• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-01 13:39:26 följande:
    FruMii och LillaMy85: Tack... Känner ändå att så mycket hänger på den där sabla vagnen. Alla verkar tycka det är jättekul inköp, typ som män ser fram emot att köpa ny bil men jag bara våndar för det. Mycket pengar och jag har ingen aning om vad jag tittar på. Vågar inte lita på försäljarnas ord heller som antagligen bara vill pracka på. Har kört omkring min brorson i hans Emmaljunga (vet inte vilken modell men fyra stora fasta hjul), tyckte den var tung och jobbig, Kompisens son har jag också kört i hans Brio (kan inte modellen där heller men ett styrbart litet hjul fram) tyckte den kändes smidig men min kompis tyckte inte om vagnen, vet inte varför. Men hur ska man liksom veta? Antar att man inte vet förrän man köpt en och kör runt sitt eget barn och stöter på för- och nackdelarna. Men då är ju köpet redan gjort. 

Som någon redan skrev; gör en lista på era förutsättningar, hur ni bor, vad ni brukar göra (gå i skog, gå på stan osv.) och även om ni har bil, hur stor den är osv. Sen kan ni googla, fråga här eller faktiskt gå in i en affär och fråga. Det är ju inget som säger att ni måste köpa just den vagnen i den affären, men då får ni i alla fall lite tips om vad som skulle passa er.

Jag kan ju säga att det VAR ett kul inköp, men nu känns det bara irriterande.
  • Randiga Rut

Jag hade en Emmaljunga city cross (med hårdlift) -06a till dottern. Köpte den begagnat men av en trovärdig säljare som lagt ut många bilder och mkt info. De hade bara använt den 5 mån. så den såg ut som ny! Jag gillade den, den kändes säker och stabil men var lite tung å klumpig. Vi hade även ett lyxåk från 1969 med gigantisk liggdel. När dotter mestadels ville åka framåt, ca. 1,5 år så började hon bli riktigt trött på vagnen för hon såg inte så bra i den. Samtidigt fick jag en spricka i en ryggkota och fick väldigt ont av att svänga den tunga 4-hjulingen. Jag förälskade mig då i Phil

• Ellenbmt

Stövelkatten! Vad tycker du o
    iCandy då? Finns massor på blocket och vi älskar våran! Har en peach. Sambon som valde för han gillar iPhone tänket :)

• Helenaa

Välkommen Svipp :) vad kul med en till från pite! Alla andra verkar bo så långt söderut. Jag väntar också 3e barnet :)

• Naimis

Mammsen- Hade en bugaboo cameleon till sonen tills han fyllde 1. Det är inga problem att bulla upp med kuddar om dom små vill sitta, och så köper man sele till. Samma sak funkar utmärkt med UJ.
    Sen när man byter till sittdel så är de ju liggläge på dessa. Så man måste ju inte byta tillbaka till liggdelen bara för att dom ska sova.
    Dessutom är buggans sittdel ergonomisk så den kan man byta till redan vid 4 månader. Vi var helnöjda, liggdelen är dessutom så pass rymlig att sonen fick plats när han var 1 år.

Stövelkatten- Jag skulle också hellre satsa på en begagnad märkesvagn. Tyvärr så är de ofta så att de brukar vara något bättre kvalitet på dessa och de går att få tag på reservdelar.
    Dessutom går dom att sälja vidare sedan.
    Min man lägger sig inte i vagnval utan låter mig bestämma, han delar med sig av sin åsikt men de slutgiltiga beslutet ät mitt.

• lillakotten

Vi hade en bugaboo cameleon till dottern och liggaren var kanon! Vi bytte när dottern var 10 månader då hon sov så dåligt i sittdelen. Sedan var inte buggan rolig i snön heller. Men när det är fint väglag så är den kanon!

• Sommaren12

Ok. Jag har officiellt gett mig in i barnvagnsdjungeln. Hoppas jag hittar ut. Med en favoritvagn. 
    Tittade på iCandy peach som ni snackar om och blev jättekär i denna klädseln! Så fiiiin! Dock undrar jag, ni som har barn, hur praktiskt är det med vit klädsel som den på bilden? :S

• Emaan

Hejsan :) hittade precis denna tråden. Är själv i vecka tolv, snart 13 med bf 18 augusti. Har en dotter på fyra år som nu ska bli stora syster. Är det fler som har blivande syskon?
    Hur har ni mått denna första tid?

Sommaren12: Av mina erfarenheter så kan allt bli kladdigt oavsett färg :P så länge den går att ta av och tvätta klädslen så brukar det vara lugnt :)

Svar på tråden Augustibebis 2012