• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Tror vår dotter som var pyggmeliten drack 20 ml var tredje/fjärde timma sommaren.

• Ellenbmt

Vi började med tommytippee flaskor som är formade som bröst, men gick över till MAM med skruvad botten så fort vi slutade amma. Kör dem fortfarande.

• Ellenbmt

Åh stackars saftmedbulle!!

Och herregud, vad rädd jag hade blivit om jag trott att jag hade vattenavgång! Fick en sån när jag och sambon hade sex sist jag var höggravid, det visade sig vara sån fontänorgasmvätska, dock utan orgasm? Sjukt.

Kom nyss hem från jobbet, har haft smärtor i svanken sedan ett idag och nu trycket det neråt så det skär i mig när bebisen rör sig, som nålar mot muffen....

• Ellenbmt

Jag har ont och är stel överallt! Bara en vecka kvar på jobbet.....

• Ellenbmt

Tar in celulit frågan hit:
    Försvinner de efter träning? Har fått överallt! Har bara haft ytterst lite på låren tidigare?

• Ellenbmt

Sandrina- spädbarn har i princip inte täcke och kudde. Men kanske en tunn filt.
    OM du nu väljer att ha kudde, så ska det vara en platt tunn kudde från ryggslutet ska den börja på babyn.

Min uppfattning är att det som är i mjuk och hårdlifter räcker, i början kanske man vill rulla en filt till en korv och lägga runt som stöd få de ofta är så små i början, som ett babynest typ.

• Ellenbmt

Jag hade med en sned rand, gick i en kurva runt naveln och upp kanske 6-8cm över naveln, ganska svag rand. Fick den runt v 20, har ingen alls nu. Då fick jag dotter, nu vet vi inte ännu

• Ellenbmt

Katten- vad säger han då? Vill han närvara men ändå inte stötta? Låter ändå som en vanlig situation, er förra fl kanske skrämde honom? Jag skulle inte tveka att anställa en doula om min sambo samtyckte? Vad säger han om du säger att du vill ha en doula? Jac är säker på att den personen kommer att ta sitt jobb på lika stort allvar som det är menat! Det jag hört, har ingen egen erfarenhet, men en väns, är att "hon var underbar och hon fick tom med mannen på ett hörn då och då" som en bästis man inte är blyg inför. Dessutom hinner ni ju ses innan !

• Ellenbmt

Om inte annat kanske det får honom att vilja stötta istället för någn annan?

• Ellenbmt

Hej tjejer!
    Vad är det bästa vs. Det sämsta hos er idag?!

Mitt bästa- tydliga sparkar för jämnan och mitt tjocka hår!

Mitt sämsta- orkeslös och dåligt självförtroende

Svar på tråden Augustibebis 2012