• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Det var otroligt respektlöst av henne och vi hade en LÅNG diskussion efter händelsen.. Men gjort är ju gjort och hon har bett om ursäkt.. Så nu är jag officiellt gravid, haha :)

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-14 13:29:23 följande:
    Mästerkatten:
    Tränar du pilates själv hemma?
    Jag har denna vecka äntligen kommit igång med lite promenader igen och ska försöka leta upp någon gravidyoga också. Vill helst gå på dagtid bara då jag ändå är hemma hela tiden och redan är inställd på soffläge annars vid 18. Får se vad jag hittar.
    Ja, kör efter youtube-videor. :) Jag skulle aldrig ta mig iväg någonstans, så det passar mig utmärkt.
    körde denna idag

lagom hårt för min extremt otränade kropp.
  • Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-14 14:43:25 följande:
    Ja, kör efter youtube-videor. :) Jag skulle aldrig ta mig iväg någonstans, så det passar mig utmärkt.
    körde denna idag
    " target="_blank">

lagom hårt för min extremt otränade kropp.
    Tack, för jag ville köra pilates men visste inte riktigt hur jag ska skulle göra nu när man är gravid. Hoppas att ryggen blir lite bättre nu när man börjar :) 
    7 Augusti ♥
  • 3apåGång
    flissur skrev 2012-01-14 11:26:00 följande:
    Hej allihop jag hoppar in här har bf 7 aug vårat första. bullen 85 jag känner igen mig litegrann i de du skrev att de känns konstigt ibland när man sätter sig ner men jag känner mig inge öm i magen lr sticki magen men jag skulle kunna tänka mig att de kan bero på växtvärk. Hoppas att jag kommer få cravings på äpplen lr nåt som inte är så onyttigt :p
    Grattis och välkommen!

LundinEk: Gud vad irriterande, jag blir så arg när andra går och pratar trots att man sagt att man inte vill! Själv har jag berättat för en del redan eftersom det dels inte var planerat och skulle det gå snett kommer vi nog inte försöka igen, i alla fall inte nu så jag känner mig inte lika sårbar. Fast göra det helt offentligt ska jag inte förrän efter vårt Kub om allt är ok.

Carvings har jag också på Thaimat och wok. Även på frukt och lakrits som jag annars inte gillar.

Ang. sommarmage ser jag inte så mycket fram emot det. Jag misstänker att jag kommer få fler synliga blå blodkärl på benen som jag fick sist och dessutom vet jag att min mage ser rätt grotesk ut i slutet, jag är ganska smal i övrigt. Jag tänker i alla fall gå på yoga för att orka hålla upp magen, har jag gjort de andra gångerna och jag mår bra av det. Sist födde jag i december så då var jag inte så stor på sommaren, det var helt ok. Jobbigt bara med vinterjacka!
  • anneh

Idag har det pirrat i magen hela dagen, speciellt när jag sitter ner. Långt ner. Är det livmodern som växer kanske? För det är ju alldeles för tidigt för att känna fosterrörelser.. Är i v 11+2..

• TheMaraja

Min tjej är ju född i september och jag lovade mig själv efter den sommaren att aldrig mer vara höggravid på sommaren. Haha det gick ju sådär.. Jag var så sjukt varm hela tiden. Kunde inte sitta i soffan utan att ha fläkten nära. Men alla årstider har nog något jobbigt. Känns ändå skönt att inte ha en liten nyfödd i värsta värmen.

• suss85

Hej hej!
    Idag plågas jag nästan utav ont i svnaken/ryggen!!! Har haft det till och från hela tiden men idag är det jobbigt.. ska det börja så här tidigt som vecka 12? har även haft molvärk ett par tre dagar.. antar att det händer mycket där inne..

På fredag ska vi och göra NUPP Ultraljud! Kul att se liten igen.. jag är ju nästan bortskämd nu blir tredje gången jag får kika...
    Glad     

• Gadget

Åh vilket bra tips mästerkatten, och ingen sån där boll verkar man behöva heller. 10 min känns perfekt att kombinera med en promenad. Tack!

• Stövelkatten
    anneh skrev 2012-01-14 15:05:52 följande:
    Idag har det pirrat i magen hela dagen, speciellt när jag sitter ner. Långt ner. Är det livmodern som växer kanske? För det är ju alldeles för tidigt för att känna fosterrörelser.. Är i v 11+2..
    Jag vet inte det jag... det står även över allt att man som förstagångsföderska inte känner då jag kände sist, vilket var i v14. Jag tycker mig känna Skrotten på vänster sida nu, men det återstår ju att se ifall det är så, eller om det kommer en annan sensation på annat ställe i magen. :)
  • Ellenbmt

Tycker mig ibland känna som svepande rörelser i livmodern. Gaser säger de som "vet" men man vet väl bäst själv vad man tror sig känna? V 12. eller 11+ nånting...

En orolig fråga!!
    Idag hjälpte jag brorsdottern upp på en d-ponny, alltså ca 145 cm hög, och tjejen är 8 år vet inte men normalvikt på en sån tjej... Gjorde ONT! Vet i efterhand att det var ju tokdummt gjort att hjälpa så, men tänkte inte just då?! Vad tror ni? Kolla upp eller glömma?

Svar på tråden Augustibebis 2012