• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 05091112

Ja, vi köper iofs väldigt sällan vagnar för fullpris. Kampanjpris och REA är nice

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-03 16:37:46 följande:
    Ni som varit på inskrivning, följde era män med? Min jobbar den dagen jag fått tid. Funderar på om det är värt för honom att kompa ut tidigare eller om det ändå bara är massa prover som han inte behöver va med på.
    Ja, han var med. Lika mycket hans barn och ganska mycket han som förstagångsförälder vill ha koll på. Däremot kommer han inte vara med på alla rutinbesök senare, då mäter man ju ändå bara magen och sånt. Nästa gång blir RUL och sen första rutinbesöket eftersom vi kommer lyssna på hjärtat då. Sen blir det nog inte så mycket mer, om han inte känner att han vill fråga något speciellt förstås.
  • Augustimamman

Skönt att det är ett tag till tills man måste titta på vagn. Andra verka lysa upp när man snackar om vagnar och ser det som lika spännande som att köpa bil. Jag får bara panik av allt som finns på marknaden och alla försäljare som ska pracka på en "det bästa"... Ser inte fram emot vagnköpet faktiskt, haha! Flört

• NiniMe
    Augustimamman skrev 2012-01-03 16:37:46 följande:
    Ni som varit på inskrivning, följde era män med? Min jobbar den dagen jag fått tid. Funderar på om det är värt för honom att kompa ut tidigare eller om det ändå bara är massa prover som han inte behöver va med på.
    Jag hade min man med första grav men den andra var han inte med på och inte denna (tredje) heller.. Första gången är allt nytt och ja nytt hahaha så då tyckte jag att han absolut skulle följa med, men han följde inte med på dom andra kontrollerna sen utan bara på ul, så har det varit med tvåan oxå och kommer bli med denna med.. Jag känner inget behov av att ha med han, jag håller han uppdaterad Plus att ibland har jag spelat in hjärtljuden så han fått höra dom i efterhand
  • anneh

Är det normalt att teststrecket på gravtest inte är lika starkt i v10 som i början?

• Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2012-01-03 21:29:44 följande:
    Ja, han var med. Lika mycket hans barn och ganska mycket han som förstagångsförälder vill ha koll på. Däremot kommer han inte vara med på alla rutinbesök senare, då mäter man ju ändå bara magen och sånt. Nästa gång blir RUL och sen första rutinbesöket eftersom vi kommer lyssna på hjärtat då. Sen blir det nog inte så mycket mer, om han inte känner att han vill fråga något speciellt förstås.
    Jag tänkte liknande. Han kan va med på inskrivningen, kub (om det nu blir) och rul. På torsdag ska vi på vul också. Resten finns det ju (väl?) ingen anledning att han ska va med på.
  • TheMaraja

Min man kommer inte vara med nu, bara på ul. Förra gången var han med på ul och inskrivningen. Det kändes lagom. Vi läste "vår" vecka tillsammans på nätet varje ny vecka vi gick in i på så sätt var han med.

Jag köpte ny vagn till tjejen. Ville inget annat då. Ville ha en ny fräsch och fin. Nån som bara varit min. Den köpte jag för 11 och fick nyss tillbaka 8 för den på blocket. Helt klart värt det enligt mig. Annars köper jag typ allt begagnat. Möbler och sånt på blocket och kläder på tradera eller second hand. Jag gillar att fynda och att få barnkläder för några kr känns toppen. I de små storlekarna är dom dessutom väldigt fina.

När nästa bebis kommer blir det nog blocket vagn. Helst vill jag ha en bugaboo donkey.

• Augustimamman
    NiniMe skrev 2012-01-03 21:35:04 följande:
    Jag hade min man med första grav men den andra var han inte med på och inte denna (tredje) heller.. Första gången är allt nytt och ja nytt hahaha så då tyckte jag att han absolut skulle följa med, men han följde inte med på dom andra kontrollerna sen utan bara på ul, så har det varit med tvåan oxå och kommer bli med denna med.. Jag känner inget behov av att ha med han, jag håller han uppdaterad Plus att ibland har jag spelat in hjärtljuden så han fått höra dom i efterhand
    Hur gjorde du när du spelade in hjärtljuden? Glad
  • Naimisen

Min man var med på vul, men inte själva inskrivningen. Hälsosamtal var han med på sist, men denna gång blir de ul och förlossning.

Ang barnvagn lutar de åt en bugaboo donkey mest för att den uppfyller de behoven vi har.
    Har både köpt en ny barnvagn tidigare och en begagnad i nyskick, och inte haft några problem med nån av dom.
    Allt beror ju helt på vad man är ute efter för vagn, för vissa är ju dyra begangnade också.

Svar på tråden Augustibebis 2012