• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 3apåGång
    Naimisen skrev 2012-01-13 16:17:18 följande:
    Min BM ringde för en liten stund sedan ang provsvar. När jag var på inskrivningen låg järnvärdet på 140. Men nu hade hon fått svar på de "inre" järnvärdet, är de järndepåerna? Har aldrig hört de förut, trodde de bara var ett järnvärde.
    Det var iaf lågt så hon ville att jag ska börja med järntabletter redan. Äter ju ACO gravid som innehåller järn, men nu blir de mer piller.
    Har aldrig heller hört om några "inre järnvärden". Då jag gjorde mitt vul i v. 8+2 (det ingick) så tog de ett vanligt prov i fingret som låg på 119 så jag äter redan järntabletter. Tydligen är 120 gränsen. Antagligen är det lågt för att jag har ammat tills för 3 veckor sen. Äter också ACO gravid annars.
  • 3apåGång

Värmeljuslyktan: Åh, vad tråkigt, stackars dig!!! Skickar flera kramar och hoppas du blir gravid igen snart!

• Stövelkatten
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram
    Beklagar verkligen och önskar er lycka till i framtiden!
  • Juliette

Värmeljuslyktan: Fy, så tråkigt! Är själv i v11 nu och kan verkligen förstå hur ledsen du är. Stor kram till dig!

• 05091112

Hej tjejer!
    Jag har en undran, är det någon här inne som varit gravid medans ni ammat?

Vi var på TEDDY idag och sköterskan sa att när hon blev gravid (många år sen dock) så hade barnmorskan sagt åt henne att sluta amma för det tar all näring från fostret?

Låter jätteknäppt ju :S 

• Aprilia1977
    Juliette skrev 2012-01-13 20:29:23 följande:
    April1977: Det låter verkligen som att din mage inte gillar glutenSkäms. Men jag har en vän som också misstänker gluten och hon sa att läkare inte rekommenderar att man utesluter gluten på egen hand utan att man går och testar sig. Detta för att alla, allergiker eller ej, mår bättre av en glutenfri kost.

Detta får mig att fundera, om man nu mår så mkt bättre utan, varför äter man så mycket pasta, bröd osv? Har ätit kolhydratssnålt i perioder och jag mår verkligen bättre. Hrm... Just nu är ju kolhydrater det jag är mest sugen på förstås :).

Ja, vet du, när jag har dietat (dvs när jag tränat) då har jag helt uteslutit vitt mjöl och det var bland annat därför som jag började fundera på varför jag mått illa i så många år, nu talar vi om ca 3-4 år, kanske mer. Men när jag skött min kost, då jag tränat seriöst i perioder, har jag mått så otroligt bra.

Ringde vårdguiden för en timme sedan, sjuksköterskan tyckte även hon att det var dags att söka hjälp, dels för att fastställa vad jag har för problem och dels om det nu skulle vara så att det var gluten så får fostret inte i sig den näring som behövs, och inte jag heller för den delen.

Jag har även som du funderat över varför man äter så mycket pasta och bröd, men man är ju uppvuxen på det sättet. Men men...      Foten i munnen Dags att äta potatis istället... 
  • Aprilia1977
    Albasmamma skrev 2012-01-13 20:12:31 följande:
    April 1977: Ja, absolut tycker jag att du ska gå och kolla upp det. Däremot så bör du äta gluten igen ett tag för att de ska kunna fastställa en diagnos.

Ja, det är ju konstigt. Man tycker ju inte om att må illa, men den när man inte gör det så blir man orolig.   

Ja, jag gick ut och surfade runt lite... och du har rätt. Man skulle tydligen inte utesluta glutisarna... Förvånad innan man besökt en läkare! Men jag fasar för att göra en sådan där gastroskopi, jag kräks bara vid blotta tanken... bläää
  • Aprilia1977
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram

Oj, Jag är verkligen så ledsen för din skull, verkligen. Vet precis hur du mår...

Jättestor varm kram till dig och din man!   
  • astro
    05091112 skrev 2012-01-13 22:41:18 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har en undran, är det någon här inne som varit gravid medans ni ammat?

Vi var på TEDDY idag och sköterskan sa att när hon blev gravid (många år sen dock) så hade barnmorskan sagt åt henne att sluta amma för det tar all näring från fostret?

Låter jätteknäppt ju :S 
    alla säger olika.

Jag ammade fortfarande Dex när jag blev gravid med Bella. Min BM sa att det var ok fast att jag måste sluta innan bebisen kom för mjölken skulle inte räcka.

Jag läste på om tandemamning och bildade mig en egen uppfattning.

Dex (3) tar fortfarande en och annan slurk, jag ammar Bella (snart året), är gravid, mår utmärkt. Fick inga dåliga värden när jag ammade Bella heller. 
Svar på tråden Augustibebis 2012