Augustibebis 2012
Äsch, missade senaste tillskottet. Grattis också till dig Nettan!
Äsch, missade senaste tillskottet. Grattis också till dig Nettan!
Gladdes åt lite spänd mage med mensvärk och tryck i överdelen av magen. Tänk om kanske... Men det verkade avta lika fort igen. 39+1 idag och imorgon fyller mannen år så jag både vill och inte vill att det ska starta ikväll/imorgon. På måndag vore jag överlycklig om han kom.
Grattis Juliette!
Jag skulle också prova det där med att massera bröstvårtorna, men det gjorde ju jätteont att bara ta tag i dem så jag blev också lite förskräckt över tanken på amning.
Känns som om jag inte kan få ner kroppstemperaturen även om det inte är lika varmt här längre.
Jag har bäddat med någon typ av skyddsplast som jag fick av en kompis här, men även fast jag la den under ett madrassskydd av typ frotté känns det som om det inte andas alls så jag plockar nog bort det inatt och riskerar madrassen vid ev vattenavgång. Det är svettigt att sova som det är.
Lycka till imorgon Tesdy och jag håller tummarna för att er lilla gör framsteg Hejåhå.
Ellen, med mamma med tycker jag också du gör rätt. Dagarna är långa som de är när man inte har något för sig.
39+3 idag och nu sållar jag mig till skaran som inte bara längtar efter bebisen utan också börjar bli trött på att vara gravid. Eller egentligen älskar jag magen, men sista veckan har jag varit så varm. Har gått upp 2-3 kg jättesnabbt vilket säkert mest är vatten för mina ben och fötter är jättesvullna och värker. Tiden går långsamt och jag har tråkigt och saknar alla vänner i Sverige. Till råga på allt börjar alla gravidkläder bli för små, t.o.m. tightesen tryckte på magen i morse, så jag känner mig med andra ord mest bara irriterad och gnällig.
På onsdag har jag nästa läkarbesök då hoppas jag åtminstone få höra att tappen är utplånad eller nåt. Ska försöka googla fram vad hinnsvepning heter på tyska om det är något man kan få.
Mysigt att få komma hem Tjockisbullen!
Issan8, tror det var du som skrev om att ni kollat på "En unge i minuten" via YouTube. Tack!
Jag har saknat de programmen, såg några i Sverige när de sändes på TV men ville se nu när jag själv står inför en förlossning. Men vis TV4play går de bara att se om man har premium. Nu har jag sett och gråtit till det första avsnittet. Ska kolla lite mer och peppa mig själv.
Jag förstår dig Ellenbmt så gnäll på. Hade jag kommit så långt som till förlossningen med värkar och allt hade jag känt mig sjukt snuvad på bebis och trott att hela graviditeten var ett dåligt skämt.
NiniMe, dig har vi väl inte hört något från idag. Du brukar ju skriva nästan varje dag tycker jag. Betyder det att pepperonin lockade ut bebisen igår?
Woho, är lite dålig i magen och hoppas att det är ett gott tecken. Tänk vad man kan bli lycklig för konstiga saker.
Issan, jag hittar bara första avsnittet av En unge i minuten. Hittade du fler? Vad heter den engelska varianten? Vore kanske intressantare för min man som inte lärt sig svenska än om han törs kolla förstås. Tror han blev lite tagen av att snegla på tvn när jag såg på En unge i minuten. Började prata om att det vore tufft för honom att se mig ha så ont osv. Men jag tycker det är bra att han är lite förberedd.
Alltså, jag tror jag läcker fostervatten!
Kunde inte somna om efter min kisspaus och gick upp för att ta mig en youghurt. Stod här i köket och började läsa på Familjeliv när jag känner mig blöt mellan bena. Tänder lampan och det är flera droppar på golvet. Går på toa och kissar men inget mer verkar komma. Vad göra nu? Hoppa så det går på riktigt?
Grattis TinTixie!
Alltså, maken försökte övertala mig att somna om men det kunde ju varken han eller jag. Nu är jag uppe och det kommer några droppar till men det är ju jättelite. Hört om många som tror de läcker men så är det inte fostervatten. Vad är det då? Men säkert är det så för mig också. Inga andra tecken förutom att jag blev tvungen att göra nr 2 trots att jag var två eller tre gånger igår varav ena gladde mig då jag var lite dålig i magen.
Får väl ringa min läkare eller förlossningen om några timmar om inget händer.
Om vattnet går och barnet inte är fixerat ska man lägga sig ner och ringa. Men min är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Dessutom gäller det mest om vattnet går "på riktigt", inte av några droppar om jag förstått det rätt. Detta pga att risken när vattnet går kan navelsträngen åka med av floden och hamna i kläm mellan huvudet och utgången.
Jag ringer min läkare när de öppnat om inget händer. Verkar dock inte passera något här. Men det kan väl inte bara vara en flytning som droppar så?