• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 3apåGång
    05091112 skrev 2012-01-13 22:41:18 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har en undran, är det någon här inne som varit gravid medans ni ammat?

Vi var på TEDDY idag och sköterskan sa att när hon blev gravid (många år sen dock) så hade barnmorskan sagt åt henne att sluta amma för det tar all näring från fostret?

Låter jätteknäppt ju :S 
    Jag ammade nu då jag blev gravid, i och för sig bara en gång per natt men ändå. Jag har både läst och hört av bm att det ska vara helt ok. Kanske att man kan äta nån macka extra och tänka på att dricka bara.

Jag börjar bli lite öm i magen jag med. Känner ingen livmoder, är i v. 10+0 idag. De tidigare gångerna har jag inte känt heller förrän sent men jag tror den kan va ganska mjuk så det blir svårt. Jag känner något nu men blir kissnödig då jag känner så det kan ju va urinblåsan, vet inte riktigt hur det ska kännas. Varje gång har jag stört mig lite på att inte känna någon "kant" som man läser om.
  • Naimisen

Värmeljuslyktan- Beklagar! Lycka till i framtiden.

• anneh

Värmeljuslyktan: beklagar verkligen, stor kram till dig! Lycka till i framtiden.

• Naimisen

Redan innan jag blev gravid denna gång bestämde jag mig att försöka njuta mer.
    Förra gången tyckte jag allt tog sååå lång tid, jag tog mig aldrig riktigt tiden att stanna upp och njuta av den växande magen, och sen var den helt plötsligt borta.
    Även fast min efterlängtade bebis hade kommit saknade jag magen och tyckte de hade gått alldeles för fort.

Denna gång ska jag se till att njuta av magen, skämma bort min son med all tid jag har innan bebis kommer, skämma bort mig själv med alla fina mammakläder jag vill ha så jag känner mig snygg..gnälla mindre.
    Eftersom detta förmodligen är min sista graviditet så vill jag göra något bra av de.
    2 barn är vår plan, och visst känns de lite sorgligt på ett sätt men samtidigt skönt att kroppen ska slippa gå igenom denna påfrestning igen.
    Sen ska man aldrig säga aldrig.

• Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-13 09:59:41 följande:
    God morgon! Nytt craving här: MJÖLK!!! Skrattande
    OSTBÅGAR
  • Randiga Rut

Värmeljuslyktan: Usch, vilken mardröm du måste befinna dig i. Hoppas du återhämtar dig snabbt. Stor kram!

• novaunique

Här är det också mjölk som är en craving Maken köpte hem fem liter i onsdags kväll. Igår kväll var de slut...

• novaunique

Oj, värmeljuslyktan - beklagar!
    Skönt att skrapning gått bra. Se till att läka nu, både i kropp och själ, och ge er in i matchen igen när kraften finns.

Svar på tråden Augustibebis 2012