• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Har förresten börjat må lite illa också, verkligen inte så farligt men ändå så jag hajar till på smaker å lukter så jag klöks. Men är det inte lite sent i v 11? Nåja, det är nog bara nåt släng.

• flissur

Hej allihop jag hoppar in här har bf 7 aug vårat första. bullen 85 jag känner igen mig litegrann i de du skrev att de känns konstigt ibland när man sätter sig ner men jag känner mig inge öm i magen lr sticki magen men jag skulle kunna tänka mig att de kan bero på växtvärk. Hoppas att jag kommer få cravings på äpplen lr nåt som inte är så onyttigt :p

• Albasmamma

Värmeljuslyktan: Usch, beklagar verkligen. Kram!

April1977: Ja, jag har gått länge utan att veta varför jag var så trött och orkeslös. Trodde mest att det berodde på små barn och alla är ju mer eller mindre trötta i perioder. Innan jag fick min diagnos ville jag knappt stiga upp på morgonen. Men jag håller med, gastroskopin är ingen höjdare men det går väldigt fort så är det över. Lycka till!

flissur: Välkommen!

Ang. cravings så har jag inget speciellt än, förutom kanske sura godisar och salta saker. Dricker väldigt mycket vatten de senaste dagarna.

• Lullaby

Hemskt ledsen värmelyktan :(

Oboy craves sen idag, innan var det bara mjölk.

Är rädd för att få ämnesomsättningsproblem sen. Mamma fick det fast efter tredje barnet, de kom på det så sent så hon kan inte gå ner i vikt bara hålla sig där hon är med hjälp av medicinen. Inget roligt öde..! Sä jag ska vara noga med att testa mina värden.

Järndepåerna testade de på mig men vet inte svaret, får nog det på nästa samtal om det inte är något tokigt. Men mitt socker var på 6,9. Vad har erat varit på?

• babyhummingbird

På grund utav att svärmor inte har kunnat hålla tyst om min graviditet.. Så har det sakta men säkert spridits ut. Svärmor berättade för folk i vecka 5..(trots att jag bett henne inte berätta för någon).. sedan dess har jag hört folk som vet om det.. Bor man i en liten stad så går ryktet fort också.. Så idag valde jag att göra det officiellt.. Skulle något hända så vet ju halva stan om det i vilket fall.. Känns dessutom bättre att få berätta det själv än att alla hör det "ryktesvägen". Så nu är det officiellt.. Ger mig en liten klump i magen.. Hade velat vänta lite till.. Men ibland blir inte allt som man tänt sig.

• Augustimamman

LundinEk: men va respektlöst av henne!! :(

• Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2012-01-14 13:11:52 följande:
    På grund utav att svärmor inte har kunnat hålla tyst om min graviditet.. Så har det sakta men säkert spridits ut. Svärmor berättade för folk i vecka 5..(trots att jag bett henne inte berätta för någon).. sedan dess har jag hört folk som vet om det.. Bor man i en liten stad så går ryktet fort också.. Så idag valde jag att göra det officiellt.. Skulle något hända så vet ju halva stan om det i vilket fall.. Känns dessutom bättre att få berätta det själv än att alla hör det "ryktesvägen". Så nu är det officiellt.. Ger mig en liten klump i magen.. Hade velat vänta lite till.. Men ibland blir inte allt som man tänt sig.
    Jag vet hur det är. Vår nyhet har ju spridit sig överallt utan att vi själv berättat det. Nu spelar inte det mig någon roll med tanke på om det händer något, men tycker det känns som ett otrevligt overtramp. Det är en privat sak, och vi vill ju gärna bestämma själva när och vem vi vill berätta för.

Jag har tränat pilates idag! SÅ skönt var det. Jag ska verkligen, verkligen försöka hålla att göra det varje dag, så kanske jag slipper gå upp så förbannat mycket denna gången.
  • Saaajmon
    babyhummingbird skrev 2012-01-14 13:11:52 följande:
    Hon skulle respekterat dig och ditt beslut! Jag bor också i en liten stad så det kommer spridas riktigt fort sen när jag har kommit ut. Jag har hittils berättat för väldigt nära vänner. Men jag hade tänkt gå ut efter RUL, men om magen börjar synas tidigare så måste jag tyvärr gå ut. Vet att det kommer bli tufft :/ 
    7 Augusti ♥
  • Gadget

Mästerkatten:
    Tränar du pilates själv hemma?
    Jag har denna vecka äntligen kommit igång med lite promenader igen och ska försöka leta upp någon gravidyoga också. Vill helst gå på dagtid bara då jag ändå är hemma hela tiden och redan är inställd på soffläge annars vid 18. Får se vad jag hittar.

• villnu

Trist med folk som inte kan hålla tyst. Det är ju ett jättefint förtroende att få veta så tidigt.

Själv funderar jag på att baka något idag. Riktigt busväder här med blåst och snö. Så planen är att vara inne så mycket som möjligt idag :)

Svar på tråden Augustibebis 2012