• Kampis

Augustibebis 2012

ja det är verkligen jättetragiskt :(

UL idag gick ba,det var bara en (PUH!) och den såg ut som vilken unge som helst. 6,2 cm lång sitthöjd.   
    1:15000 på downs. 

Blev flyttad en dag bakåt så nu är jag i 12+2 och BF 12 aug.

kul att se :) 

• Kampis
    jannonym skrev 2012-02-04 13:42:42 följande:
    Jag är i vecka 11+4 idag.
    Sitter på lek och bus där mina barn får leka av sig. Jag sitter här och tänker...

Köpte en angelsound igår och försökte höra hjärtljud igår kväll vid tre tillfällen men hörde inte ett skvatt. Fan va dum jag var som köpte den. Nu är jag ju övertygad att det inte finns någon bebis där inne... Sen två dagar tillbaka har jag fått tillbaka aptiten och mår inte ett dugg illa.
    Har inte blödigt något under hela graviditeten. Men det behöver man ju inte göra om det är ett missed abortion.

Fan fan fan... Min mage är helt platt dessutom. Min livmoder är bakåtlutad så med mina andra barn dröjde det oxå innan det började synas. Men när jag ser alla era fina magar så blir jag mer övertygad att nått är fel.

Ligger jag på rygg och känner var livmodern är så är den ca 5-7 cm ovanför blygdbenet. Hur högt är er livmoder? På era bilder ser den ut att vara ovanför naveln redan :/

Det här skulle bli vår fjärde... Graviditeten kom som en chock och var inte alls planerad. Men vi tänkte redan från början att det är vårat barn och vi älskar det fast han/hon inte var planerad. Det tog ett tag att vänja sig vid att vi skulle ha en till, och nu när vi är helt inställda på att bli fyrbarnsföräldrar ja då kanske det skiter sig. Gud va ledsen jag kommer att vara om det inte blir någon bebis :(

Jag ska på Kub på tisdag, har tagit semester hela den dagen för jag e så säker på att de inte kommer se någon bebis eller att bebis dött för flera veckor sedan. Vill kunna gå hem och gömma mig under täcket och slippa möta mina jobbar kompisar.

Jävla skit maskin den där angelsound... De borde inte få sälja sånna. Ma blir ju helt knäpp i huvudet!!!

Piss!!!!

Lyssnade du tillräckligt långt ner? Jag är i v 12+5 idag och får fortfarande hålla dopplern preciiiiis över blygdbenskanten och vinkla snett nedåt för att höra.

Min livmoder slutar där din gör ungefär :) 
  • Kampis

Usch. Igår var vi på bio och när vi stod i kön in fick jag fruktansvärt ont i nedre delen av magen, kändes precis som om någon körde in en kniv. Det släppte efter en stund men sen kom det några likadana hugg till, den sista släppte införrän efter nån timme.  När vi kom ut gick jag livrädd till toan. Livräd för vad jag skulle finna.. men ingenting! Eller ju, en av mina superäkliga flytningar, hänges som en 10 cm lång tjock tråd ner...).

När vi kom hem sen gick jag direkt till angelsoundet, och fick leta länge innan jag hittade en vilt simmande bebis där inne!

Sååå jäkla skönt med fy vad rädd var var, det gjorde så grymt ont!   

Idag är väl tanken att vi ska droppa nyheten till sambons familj :)  

• Kampis

Idag är jag väldigt öm i magen, kan knappt titta på den utan det gör ont.

• Kampis

Jag använder vanlig babyolja till angelsoundet, men det ska funka med allt oljigt, typ matolja, olivolja osv.

• Kampis

v13+0 idag och äntligen har svullnaden börjat lägga sig på magen! Nu är det väl bara att vänta på att den riktiga kulan kommer! Förhoppningsvis blir det väl tidigare än med dottern, då fick jag första frågan om jag var gravid efter v 30...

• Kampis

jag sat, låg på sidan, rygg, stod på alla fyra, ja jag hade väl de flesta ställningena under mina en och en halv timme krystande och sprack 6 inre och måånga yttre stygn. Sprack uppåt också, alltså även i klitoris.

• Kampis

Saajmon: Nu har jag nog missat nåt här, går du inte till barnmorskan??

• Kampis

Jag förstår, och jag håller med dig. Jag hade också gått till barnmorskan, skengraviditet eller nåt änu värre kan ju få både mensen att bli sen + magen växa.

Ok att en del är låghormonare, men i v 9 borde man väl ändå få superstarkt plus? 

Svar på tråden Augustibebis 2012