• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

jag känner ingen livmoder, men vet å andra sidan inte hur det ska kännas. Har min nästa läkartid på fredag om en vecka och tänkte faktiskt fråga min läkare om och hur jag kan känna den själv. Men jag kanske har för mycket fett framför....? Obestämd

• Ellenbmt

Mästerkatten- nej jag känner bara i obehag vid tryck av kläder eller så, men ingen kant eller kula. V.11+6 tror jag idag

• babyhummingbird

Känner ingenting här heller, trots 11+2. Men det kommer väl! :)

• lills

Känner ingen kant, 11+0 idag. Magen e nog ivägen;)
    Angående vul så säger strålskyddskommiten att man bör undvika extra ul om det ej är av medicinsk anledning. Finns på deras hemsida.
    Inte någon strålning alls, utan värme.
    Värmen alstras då inne i magen, inte som när man badar. Ett bad påverkar inte ens inre kroppstemp så mycket.
    Vår barnmorska sa att eftersom det inte finns tillräckligt mycket forskning, så kan man inte veta säkert. Så de följer strålskyddskommitens riktlinjer. Så vi gör inget vul, utan bar rul.

• AnnaSv

Mästerkatten: vågar inte säga att det är livmodern jag känner men NÅGOT kan jag ana. Kanske fylld blåsa? Kanske önsketänkande? haha :p har ingen aning om hur livmodern känns

• Ellenbmt

Nu aka jag och dottern sova! Pappa J får fredagsmysa ensam.kraken, han måste sakna sin riktiga sambo ;)

• lills

Förresten. Köpte ett par mammabyxor på tradera häromdagen och de kom idag. Jättesnygga men för små! Ser nästan helt nya ut!
    De är i storlek 40 och är från hm.
    Postar en bild i bildtråden om någon skulle vilja köpa dem. 140kr inklusive frakt.

• Juliette

Lills: synd att de inte passade! Själv köpte jag 3 par snygga mammajeans på HM idag. Men inte alls lika billiga som dina. Å andra sidan passar mina ;).

Var ju hur skönt som helst med mammabyxor :).

• Albasmamma

Naimisen: De inre järndepåerna är kroppens "reserv" och det var bra att hon kollade upp det. Jag blev lite sur på min BM för jag sa att jag ville kolla upp mina men fick bara lämna ett vanligt HB. Jag fick diagnos celiaki (glutenintolerant) för drygt ett år sen och innan diagnosen hade jag nästan inga järndepåer alls kvar i kroppen trots att "vanliga" HB var okej. Därför ville jag gärna kolla upp det nu när jag ändå skulle lämna prover. Ett tips, testa blutsaft om du inte vill äta vanliga tabletter.

Lilis: Byxorna var jättesnygga men jag har också precis köpt ett paket med mammakläder på tradera, annars hade jag köpt dem. Hoppas du får tag på ett par i rätt storlek.

Idag är faktiskt första dagen som jag inte alls mår illa och inte känner mig lika dödligt trött som tidigare. Men samtidigt så kommer ju oron, är allt ok? Nåja, ska försöka släppa dem tankarna nu och njuta av fredagskvällen.        

• lills

Juliette: Ja det är superskönt! Har köpt ett par på hm som jag använder här hemma. Hittade dock inte den modellen på
    Hm som jag köpte på tradera:( De hm har nu är ganska vida nertill.,,

Svar på tråden Augustibebis 2012