• Gadget

Augustibebis 2012

Jag trodde inte jag hade så mycket vätska i kroppen. Men efter att ha suttit lite konstigt i soffan och tryckt in ena hälen i det andra benet hade jag länge en grop i benet. Jättemärkligt, har aldrig sett något liknande men det måste väl bero på vätska i benen?

• Gadget

Hejåhå, försöker svara på alla dina frågor:
    Profylaxappen hittar du om du söker på "Annas profylax App". Den är från profylaxgruppen.
    Jag har som värkmätare laddat ner en gratis på engelska som jag hittade när jag sökte på contractions. Enkel med start och stopp som mäter värkar och värkpauser.

Om jag inte har fel är det från v 34+0 de inte försöker stoppa, och fullgången räknas från 37+0.

Hur långt gången är du nu igen? Hoppas allt går bra om det nu är så att det verkligen är på g. Försök ta det lugnt.

• Gadget

Håller nog med katten ang profylaxappen. Men det beror kanske på vad man har för förkunskaper om andning och mindfulnes men mig gav den inte heller något direkt.

• Gadget

Grattis! Nu händer det grejer i tråden igen.

Jag var hos läkaren idag. Barnet ligger nu riktigt fixerat (vad var då sist?!) och livmodermunnen(/-tappen?) var mjuk.
    Han kollade moderkakan med UL vilket känns tryggt tycker jag. Den var normal så här långt i graviditeten med normala igenkalkningar.
    Fick en ny tid om två veckor, två dagar innan BF, med orden "vi får se om vi ses då". Spännande.

• Gadget

Bellatrixx, jag har precis sovit i två timmar. Orkar inte göra många knop längre.

• Gadget

Ang. kudde har jag tänkt att man kan köpa det när bebis är två veckor också om man känner för det. Allt måste inte vara klart från början, på så vis kan man känna sig för lite samtidigt som man lär känna sin bebis.

• Gadget

Usch, jag har sista dagarna haft sån fruktansvärd halsbränna. Hade bakat brownies och trodde först att det berodde på det och kaffe som jag druckit mer än vanligt. Men idag har jag ätit bra tycker jag och det bränner ändå. Fy.

Ni har säkert avhandlat det när det inte berört mig tidigare, men husmorstips någon? Har 3 Novalucol hemma men sparar dem nog till sänggåendet för då är det som mest irriterande.

• Gadget
    bez imena skrev 2012-07-19 14:47:55 följande:
    Gadget, när jag inte hade galieve hemma hjälpte faktiskt lite grädde mot halsbrännan.,om man nu har det hemma :)
    Då bordet ju glass fungera.....

Har bikarbonat hemma, funderar på om man kan röra ut lite i vatten och dricka. Men hur mycket då? 
  • Gadget

Jag åt faktiskt en glass och halsbrännan som uppstod efter två skivor bröd försvann. Tjoho, bästa tipset!

Det känns som ett litet skitproblem med halsbränna när många lider av svår foglossning etc, men nog så störande.

Katten, slipper du kryckorna nu förresten? Tyckte du skrev att du varit på promenad. Skönt i så fall om det är bättre.

• Gadget

Fy vad hemskt stövelkatten! Varför får hon inte hålla honom? För jag antar att hon får träffa honom åtminstone? Märkliga land där borta... Vill gärna tro att det tack och lov inte går till så i Sverige eller i Tyskland heller för den delen. Hua. Hoppas det snart löser sig väl för din vän.

Tog lite bikarbonat typ förebyggande innan sänggåendet igår och hade ingen halsbränna. Tack för alla tips, fast det med glassen gillade jag bäst.

Svar på tråden Augustibebis 2012