• Gadget

Augustibebis 2012

Min barnmorska sa att hon brukar hjälpa mamman att massera magen för att hjälpa livmodern dra ihop sig i samband med hembesöken vi får här i Tyskland dagligen tills bebis är 10 dagar. Låter nyttigare med massage än massa sprutor. Dessutom ska väl hallonbladsteet också hjälpa mot detta om man vill vara lite naturligare.

• Gadget

Saftmedbulle: Visst kommer jag ihåg dig, eller ditt nick i alla fall. Var tvungen att tjuvläsa lite för jag blandar ihop alla som skriver.

Grattis till lilla flickan!

Men vad har du råkat ut för om man får fråga? Du hade ju både brytit foten och hade fått graviddiabetes, hade sjukhusvistelsen med det att göra eller ytterligare något oturligt? Jag blir återigen så varse om att jag haft en sån lätt graviditet. Hoppas det förblir så tiden ut nu.

Hoppas du mår bra under omständigheterna och att er lilla bebis utvecklas som hon ska trots att hon fick komma till världen lite tidigare än önskat. 

• Gadget

Ja, det är svårt. Jag tror helt klart på det flera av er säger att mycket görs på rutin i onödan och ibland att det till och med är till nackdel. Samtidigt vill jag kunna lita på att läkare och barnmorskor med sin erfarenhet vet mer än vad jag lyckats läsa mig till.
    Man får väl hitta en mellanväg som passar en. Jag känner t.ex en oro över att man verkar ta till kejsarsnitt så enkelt här. Så jag ska försöka förklara för BM att jag har för avsikt att föda så naturligt som möjligt, men om något oväntat händer så måste jag kanske tänka om. Jag hoppas då att jag får deras stöd i det och att just kejsarsnittsfrågan tex bara kommer upp om det blir akut. Man vill ju inte tjafsa och ifrågasätta när det måste gå fort heller.

• Gadget

Ang kalaspuffelukten känner jag igen det sedan tidigare även som ogravid men kan inte säga att jag sett ett sammanhang. Ja, lite vätskebrist ska man väl ha samtidigt för att överhuvud taget känna, men inbillar mig att något med kosten gör själva kalaspuffelukten. Socker?

• Gadget

Håller tummarna katten. Ska bli spännande att läsa imorgon bitti vad som hänt i tråden under natten. Har även en kompis som är en vecka över tiden nu som jag bara väntar på ska få vilken dag som helst.

• Gadget

Åh, det blev en rolig morgon att kika in här!!!

Stort grattis till er Katten och Any, skönt att allt verkar gått bra.

Och ja, nu blir det nog bebisar var och varannan dag här i tråden, tror ni inte?  Baby 

• Gadget

Min man kom precis upp från garaget och lät meddela att han monterat bilbarnsstolen i bilen. Sötis. Så nu är vi redo. Fr.o.m. imorgon är vår plutt välkommen så som vi "planerat". Känner själv att dagarna börjar bli lite långa och att jag bara väntar på att varje dag ska ta slut. Borde kanske sysselsätta mig mer, som du Tjockisbullen skriver skönt på något sätt och så går dagarna fortare då. Men orkar inte så himla mycket heller känner jag.

• Gadget

Hejåhå, grattis till er son. Jag håller mina tummar och hoppas att han är en stark kämpe och allt går bra för er.

Inatt har mina vänner fått sin dotter, vi är även över i lejonet vilket jag tjatat om varit viktigt för min man, så nu längtar vi som tokar och hoppas att det ska dra igång varje sekund. Inga tecken dock, v 38+4 idag.

• Gadget

Oh vad spännande NiniMe, med den "öppningen" och en hinnsvepning på det bara måste det bli bebis idag eller imorgon. Heja heja och lycka till!

• Gadget

Vet inte om jag är uttråkad bara men jag har de senaste dagarna en otrolig hunger och sug efter massa saker. Tycker jag småäter hela tiden även om jag försöker stoppa i mig mättande saker och inte (bara) sötsaker och skräp. Typ ett kokt ägg, lite keso, en smörgås osv. Men ändå känns det som om jag inte får nog.
    Kan ingen säga att det är ett tecken på att kroppen samlar energi inför en närastående förlossning...?

Svar på tråden Augustibebis 2012