• Kampis

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-03-15 07:01:36 följande:
    Min dotter är tre år när nya bebisen kommer. Vi köper syskonvagn av anledningen att jag vill kunna gå långa promenader i höst för att tappa vikt. Annars behövs den nog inte. Man kan ju ha bärsele och ståbräda och mixa som man känner....

Är det någon som vet om man kan träna inkontinens med något mer än knoppningar??

Knipkulor =)
  • Kampis

jag brukar försöka reta ungen lite men ingen reaktion, den simmar undan lite bara mer åt vänster! Den ligger alltid åt höger annars :)

I morse såh jag första sparken utanpå, hela magen dalrade....! Tyvärr kommer det nästan alltid bara en spark, sen ett upphåll på nån halvminut och sen en till och inget mer.  

• Kampis

Ja jag märker när jag hostar/nyser att jag inte är lika stark där nere längre, jag tror inte att jag läcker men definitivt är jag "slappare", känns som jag ska kissa ner mig lite.

Sen lider jag av ganska kraftigt  känselbortfall i underlivet efter den utdragna förlossningen, det gör sitt till med. Lagom kul under sex kan jag ju meddela där jag känner typ en tredjedel mot innan.

• Kampis

Men nu tycker jag faktiskt att ni ska ta det lite lugnt, oftast är det kommunens rutiner om när man ska på branmorskebesök och inte barnmorskornas, och frågan om det varit svårt att sluta röka/snusa får alla.

• Kampis

Självklart ska mna ha en barnmorska man trivs med, men det och hur ofta man träffas behöver ju inte alls gå hand i hand.

Vid första barnet brukar man gå mer tätt, och andra barnet mer glest.

Jag tycker också att det är lite konstigt, det är ju lika stor chans/risk att nåt går fel andra som första gången, och hade gärna gått oftare jag också.

nu är jag orolig för Pixel att hon fick dåliga nyheter igår :( 

• Kampis

ikväll ska vi ha hit min syster med familj, en tjej på 5 och en kille på snart tre. Snacka om att det lä bli livat.. mina höfter höll på att ta kål på mig så jag uppfann ett eget foglossningsbälte : En täckesgjord som man har till hästtäcken :) Tips till er hästtjejer!

• Kampis

Usch min foglossning har blivit 100 gånger värre i helgen,. Igår gick jag max 500 meter på hela dagen och hade så helvetiskt ont...  syrran hade kvar sitt foglossningsbälte men jag vet inte, kändes som att täckesgjorden nästan satt åt bättre.

om det skulle bli värre:

Nån som vet om man kan bli sjukskriven med ersättning om man bara är vikarie på timme? 

• Kampis

Jag gillar INTE brio primo.Så himla litet, och bebisen har benen utanför ganska snabbt. Min kompis fick byta stol när henens son var  månader för att han inte fick plats...

Jag hade ett acta graco autobaby 2 och dottern sat i det till10 månader, bredare och mer stöd för benen och får fortfarande plats i det, med knäppta bälten. (hon ville såklart prova när jag kollade det häromdagen :D ) 

Svar på tråden Augustibebis 2012