• Kampis

Augustibebis 2012

natlup skrev 2012-03-05 12:17:55 följande:
    Grattis till positiva RUL besked! 

Tänkte bara kolla med er, kommer ni ha åkpåse eller täcke och kudde i vagnen de första månaderna fram till vintern? 

Åkpåse är totalt önödigt i en liggdel, den är ju ändå omsluten av en kant och blir mycket varmare än man tror.  jag kommer ha kudde, tunn filt och lock på när det blir svalare.
  • Kampis
    carran no1 skrev 2012-03-05 14:24:06 följande:
    Måste bara fråga en sak här till alla som har barn och väntar syskon som nu har vart på RUL... Om det är mindre än 2 år mellan barnen har det blivit samma kön för er då?

Jag har en liten pojke som är 1 år om 2 veckor och syskonet kommer den 23 Aug... och då säger alla jag känner i princip att det helt säkert är en pojke i magen...

hur har det vart för er med barn tätt inpå?

(Inte för för att det spela mej någon som helst roll om det blir  en liten pojke till) Är mest bara nyfiken.... för jag tänker nämligen inte ta reda på könet. 

Tror jag inte ett dyft på,. det är ju spermierna som bestämmer :)
  • Kampis

Sommaren: På Best toys and baby bakom MAXI säljer de Crescent om du vill kläma på dem :)

• Kampis

Djungelvrål här också, och allt lakrits med salt på! Så salt som möjligt :)

Och thaimat har jag också ett ökat sug för :) 

• Kampis

Inatt hade jag min första bebisdröm.

och tur att det var just en dröm..

Jag var i v 19 (är i 18 nu) och gjorde kejsarsnitt. bebisen mådde jättebra och vägde 3 kg och var 44 cm lång, trots sina ynka 19 veckor ;)    Jag höll på att tappa HONOM hela tiden samt glömde honom överallt. Jag vaknade säkert 3-4 gånger under drömmens gång, och varje gång kollade jag om jag hade nåt ärr, för det var verkligen så himla verkligt!

Jag var jätteledsen i drömmen över att jag inte fått gå längre i graviditeten och inte fått nån mage att vara stolt över. Samtidigt var jag glad för att jag sluppit mer bristningar tack vare det.

När jag sen skulle kliva upp kände jag en enorm saknad över bebisen som bara var en dröm....   

• Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-03-07 09:36:29 följande:
    Egentligen är det ju när man gått 20 fulla veckor, eftersom graviditeten är 40 fulla veckor.

njae, man är väl fullgången på 39+6?
  • Kampis

Vi födde i kalmar sist och kommer göra det nu med, förutsatt att de kommer tillmötesgå mina önskningar efter den jobbiga fl senast. Gör de inte det ska jag höra med karlskrona. Vi har 5 mil till båda så det spelar inte så stor roll.

Vi fick ett eget rum senast och sambon fick sova kvar. Eg ville de att han skulle åka hem, men efter ett samtal om hur jag mådde förstod de att jag inte skull eorka själv så han fick stanna.

BB upplevelsen var verkligen inget bra. Dels så fattade dorren inte bröstet riktigt , men mest så respekterade de inte min sömn. Jag hade ju varit vaken 4  dygn i sträck och vi kom in på rummet vid 05. Vid 07 kom de in och väckte oss för det var frukost. vi jhade helle sovit.. men upp och åt och sen tillbaka in på rummet för att sova. Sennär klockan blev tre på eftermiddagen knackade de på och sa att det var eftermiddagsfika, Jaha, frågae vi när är lunchen? Ingen hade sagt till oss när middagen var. Sen på kvällen åkte sambon och hämtade pizza, och de sa att de ville hellre att man åt deras mat. Bara det att det som serverades vid varje mål var skinnpotatis ofta utan nånting till.  Maten sög verkligen. Sen hade vi samma upplevelse som någon innan skrev, de väckte e för att berätta att nästa skiftgick på..

VI hade ett jäkla spring i rummet under dagarna, alla barnmorskor vi haft (5 skiftbyten under förlossningen) kom för att prata igenom allt eftersom det varit så tufft.  

• Kampis

Helt ärligt så minns jag inte riktigt, jag vet bara att jag blev jätteledsen vid bara tanken om att vara ensam kvar :(

• Kampis
    RockTheRebell skrev 2012-03-07 22:34:54 följande:
    Mängder inlägg här... Men idag upptäckte jag att naveln krympt! Har väldigt djup annars. Men nu var båda piercinghålen "ute" på magen ^^

hahajag var tvungen att kolla min med, och den har också blivit grundare!! Sist fick jag ingen poput navel men vem vet, kanske denna gången :)
  • Kampis

Det beror på hur livmodern ligger :)

Jag har en rejält bakåtutande livmoder och får därför liten mage :) När jag skulle sätta in spiral efter föra förlossningen fick barnmorskan tex ta tappen i en tång och dra fram den för att kunna sätta in den, inte skönt...   

Svar på tråden Augustibebis 2012