Augustibebis 2012
Stövelkatten: det låter mer som om det är dina fogar och ligament som tagit stryk men ring in om du är orolig. Bättre att prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Gick det bra med sonen?
Stövelkatten: det låter mer som om det är dina fogar och ligament som tagit stryk men ring in om du är orolig. Bättre att prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Gick det bra med sonen?
Natlup: jag tyckte det var skönt att gå på rundvandring på förlossningen. Jag tycker om att veta lite när, var och hur saker går till innan. Det går ju inte att ha kontroll på hur en förlossning ska gå till, men nu vet jag åtminstone var vi ska gå och lite vad som väntar en. Bra tillfälle att ställa frågor också var det i alla fall för oss.
Jag känner mig så nöjd med mig själv för att jag kom på den egentligen självklara idén att ta ett gammalt underlakan vi ändå inte använde och dela på fyra och bara fålla upp istället för att gå och köpa små dyra pyttelakan till bebisens korgsäng. Vips sparade jag pengar, bebisen får sova på lakan som är tvättade ordentligt många gånger och jag fick ett litet förmiddagsprojekt att ägna mig åt så jag kan känna att jag gjort något vettigt idag. Väldigt nöjd.
För övrigt skrev någon igår om att det var färdigsexat med penetrering i alla fall pga smärta. Jag har haft ganska hög lust nästan hela graviditeten men tyvärr inte min man. Men igår hade vi lite mys men jag får nog hålla med vem det nu var som skrev det igår att det var nog sista gången på ett tag. Det gjorde rätt ont först även om det blev bättre när jag själv kunde styra, men efteråt kände jag mig helt svullen i hela underlivet.
Går in i v 34 idag, gravidappen från 1177 säger att från och med nu försöker inte förlossningspersonalen stoppa förlossningen om den skulle starta. Förstår ni hur nära det börjar bli?! Tycker att det borde börja komma ut lite fler bebisar nu snart som bara är lite så där lagom för tidigt födda. Men ärligt talat så är jag ännu inte trött på att vara gravid - jag mår så himla bra fortfarande. Däremot längtar jag som en galning på att få träffa vår lille plutt.
Om han inte kommer alldeles för tidigt blir det ju också ett Lejon, eller ja, det får ju förstås många av oss. Maken min som själv är lejon och dessutom följer "beskrivningen" av hur lejon ska vara till punkt och pricka är väldigt nöjd. Det verkar ingå i lejonets personlighet att dessutom tycka att man själv är rätt bra....
Jag får det väl tufft här hemma. Tur att jag är en typsik våg så jag kan balansera upp det hela lite. Jag har aldrig brytt mig om astrologi innan, men sedan jag träffade min man har jag insett att ganska många passar in rätt bra på beskrivningen av sitt stjärntecken.
Albasmamma: visst är det härligt med positiva kommentarer. Jag fick från min favorit i charken (som förvisso för någon månad sedan trodde att jag skulle ha vilken dag som helst) igår höra "du ser bara bättre ut för varje gång man ser dig. Man ser verkligen bara på magen att du är gravid". Den tackade jag för och njuter av.
Sommaren: fy sjutton säger jag bara och skickar en kram. Hoppas hur det än löser sig att ni har en vagn i tid.
Är det fler än jag som tänkt försöka motverka bristningar med olja och massage av mellangården?
Jag köpte olja för ganska länge sedan och började då smörja och prova på "massagen". Sen läste jag att man egentligen skulle vänta till v 34 då det kan trigga igång värkar annars. Sagt och gjort och igår skulle jag prova igen. Men hallå, magen är ju i vägen så det är ju knappt att jag ens når. Än mindre kan jag inta den ostbågeställningen för att utföra massagen. Någon annan med samma problem? Får väl be maken, men känns konstigt. Det blir liksom intimt men ändå helt osexuellt så jag vet inte om jag gillar tanken på att han ska stoppa in ett oljat finger i min slida och tänja och dra där....
Vi får väl prova här hemma. Hej då samlag, hej "tänj ut mitt underliv"
Jag är tveksam om jag tror på krämer och oljor när det gäller att undvika hudbristningar på magen. Men har fått några provoljor som jag brukar använda när det bokstavligen känns som om magen ska spricka, då är det rätt skönt att olja in.
Men att massera där nere tror jag på, att massagen kan hjälpa vävnaderna att bli mer elastiska. Därför vill jag gärna få till massagen också och inte bara smörja bäst jag kommer åt. Men jag håller med dig sommaren, jag är också lat så det faller sig inte naturligt direkt.....
Och ja, magen är i vägen för mycket nu. Härom dagen låg han dessutom så till så att det verkligen var något hårt som tog emot när jag försökte böja kroppen för att nå skorna. Jag fick bända mig åt andra hållet istället.
Är det fler än jag som har känslan att ni blivit mer klumpiga/fumliga sista tiden? Inte nog med att magen är i vägen och att jag ibland glömmer av den och hur stor jag är så att jag stöter i saker med den, men jag tappar grejer ur händerna också och där ser jag egentligen inte riktigt sambandet med graviditeten.
Idag slöade jag till det och gick till McDonald's och köpte med mig mat hem. Hoppas att jag inte gått för långsamt så att det blivit kallt och ska ställa ner påsen och min milkshake på bordet. Då liksom glider milkshaken ur handen och slår i bordet med en duns. Den egentligen ganska äckliga mjölkpulverblandningen eller vad det är far ut över soffan, mitt nystädade golv, mina kläder och bordet. Det var nära att jag började gråta men jag sansade mig och torkade upp så snabbt jag kunde. Men när jag var färdig var förstås mina pommes kalla och den här känslan jag alltid får att det egentligen är ganska äckligt med McDonald's mat förstärktes ytterligare. Av någon anledning har jag fått lite som en craving på det under graviditeten även om jag "bara" ätit det fem gånger tror jag. Men det är mycket för att vara jag.
Jag har en rutin att jag sjunger en vaggvisa för bebisen varje natt och då brukar jag få en liten buff tillbaka. Hoppas att det betyder att han gillar det och inte "håll tyst mamma!".
Hoppas det ska vara lugnande om jag sjunger samma visa när han är ute ur magen.