• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Dags att ta klivet in här... Är idag i vecka 9+2 och är beräknad till den 3 Augusti.
    Det är mitt tredje barn och även en liten sladdis. ;) Sonen min kommer att hinna fylla åtta år innan guldklimpen tittar ut.

Jag var och gjorde VUL igår men missade att be om kort på klimpen, men hjärtat slog fint och h*n såg alldeles ljuvlig ut. Hjärta

Det är ingen som vet om graviditeten mer än min allra bästa vän samt mina föräldrar, vill nog gärna hålla det hemligt ett tag till.

Jag har läst här ett tag och sett att ni pratat lite om träning bla. Jag är Indoor Walking instruktör och kommer att hålla ett pass i veckan så länge det bara går. Sen skall jag även köra lite styrka för ryggen.

• Hejåhå

Jag köpte en begagnad Bugaboo cameleon för 3500. Ny kostar 11 papp. Alla delar går att tvätta så jag tyckte det kändes ok.

Jag tänkte att om jag inte är nöjd så säljer jag sen för samma peng. Jag tyckte det också var en djungel att välja och på så sätt kunde jag slå till.

Nu är det syskonvagn-djungel istället :)

• lovisen01

Länge sen jag skrev i tråden, men jag läser den varje dag. Har inte haft så mycket ork att göra något alls senaste veckorna, men igår och idag så känns det bättre. Är i v 9+5, kanske jag snart slipper illamåendet och tröttheten?

Jag var och tränade igår för första gången på 3v, brukar träna 3ggr/veckan men jag kände att jag måste lyssna på min kropp när den säger att den inte orkade. Det var superskoj att gå på aerobicen, men jag känner att jag börjar få ont i ryggen, exakt samma känsla som jag hade när jag var gravid med mina andra barn. Då hade jag otroligt ont i slutet av graviditeten, så jag funderar på att redan nu boka tid hos en sjukgymnast. 

Det var i den här veckan som jag fick missfall förra gången, så just nu går jag runt och är ganska orolig för att det ska gå fel den här gången med. Men som någon skrev förut i tråden "vi väntar barn, inte missfall". Försöker tänka så när tankarna kommer :)   

• fru Elle

Välkommen Ninnsan, härligt att få se hjärtat slå på VUL.

Idag ska jag på inskrivning och kommer göra UL, hoppas allt ser bra ut med den lille.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Ari Gold
    Hejåhå skrev 2012-01-04 09:23:40 följande:
    Ari: skämtar du...200 vagnar? Din man måste vara tålmodig ;)

Han tycker det är OK så länge jag bara köper och säljer dem (vi har en lada så jag behöver ju inte lagra dem inne precis). 

Men jag brukar prova dem ett tag också särskilt när det är modeller jag inte känner till så bra...och det blev han galen på senast. Att när han skulle ut med ungen visste han aldrig vilken vagn som var vår. Så jag har lovat att hålla mig till en vagn privat den här gången...fast det blir nog snarare 2-3.
  • JennyL29

hej svejs igen har inte ens orkat läst tråden vart sjukt trött och illamående på kvällarna från kl 16 typ. inget skoj alls.

Välkommen alla nya, nån mer än jag som bori Västerås?

Min man ska nog inte vara med hos bm denna gångerna förutom vid ul och förlossningen .

Första barnet var han arbetslös nu har han jobb så det är viktigare att han jobbar , jag har inte ens ringt min bm ännu heller.

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-04 09:13:30 följande:
    Jag köpte en begagnad Bugaboo cameleon för 3500. Ny kostar 11 papp. Alla delar går att tvätta så jag tyckte det kändes ok.

Jag tänkte att om jag inte är nöjd så säljer jag sen för samma peng. Jag tyckte det också var en djungel att välja och på så sätt kunde jag slå till.

Nu är det syskonvagn-djungel istället :)
    Var du nöjd med Buggan? De verkar så praktiska, men samtidigt har ju alla en nu... och funkar vinterhjulen tillräckligt bra? Och kan man dra den upp för trappor utan problem?
  • Ari Gold
    Stövelkatten skrev 2012-01-04 09:47:01 följande:
    Var du nöjd med Buggan? De verkar så praktiska, men samtidigt har ju alla en nu... och funkar vinterhjulen tillräckligt bra? Och kan man dra den upp för trappor utan problem?

Svarar fast du inte frågar mig...jag har haft ett par stycken.

De är bra i köpcentrum, i affärer, i stan och utmärkta på buss/spårvagn. Ganska små i bilen, bra om man bor så att man måste lyfta vagnen upp för trappen (lätt) eler har en liten hiss. Den tidigare miodellen "frog" har en något lägre tyngdpunkt än den senaste modelen och är något mer lättmanövrerad men har mindre sittdel.

De är dåliga på grusväg, ojämn landsväg och i snö. Fjädringen är för dålig för skumpig väg (dålig komfort för barnet) och tar sig fram dåligt på oplogad väg både med stora hjulen eler lilla hjulen fram. Även mycket svår att köra i sand.

VInterhjulen är en bra uppfinning i teorin men i praktiken är vagnens tyngdpunkt inte anpassad för dessa hjul och den blir betydligt svårare att svänga och manövrera än en vanlig fyrhjuling.    

Om man bor i stan och framför allt vill ha en smidig och lättkörd vagn i citymiljö är den ett bra val men tar man ockspå mycket skogspromenader kan man komplettera med en skumpig fyrhjuling (går ju att hitta billigt beg.).    

Absolut billigast är det att köpa en begagnad bugga direkt från Holland på holländska motsvarigheten till Blocket. Har som lägst köpt en frog i bra skick för 1500 spänn.    

Svar på tråden Augustibebis 2012