• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Det blir nog en ny vagn denna gång med då vi planerar en utlandsresa och får den billigare där.

• Stövelkatten

Jag drömmer om en Bugaboo Cameleon, begad. Men sen finns det så himla många praktiska, men jag tror att det passar våra behov bäst. Sen verkar de ju tämligen lätta att sy ny klädsel till, det gillar jag!

• Ari Gold
    05091112 skrev 2012-01-03 21:17:12 följande:
    Vi har haft...18 vagnar nu tror jag
    Blandat av nytt och gammalt.
    Överlag är nya vagnar bäst enligt mig.

Bästa vagnen jag någonsin haft är min bugaboo cameleon.

Just nu har vi fyra st, två i bruk
    Urban jungle och emmaljunga ozone. Ozonen är fulländad

Men men, nu blir det syskonvagn i höst igen, antagligen kör vi på en twin nitro då storebror är liten nog. 

Jag är nog uppe i runt 200 men då har de flesta varit för att tjäna pengar på, men brukar provköra dem ett tag ändå.
  • oxle bo

Ser att ni pratar vagn, gubben vill ha en uj syskon, det hade vi sist, då vet vi vad vi får. Men jag har snöat in mig på en Emma ljunga, öm den går in i dören hemma, 5cm bredare tror jag. Det gick ju sådär o hålla grav hemligt på jobb. När kommer nästa?har du en bulle i ugnen? Osv+ en jobba kompis som berätta för alla andra men men v12 idag. Jobba .7-16 igår somna kl 20. Sitter på bussen nu. Slutar 13 men hemma vid 15 surt.

• Gulli

Idag ska jag på vul. Någon som har varit på vul i vecka 8? (7+0?)
    Jag är nyfiken på vad jag kommer att få se.. Om jag ens kommer att se ngt... Vad tror ni med erfarenhet? :)

• Naimisen

V 11(10+0) here I come! Snart är första delmålet nått. Nästa blir rul i 18+2.
    Känns som de går i bra takt framåt.

• babyhummingbird

Jag måste fråga en sak... Vi som har BF den 1e augusti... Vilken vecka är vi i?? Vissa appar säger vecka 10 andra vecka 11.. Sen såg jag någon skriva vecka 12.. Så nu är jag helt förvirrad! Vilket stämmer? Haha!

• Ari Gold
    babyhummingbird skrev 2012-01-04 08:35:03 följande:
    Jag måste fråga en sak... Vi som har BF den 1e augusti... Vilken vecka är vi i?? Vissa appar säger vecka 10 andra vecka 11.. Sen såg jag någon skriva vecka 12.. Så nu är jag helt förvirrad! Vilket stämmer? Haha!

Vecka tio är elfte veckan osv. Det beror ju på hur man säger det. Precis som när du nyss fyllt ett, då är du inne på andra året men du är ändå bara ett år gammalt.
  • Stövelkatten

Jag är, enligt UL, 10 fulla veckor och 2 dagar, alltså i vecka 11. Men då är ju mitt BF datum inte längre 1/8 heller, utan i slutet på Juli. Men jag vill ju inte lämna tråden NU heller! :D Sen beror det också på hur lång menscykel man har.

• minstörstalycka

Mina hormoner är upp över öronen. Igår stog jag och tokbölade över tvätten jag just hade missfärgat rosa/lila. Min sons nya fina kläder! Dom han fick i julklapp. Min fästman bara skrattade då jag är rätt matcho annars ;)

Åh vilken trötthet man har.
    Idag gav min son mig sovmorgon till kvart i åtta! Lycka!! Jobb 11:45 till 15:45. Då får lilleman vara hos mormor en stund! :)

Någon av er som har ganska eller täta syskon? Mellan den yngsta och den ni har i magen ?

Svar på tråden Augustibebis 2012