• Kampis

Augustibebis 2012

vart bor du hanna o? Här i småland brukar det vara skitvarmt i mitten av augisti när skolorna startar igen, vi aknske skulle säga var vi bor när vi skriver om detta egentligen då det kan skilja mycket i temperatur beroende på vart man bor...

• Kampis

Ang storleken i början som just nu diskuteras i bildtråden så går jag mot strömmen lite.. Min dotter var 49 cm lång och 3540 g tund 1 dagar övergången och drunknade nästan i strl 50cm i början. Speciellt byxor brukar man kunna ha en storlek mindre då de inte ha raka ben ungarna.

• Kampis
    Kampis skrev 2012-03-26 18:58:53 följande:
    Ang storleken i början som just nu diskuteras i bildtråden så går jag mot strömmen lite.. Min dotter var 49 cm lång och 3540 g tund 1 dagar övergången och drunknade nästan i strl 50cm i början. Speciellt byxor brukar man kunna ha en storlek mindre då de inte ha raka ben ungarna.

Men vad bra at jag korrireringsläser innan jag postar.  12 dagar övergången ska det stå!
  • Kampis

Jag tänker inte använda bikini i sommar, väljer att bespara allmänheten min randiga mage (sedan förra grav) :D Sen ska man ju inte sola bristningarna heller så ytterligare en anledning att ha baddräkt :) 

• Kampis

Jag längtar till mitt Amandasamtal så jag får veta om jag kommer få någon hjälp från Kalmar, får jag inte det åker jag till karlskrona och hör med dem.

Har inga som helst positiva minnen från förlossningen och jag blev lovad kejsarsnitt nästa gång, men det vill jag helst inte. Jag hoppas på att få en positiv erfarenhet denna gång.

Vi har börjat prata lite om hur vi känner inför denna gång.
    Sist gick jag hemma med värkar i nästan 2 dygn, sen när det gjorde riktigt ont och var 4 minuter mellan åkte vi in. Från att vi kom till förlossningen tog det sen 29 timmar till.

Det vi är rädda för denna gånegn är att det kommer bli en "normal" andraförlossning men att vi stannar hemma för länge för vi tror att det kommer ta lång tid. Jag är mer rädd för det än att det ska ta 4 dygn igen,  just nu. Det är olika olika dagar, ibland är jag livrädd för utdragen.

• Kampis

Här är en till där badet gjorde allt 100 gånger värre till ingen nyta. Hade fruktansvärda värkar och öppnade mig en halv cm på 4 timmar.

EDAn tog bort smärtan i 1 timme, sen slutade de verka och gjorde mig förlamad i ena benet istället i ett dygn.  

• Kampis

Fråga: Är det någon mer som har ömma punkter i magen?
    Jag har en till vänster om naveln 10 cm åt sidan. Känns som ett blåmärke på insidan ungefär, gör verkligen skitont om man råkar trycka där. Har haft så ända sen magen började växa ungefär.

• Kampis

Det här med att folk lägger sig i, vänj er, det kommer bara bli värre. =(

Folk kommer ha åsikt om alt från strumpors tjocklek till hur bajset på ungen ser ut...  

Hur man mår:

Förra  grav mådde jag som en lärka hela tiden, inte ett symtom utom + på stickan, sen var första gången jag märkte av grav vid rul i v 19 eller nåt. fick väldigt liten mage väldigt sent.     Började med att gå ner 5 kilo och sen upp 11 därifrån.
    Flicka.

Nu: mått lite illa , dock inte kräkts. Magen kom tidigt, i v 12 hade jag samma omfång som v 34 med dottern. Svullnaden lade sig dock lite sen. Började med att gå ner 2 kilo och har nu gått upp de två men inget mer. Fick foglossning i v 18 nu, inte ett smack med dottern i första grav, var väldigt aktiv då och gick ett par mil om dagen till v 36.    Flicka.

Med första barnet fick jag fruktansvärt fula exem runt hela munnen så jag knappt vågade visa mig ute. Vet inte riktigt när de kom,men runt v 25 tror jag.

Idag har jag outat mig på FB, de flesta verkar tro mig iaf!      

• Kampis
    Mamma070912 skrev 2012-04-01 15:51:03 följande:
    Vad har ni skrivit på era statusuppdateringar på fb om graviditeten? Skulle vilja hitta på något fyndigt, men kommer inte på något...

jag skrev:

Hör upp alla som bryr sig, jag är gravid!

kort och gott :)   
Svar på tråden Augustibebis 2012