• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Minstörstalycka: jag ska göra det för att mitt BMI är över 30 hade jag haft inskrivningen nu hade jag sluppit det (gått ner ett par kilo) :-/ ska göra det redan nästa vecka

• Augustimamman

Hmm ja inte köttbullar men potatis, gräddsås och svart vinbärsgelé hade jag kunnat tänka mig. Tror dock att jag kommer infria kebab-begäret ikväll. Sambon kämpar ju inte direkt emot heller... Har faktiskt varit duktig i övrigt med att äta nyttigt. Jag skyller på det! ;)

• Augustimamman

LillaA82: vad tråkigt! :( ta hand om dig!

• Lullaby
    -meep- har fått röda eksem bredvid näsan/över bihålorna och samma i pannan. Svider och kliar som attan. Har tendens till eksem annars. Men inte så här och inte i ansiktet. Ringde BM för att fråga när det var dags att skriva in sig och fall jag kanske ätit nåt konstigt. Men det hade jag inte vad hon kunde utgöra av vad jag berättade. Undra vad detta är!?Hoppas bara det är väderomslagen som gör det. Vi bokade inskrivning till 12 januari i alla fall.   Imorse började jag stortjuta för ingenting och kunde inte sluta på en halvtimme! När jag trodde det gick över så kom en ny syndaflod. Liknande mangateckningar, haha. Jag gråter inte annars, bara för olyckor/begravningar/hemskheter. Stackars sambon med en sån personlighetsförändring på ens partner ^^

Igår tränade jag nog mitt sista corepass.. Dom här bomberna går ju inte o lyfta från mattan ;) Tänkte core funkade ett tag tills kroppen är mer påverkad, Men för mig var det inget bekvämt alls. Hade ätit bra men blev ändå lite "svimmig"/yrslig. Men Danspulsen gick jättebra! Så det får nog bli Zumba 2 ggr/veckan som standard tills det inte funkar heller för danspulsen slutar tyvär denna veckan och övergår i SH'BAM har inte provat det så vi får se vad det är förnåt på söndag!

Jag hatar att gå ut och gå själv.. det känns så meningslöst ^^ har alltid haft hund fram till i somras. Så det är inget kul utan :( Letar efter ny, men omständigheterna hittar ingen bra åt mig. Jag brukar ta omplaceringshundar som placeras just pga tidsbrist eller ändrade familjeförhållanden och har egenskaperna som passar oss och ha dem tills åldern tar ut sin rätt. Kände för en valp denna gången. Men jag kan ta en valp först i juni då jag tar examen första juni. Jag har pluggat in en del så att jag bara går hela maj till juni. Men valpen behöver ju någon hela maj därför har det inte passat att ta någon trots jag "kunnat" från början av december om det inte vore för maj då. En vuxen hund kan jag ha med mig men inte en valp. Sen blir det inte så aktuellt med en valp i juni och bebis i augusti/början på sept om man går över. Så det får vara en speciell omplacering för att det ska bli någon hund här på ett tag :(
  • AnnaSv

Ni som gjort glukosbelastning.. Hur mycket är det man ska dricka? Är skitnojig inför det där haha ser framför mig att jag måste klunka flera liter äcklig sörja som får mig att vilja kräkas bara av att lukta på det! Hualigen! Men samtidigt ser jag fram emot det, nyfiken på hur min kropp handskas med sockret.. Är ju en riktig sockergris och diabetes oro har funnits hos mig länge..

• BinniBoo
    Novalina skrev 2012-01-03 03:34:09 följande:
    Vad va det för sjukhusmiss?... Har jag missat.

Men GRATTIS till gravititeten, vilket mirakel!!!! {#emotions_dlg.flower} Drömmer
    Jag tog kopparspiral efter jag fått sonen.. jag fick så ont av den bara dagar efter så jag åkte in akut och tog bort den. Men de kollade aldrig upp varför jag hade ont... två-tre månader senare fick jag rejäl värk vid ägglossning.. tänkte att det bara var den gå¨ngen, men nästa gång vart det ännu värre.. en fredag kväll så jag ringde akuten då det gjorde så ont så jag låg och skrek. Men hon som svarade hånskrattade mig rakt upp i ansiktet och sa att dom minsann inte tar in nån för lite mensvärk. Så jag fick snällt vänta tills måndagen och ringa kvinnokliniken. Där fick jg tid 3 veckor senare.. då upptäcktes en 10 cm stor cysta.. massa prover togs och det var inte bra och de sa att jag hade cancer och var tvungen att opereras i linköping och jag skulle vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, äggledare, äggstockar.. en vecka senare vart det operation. De behövde bara ta äggledarna. Det fanns inte ens någon cysta utan det var en kraftig inflammation på bägge äggledarna. Anmälde sjukhuset som tagit bort kopparspiralen och utredningen tog 1,5 år men jag fick rätt. En expert hade uttalat sig om att det hade räckt med ett enda litet test den dagen jag åkte in på akuten och tog ut kopparspiralen så hade de sett att jag hade en inflammation och jag hade fått medicin mot det och sen hade allt varit bra. Men pga att dom inte gjorde det miste jag mina äggledare.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:00:35 följande:
    Ni som gjort glukosbelastning.. Hur mycket är det man ska dricka? Är skitnojig inför det där haha ser framför mig att jag måste klunka flera liter äcklig sörja som får mig att vilja kräkas bara av att lukta på det! Hualigen! Men samtidigt ser jag fram emot det, nyfiken på hur min kropp handskas med sockret.. Är ju en riktig sockergris och diabetes oro har funnits hos mig länge..
    Jag fick göra det två ggr med Alexander. Smakar bara vatten och socker.. kommer dock inte ihåg hur mycket man skulle dricka.. 1 liter kanske?
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • AnnaSv

Angående det här med att ta reda på kön så är vi överrens om att vi inte vill veta.. Tycker det är en stor del av tjusningen med graviditeten att just inte ha en aning utan att bara få spekulera.. så spännande och nyfiken är jag så jag nästan spricker haha

• sommar83
    AE82 skrev 2012-01-03 13:44:33 följande:
    Hej Alla!
    Jag lämnar nu denna tråd då det står klart att mina blödningar i julveckan visade sig vara ett MF. :( Jag hoppas på att få haka på en ny tråd snart och önskar er kvarvarande all lycka!
    Kramar från mig!
    Beklagar verkligen! Vet hur det känns och finns inga ord som hjälper just nu.
    Bamsekram från mig
  • minstörstalycka
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:00:35 följande:
    Kommer inte ihåg, men det är typ ett stort glas. Jag skulle tro det är 5 dl kanske ?
    Jag drack allt i ett svep, så som min bm inte rekomenderade. mådde illa i 10 min sedan gick det över och jag vilade! ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012