• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon
    EttMirakelTack skrev 2012-01-11 15:41:50 följande:
    Ja, det är så jag har tänkte med & nu känns det verkligen  som att det just var så! 
    :) 

hur mår du idag?
    Min mage är såå uppsvälld! 
    Tar lärarexamen på fredag & testade de klänningarna jag har tänkt ha, dom känns inge bra..
    Ska kolla en vända imorgon på stan..  
    Min mage blir som en boll på kvällarna... men på morgonen kan man faktiskt se att det finns en liten bebismage redan nu i vecka 11 Solig
    7 Augusti ♥
  • Albasmamma

Vad kul med tickande hjärtan och bra HSG-värden idag (ja tidigare också självklart)!

Ang. djur så har vi endast fiskar, inte särskillt ansträngande. Vi hade hund när dottern var liten men då jobbade mannen borta varannan vecka och jag tyckte det var svårt att hinna med som jag ville. Men det löste sig att svägerskan kunde ta vovven. Men i framtiden vill jag gärna ha hund igen.

Usch, jag mår mest illamående nu så här på eftermiddagarna och är väldigt uppsvälld. Magen känns gigantisk denna graviditet jämfört med de två tidigare. Ser att endel arbetskollegor tittar lite extra, det känns så iaf. Men har bara berättat för de närmsta släkten och några kompisar, inte på jobbet än.

• Albasmamma

05091112: Usch då, hoppas att det bara är tillfälligt och att ni får bra besked imorgon. Håller tummarna!

• Gadget

05091112: håller tummarna för dig. Skönt att ni har en undersökning inbokad. Det är så oroande med blödningar oavsett hur mycket man hör om att det är vanligt och normalt också vid graviditeter som slutar väl.

• FruFoxy

05091112:
    Jag hoppas verkligen du får bra besked imorgon, och vart blödningarna kan tänkas komma ifrån! 

• Stövelkatten

Jag känner mig bara tjock nu mera. Känner inte direkt av någon livmoder (mer än att det inte är så skönt att ligga rakt på mage då) ser bara tjock ut. :( Känns som att det borde hända något mer konkret med mage snart. Och helst inte med brösten, det ser för hemskt ut redan.

• EttMirakelTack

saajmon: min uppblåsta mage kommer på em, när tröttheten kommer.. och då kommer illamåendet tillbaka med.. Har det på morgonen och sen försvinner det några timmar tills det kommer igen! 
    Är i vecka 8 så inte än på ett tag kommer det synas en lite kula här! Men längtar så tills dess!!  <3

• Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-11 15:52:33 följande:
    Jag känner mig bara tjock nu mera. Känner inte direkt av någon livmoder (mer än att det inte är så skönt att ligga rakt på mage då) ser bara tjock ut. :( Känns som att det borde hända något mer konkret med mage snart. Och helst inte med brösten, det ser för hemskt ut redan.
    Min mage ser så liten ut på morgonen, men sen på kvällen är den uppsvälld som tusan.. längtar tills den riktiga magen visar sig :D
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012