll skulle han åka och hämta virke, 2 m mil bort. Det skulle också ta runt en timme. Han åkte vid 19.3+- Nu vid 22 ringde jag och var orolig - då hade han inte börjat lassa där än. 

Åh vad han är billig just nu.  
    Hehe, anar jag lite gravidhormoner här? ;) Nämen, visst jag blir irriterad över liknande saker. Fast har fått höra av min mamma att jag har extra kort stubin nu, vilket nog stämmer om jag ska rannsaka mig själv. 
  • Sommaren12

Funderar på babyskydd. Blev erbjuden att låna min kompis, men hennes måste alltid sitta i bilen. Har tittat på en sån som man kan klicka loss enkelt och sätta på vagnen men det är en dyr affär, så frågan är:

Hur mycket nytta har man EGENTLIGEN av ett sådant babyskydd som man enkelt tar med sig och klickar fast på vagnen? Och hur länge använder man babyskyddet eg?

• Sommaren12

Tack för alla kommentarer om babyskydd. Visste inte att man kunde hyra! :) ni som hyrt, vad är det för modeller? Kan man hyra maxi-cosi?

Fyran: Juni har stått på min lista, fint med ie på slutet! Fast det namnet tänkte vi om vi lyckades pricka en flicka i juni och så blev det ju inte. Om vår tös kommer redan i juli så ska hon heta just Juli annars står det nig mellan Märtha, Selma, Meredith, Vera eller Thilde just nu. Vi försöker och inte tänka så mycket på det ännu, mysigare att se när lillfian kommer ut vilket namn som kan tyckas passa och så är vi lite rädda för att "tjata" ut namnet innan hon kommit och att folk ska dissa namnet. När barnet är kommet och fått sitt namn vågar inte folk kommentera längre. ;)

• Sommaren12

Tack för era kommentarer! Är nog mest inne på att hyra nu, men good point Degodalivet att det kanske inte är testat och tvättat mellan varven, det är såklart ett krav! 

Steg upp ganska sent idag och kände att det är ingen mening med frukost utan går rakt på en tidigare lunch istället så jag stack iväg till Maxi för att handla. Satan i gatan, tror hela stan var där idag! Fick seriöst stå i kö i fem min för att ta ett paket mjölk! Var där kanske en timme bara för att ha ihop typ tio varor. INTE så smart att dra iväg utan att käka något alls först, fastän det inte var så himla mycket i min korg fick jag ont i ryggen och molvärk i magen. Framme vid kassan blev jag varm och svettig och det började svartna framför ögonen. Jag höll fast mig i kortterminalen för att inte svimma. Sen fick jag sitta på en bänk utanför i tjugo minuter och samla mig innan jag vågade köra hem. Jävligt osmart av mig, borde veta bättre men ibland glömmer jag liksom att man inte kan leva som innan man blev gravid. :( 

• Sommaren12
    Lilja85 skrev 2012-04-05 15:58:55 följande:
    Jag har varit helt inne på att hyra babyskydd ifrån babyproffsen och tog för givet att de på något sätt testar stolarna innan de hyr ut dem vidare. Ringde nyss å frågade om de testar dem på nåt sätt. Först undrade hon jag pratade med vad jag menade. Förklarade då att: jo om någon som hyrt har krockat med den men inget syns på babyskyddet å de inte talar om att de krockat, gör ni några speciella kontroller när ni får tillbaka dem? Fick då till svar att nej, de hat inga sånna möjligheter... *suck*
    Men va dåligt!! Såhär skriver de ju nämligen som en av fördelarna med att hyra hos dom: "Du behöver inte köpa begagnat och därför inte vara orolig för skador i stolen." 
  • Sommaren12

Läste artikeln. Vet inte vad jag ska tänka. Som mediestudent blir jag himla kritisk till själva artikeln. Det är bara babbel utan belägg. Kanske är det sant men då vill jag isf veta ifall det rapporterats några fall av döda barn i vagnar täckta med filtar, burden of proof liksom. Och vad tycker de att man ska göra istället? Starkt solljus i små känsliga ögon är inte heller bra. Förslag liksom? Antingen finns det inget att oroa sig för eller så var det en uselt skriven artikel.
    Däremot efterlyser jag någon som har lust att tillverka nåt smartare att täcka vagnen med. Reagerade långt innan jag funderade på att skaffa barn att här lägger föräldrar tiotusentals kr på sina vagnar och sen klämmer man fast en nedkräkt filt med hårklämma för att skydda barnet :D finns ju typ myggnätsaktiga skydd man kan köpa med de släpper fortfarande igenom solen och bebben blir upprörd. Den som uppfinner nåt riktigt smart kommer tjäna storkorvan! Fram tills dess kommer föräldrar fortsätta med filtar, trots varningar. Såna här artiklar utan ordentlig grund avfärdas direkt tillsammans med "chips-ger-dig-cancer-artiklar" tyvärr.

Svar på tråden Augustibebis 2012