• Gadget

Augustibebis 2012

Something01: min bebis har också lugnat sig sedan v 27 ungefär (går in i v 29 på torsdag). Veckorna innan hade jag vant mig vid att det gick vågor på magen och ganska hårda sparkar. Sedan blev det nästan ingenting och jag oroade mig. Men det var ändå någon liten rörelse ofta på kvällen när jag lagt mig ner. Tycker fortfarande inte att jag känner så tydligt som innan, men har en känsla av att han sparkar mer inåt mot min rygg så det kanske är det som gör det. Plus att utrymmet kanske börjar bli lite begränsat mot innan. Men jag tror att så länge man känner något varje dag så är det ingen fara.

• Gadget

Jag hade också sendrag för första gången inatt. Var det mot det som Kaviar hjälpte? Tror det var Astro som tipsade om det mot någon krämpa. Själv har jag precis landat i Sverige för en veckas semester och vi ska också gifta oss här på lördag. Så kaviar står på inköpslistan att ta med hem till Tyskland ändå.

Ang vägning hos BM, jag har fått en känsla av att min läkare mest väger för att se att man inte plötsligt skenar iväg vilket väl kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning? Känner inte att han verkar bry sig så mycket om vad jag äter och så.
    Däremot har jag fått lära mig att i Tyskland rekommenderar de kolhydratfattig kost de sista fyra veckorna. Det ska tydligen främja prostaglandinproduktionen vilket om jag har förstått det rätt snabbar på värkarbetet och mjölkproduktionen. Så blev det med den glasssommaren...

• Gadget

Bez imena: jag har också fått mycket celluliter. Tror att det delvis beror på lite vätskeansamlingar och i så fall borde det försvinna efter förlossningen. Om inte annat vill jag gärna tro att mina planerade barnvagnspromenader ska vara som en mirakelkur för många delar av min kropp. Annars vet jag någon som behöver shoppa en helt ny garderob till vintern...

• Gadget

Är det någon som har burit barn i Granits trikåsjal? Kostade 299 såg jag så det var ju åtminstone billigare än många andra färdiga sjalar. Trikå som trikå, eller?!

• Gadget

Jag går in i v 30 idag! Det känns som en milstolpe, lite som att han kan komma när som helst. Eller ja, helst får han stanna till över v 34 men ändå. Det låter stort.

Vi är som sagt i Sverige nu och idag ska vi ut och shoppa lite. Bl.a. till bebisen. Min sambo har hittills inte velat köpa kläder och så, lite för vidskeplig, men jag har fått dispens då jag ville köpa saker i Sverige och han hittade på häromveckan att generellt borde det gå bra 8 veckor innan BF. Ja, han har sina idéer men vad ska man göra.

• Gadget

Är också precis hemkommen från vår vecka i Sverige. Trött och full av gravidhormoner började jag gråta när jag slängde ihop tvätten som var en blandning av vårt smutsiga och endel nyinköpt till maken samt våra första babykläder. Tänk att det låg små pluttiga bodysar och byxor bland vår tvätt....

Intressant att läsa om vad ni gjort och blivit rekommenderade ang bäddning. Här i Tyskland är de stora förespråkare av såna sovplats som DetGodaLivet skrev om. Men det verkar lite varmt på sommaren tycker jag även om de finns i olika tjocklek.

• Gadget

Tack Albasmamma! Det stämmer att vi gifte oss nu när vi var hemma i Sverige. Det var en underbar dag med nära och kära. Ett ganska litet bröllop, vi var ca 25 personer. Vi vigdes utomhus i lördags och hade ju sån tur med vädret. Underbart också att få visa upp Sverige och Stockholm från sin bästa sida för de tyska gästerna.
    Är superlycklig och glad över att familjen nu kommer ha samma efternamn när bebisen kommer vilket var viktigt för mig.

• Gadget

Och stövelkatten har vi inte heller hört av på länge, eller? Just de som alltid varit flitiga på att skriva märks extra när de inte gör det.
    Var är ni?

• Gadget
    Sommaren12 skrev 2012-05-22 10:27:45 följande:
    Förresten, har nån av er s.k. restless legs? Det ska ju vara vanligt under graviditeten. Det känns som det är det jag har fast i vänstra armen/handen. Håller mest på när jag gått och lagt mig. Kan man ha det i armarna ens?! 
    Jag har nästan hela graviditeten vaknat mycket på nätterna av att armarna/handen somnat. Vet inte om jag ligger annorlunda eller om det är något med blodcirkulationen. Har inte kollat upp det extra.

Ang händerna vet jag att det finns något som heter Karpaltunnelsyndrom som drabbar gravida, tror att det är när man samlar på sig vatten som någon nerv i handleden (?) kläms till och då ska man ha somningskänsla i fingrarna. Men så kanske det inte är för dig? 
Svar på tråden Augustibebis 2012