• Gadget

Augustibebis 2012

Självklart och välkommen Therese 445! Fast du har väl skrivit tidigare? Tycker jag känner igen din profilbild.

• Gadget

Grattis Ninime!

Jag har legat vaken sen 5 i morse och kunde bara inte somna om. Men nu sitter jag här som ett ufo och orkar inte göra något heller, sitter bara och stirrar rakt framför mig. Är ju såååå trött så varför kan man då inte bara sova? 

• Gadget

Jag förstår dig Sommaren12. När man vet att man är en snäll person känns det så extra orättvist när man blir behandlad sådär.

Idag har vi ett riktigt härligt ösregn. Jag är ganska glad över den rätt dåliga sommaren vi har här då jag innan oroat mig för 30 grader och tropiska nätter. Det har vi tack och lov inte haft så mycket av. Men nu i regnet saknar jag svenskt lösgodis. Hade gärna krupit upp i soffan med en påse nu. Fast jag hejar på dig Svipp som ska ut och göra stan. Även om jag inte har förlossningskänningar är jag en riktig tröttmössa för tillfället.

Vi kom iväg och köpte lite mer kläder idag så nu tror jag vi har allt så vi klarar oss första tiden. Imorgon ska vi köpa blöjor - det känns verkligen stort.

• Gadget

Issan8, jag har precis som du med bebisrörelser. En rumpa som trycks ut eller en fot men inte så mycket sparkar på länge. (BF 3 aug).
    Förvärkar eller sammandragningar har jag inte heller. Eller jo, magen blir hård titt som tätt vilket väl är sammandragningar, men det är inte förenat med smärta. Känns inte ens skulle jag vilja säga. Så hur värkar ska kännas har jag ingen aning om. Inte kan jag heller träna på att andas igenom någon smärta.
    Men tror mig ha läst att man som omföderska brukar få mer smärtsamma förvärkar. Tror att ni som skrivit mest om förvärkar och sammandragningar har barn sedan innan, inte sant? Med dig undantagen då Blomsterfröna.

• Gadget

Jag drömde att jag födde barn. Sedan väckte katten mig som stod och gapade på balkongen. Vi brukar ha henne ute hela natten för hon vill ändå inte sova och stör oss. Men nu regnar det och istället för att bara lägga sig på en stol på den trots allt regnskyddade balkongen valde hon att gapa tills någon gav upp. Det gjorde jag och nu kan jag inte somna om. Blä.

• Gadget

Jag börjar också inse hur mycket kontrollmänniska jag är och att det är påfrestande det här att inte veta när han behagar komma ut. Har BF 3 aug och mina föräldrar semester veckan efter och då skulle det passa dem att komma till Tyskland och hälsa på. Fast då vill jag helst att han ska ha blivit någon vecka. Och så min galna man som envisas med att vilja ha ett lejon så han är livrädd att jag ska överanstränga mig nu på slutet så han kommer för tidigt och blir en kräfta. Och min man fyller år själv den 29 juli och jag vill helst att de slipper dela födelsedag. Med andra ord har vi kanske en vecka när det "passar" att han kommer ut. Undrar om lillkillen i magen håller med.

• Gadget

Bellatrixx - jag kan egentligen ingenting om astrologi. Vet bara att min man själv är ett typiskt lejon och det ligger väl också i deras natur att tycka att de själva är rätt bra och därför önskar han sig väl en son av samma sort.
    Det blir vad det blir i alla fall, och just nu låter han mig inte städa mer för att inte värkarna ska starta så det går väl ingen nöd på mig heller. Haha.

• Gadget

Grattis till Ebba! Skönt att hon är ganska normalstor trots att hon kom i lite tidigaste laget.

• Gadget

Välkommen Stefeliat, låter som om det kanske blir bebis snart för dig då? Men det är du värd om du fått lida så. Så bra som jag mått borde jag väl vara en av dem som går två veckor över tiden. Fast jag är dum och räknar med att han ska komma tidigare än BF.

Svar på tråden Augustibebis 2012