• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Albasmamma skrev 2012-01-13 19:51:08 följande:
    Naimisen: De inre järndepåerna är kroppens "reserv" och det var bra att hon kollade upp det. Jag blev lite sur på min BM för jag sa att jag ville kolla upp mina men fick bara lämna ett vanligt HB. Jag fick diagnos celiaki (glutenintolerant) för drygt ett år sen och innan diagnosen hade jag nästan inga järndepåer alls kvar i kroppen trots att "vanliga" HB var okej. Därför ville jag gärna kolla upp det nu när jag ändå skulle lämna prover. Ett tips, testa blutsaft om du inte vill äta vanliga tabletter.

Idag är faktiskt första dagen som jag inte alls mår illa och inte känner mig lika dödligt trött som tidigare. Men samtidigt så kommer ju oron, är allt ok? Nåja, ska försöka släppa dem tankarna nu och njuta av fredagskvällen.        

Jag har nu försökt att undvika gluten i ca 4 månader och upptäcker att jag mår mycket bättre, men att hitta ett substitut för pasta eller bröd är svårt. Har svårt för smaken av glutenmaten. Jag har inte varit på någon utredning för att fastställa att jag verkligen är intolerant.  Men idag gjorde jag världens tabbe.

Bad sambon köpa hem pizza, efter ca 5 minuter började jag få ont i magen. Och efter 20 minuter hade jag sådan fruktansvärd illamående och nu har magen svullnat upp och har en otrolig magknip.

Det är nog på tiden att jag går och undersöker mig för att verkligen se om det är det jag har.

Jag förstår din oro, det är likadant hos mig. När illamåendet inte finns där så önskar jag att den vore där... Det är klart att man ska försöka att slappna av och inte tänka, men det är svårt.    
  • Albasmamma

April 1977: Ja, absolut tycker jag att du ska gå och kolla upp det. Däremot så bör du äta gluten igen ett tag för att de ska kunna fastställa en diagnos.

Ja, det är ju konstigt. Man tycker ju inte om att må illa, men den när man inte gör det så blir man orolig.   

• Juliette

Lills: de som jag köpte på HM var smala hela vägen, men jag såg att de flesta var vida. 2 par var till ordinarie pris och ett par (manchester) var på rea.

• Juliette

April1977: Det låter verkligen som att din mage inte gillar gluten. Men jag har en vän som också misstänker gluten och hon sa att läkare inte rekommenderar att man utesluter gluten på egen hand utan att man går och testar sig. Detta för att alla, allergiker eller ej, mår bättre av en glutenfri kost.

Detta får mig att fundera, om man nu mår så mkt bättre utan, varför äter man så mycket pasta, bröd osv? Har ätit kolhydratssnålt i perioder och jag mår verkligen bättre. Hrm... Just nu är ju kolhydrater det jag är mest sugen på förstås :).

• Naimisen

Alba- Tack för svaret! Blutsaft har jag aldrig smakat men lukten har fått mig att avstå.
    Undra om dom en tog ett sånt prov med sonen.
    Då blir de råggröt och massa vatten för mig resten av graviditeten.
    Hoppas däremot att de kanske hjälper mot denna eviga trötthet.

Lillis- Synd att de inte passade! Alltid trist när man gjort ett kap.

• Värmeljuslyktan

Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram

• Sandrina

Värmeljuslyktan - Så ledsen för din skull, beklagar verkligen! :(
    Lycka till i framtiden! Hoppas du snart får ett + igen!
    Kram till dig!

• Gadget
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Nej fy så orättvist. Finns inga ord som hjälper. Jag skickar en styrkekram. Sörj och var arg över det orättvisa, sedan hoppas jag att ni snart får uppleva en graviditet igen. Stor kram
  • fru Elle

Beklagar att du fick ett missfall . Hoppas ni snart blir gravida igen och att du inte behöver uppleva fler missfall.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • astro

Kram
Svar på tråden Augustibebis 2012