• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Det är just för att jag vill att han ska vara delaktig. Han verkar inte alls ha koll på vad som händer i min mage. Tänker att det nog blir verkligare för honom om han hänger med. Är också vårt första barn.

• villnu

Min sambo kommer vara med på allt så långt det går. Iaf nu i början. Delvis för att han ska känna sig så delaktig som möjligt och för att det alltid är bra med två som kan ställa frågor och komma ihåg vad som sägs. Och sen hatar jag sjukhus, så jag känner att jag vill ha hans stöd där.

• FruFoxy

Min man följde med på alla besök hos bm med första barnet men inte alls med de andra. Hans jobb är mer krävande nu än vad det var med första så det är därför. Men ul och andra viktiga besök har han följt med på.

Funderar på om man verkligen ska gå på ul nästa vecka. Ibland får jag för mig att jag inbillat mig alltihopa och det är tomt i magen, medan andra stunder känner jag mig gravid som bara den. Speciellt på morgonen numera vaknar jag alltid med en stor bula längst ner på magen som jag aldrig har som ogravid och det borde ju vara ett tecken på att allt är ok därinne.
    Hade ju varit skönt att veta att allt är ok, men 500 kr + pengar för bilden... är det verkligen värt det? Det är ju "bara" 2 månader bort som rul är, och nog borde man väl kunna hålla sig tills dess?
    Hur skulle ni gjort? 

• Saftmedbulle
    AE82 skrev 2012-01-03 13:44:33 följande:
    Hej Alla!
    Jag lämnar nu denna tråd då det står klart att mina blödningar i julveckan visade sig vara ett MF. :( Jag hoppas på att få haka på en ny tråd snart och önskar er kvarvarande all lycka!
    Kramar från mig!
    Vad tråkigt! Beklagar...
  • minstörstalycka

Man får inte ha med barn på rul. detta pga av att det skall vara en mysig upplevelse för föräldrarna och om någon skulle vara fel.

frufroxy: Jag väntar till rul denna gång, förra graviditeten var jag på vul. Så jag skulle ha väntat på rul. Men det är jag.

• Ari Gold

Fick en hel kasse babykläder i arv efter syrran idag...mest sånt som jag själv köpt på loppis och gett dom och som de sparat om jag vill ärva tillbaka. Och det vill jag ju såkart!

• SälenCia

Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Men jag avundas de som iaf kan få något i arv...

• minstörstalycka
    SälenCia skrev 2012-01-03 19:03:15 följande:
    Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Jag rekomenderar alla bytesdagar, loppis! Du kan få fina kläder för otroligt billiga pengar! :)
  • Ari Gold
    SälenCia skrev 2012-01-03 19:03:15 följande:

Vi har också vettiga löner. Eller jag har vä en vettig ön och min sambo ungefär motsvarande två vettiga löner... men jag föredrar loppis ändå. Det är rätt mycket gifter i nyproducerade kläder, räcker inte med att tvätta en gång för att få bort dem.

Dessutom vill jag vara hemma så längre som möjligt och lägger mycket hellre pengar på det än på ett överdåd av prylar. Så just nu sparar jag allt överskott till en rejäl buffert att ta av under min förädraledighet då jag kommer ta ut få dagar.

Bebben kommer få allt begagnat. Men  för en gångs skull har jag folk att ärva av också, det har vi aldrig haft tidigare.

Är kontraproduktivt nog EXTREMT kräsen i smaken men nu var det ju kläder jag själv valt. Har även en väninna med precis min smak som jag kan få ärva lite av och ska nog köpa babybilbarnstol och lite annat av också (bra att köpa av någon man känner).  
  • Ari Gold
    minstörstalycka skrev 2012-01-03 19:37:17 följande:
    Jag rekomenderar alla bytesdagar, loppis! Du kan få fina kläder för otroligt billiga pengar! :)

Ja det är superbra.  Jag går på 7-8 bytardagar och barnloppisar per termin + kvartersloppisar och annat. Köper barnkläder, leksaker, sportartiklar, inredning till barnrum och diverse för småpengar. Brukar dessutom få igen allt jag lagt ut när jag säljer det vidare efter användning.

Bra för mitt miljösamvete också, man kan shoppa lite utan att det tär så mycket på den miljö vi lämnar i arv till ungarna.   
Svar på tråden Augustibebis 2012