Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

fru Elle skrev 2012-06-24 22:12:01 följande:
    Delar av slemproppen gick tidigare idag och nu har jag sammandragningar. Det är dock inga förlossningsvärkar utan är mer förvärkar/sammandragningar. Är ju medveten om att slemproppen kan gå och återbildas. Men vid mina tidigare förlossningar så har slemproppen gått en vecka respektive 1 timme innan. Vill helst att bebis stannar och är ganska övertygad att det bara är förvärkar. Gillar dock inte att de kommer efter att ha vilat i soffan framför TVn efter jag la barnen eller att de kommer med intervaller på 3-4 minuter och håller i ca 1 minut. Fotbollen är på på TVn och jag har kikat på klockan när värkarna startar och slutar.

I hear you! Bad nummer två för kvällen hjälpte mot det onda i ryggen, men inte mot själva sammandragningarna. Istället kändes det som hela bebis var på väg ut, tryck utåt/neråt alltså.
  • Stövelkatten

Allt bra med bebis, öppen för ett finger men fortfarande en bit kvar av tappen. Så ingen bebis nu, men de tyckte jag skulle åkt in tidigare, ifall att. ctg såg också bra ut, och som förra gången så märks inte mina förvärkar mycket alls på ctg.

Jag är väl helt enkelt lite klen!

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-25 09:45:05 följande:
    Stövelkatten: nu är det nära! Om jag förstod rätt så är du lite öppen alltså? Kan man bada då undrar jag?

Ja, det är helt lugnt! Vad jag hört innan så avråder vissa bad ifall vattnet gått, men inte alla.

Mammsen: haha det är ju sant! En cm till godo!

Var ju till läkaren i morse pga bäckenet, men han ville inte ens undersöka mig. Satt redo med sjukintyget och sjukskrev mig till förlossningen. Tacksam är jag förstås, slipper jag nalla på föräldradagarna, men lite konstigt att bara sjukskriva sådär utan frågor? Undra på att vissa blir ifrågasatta, liksom. Trist, tycker jag.

Jag har förövrigt ruskigt ont idag också, jag hoppas verkligen inte det fortsätter såhär i fyra veckor till!
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-06-25 11:34:43 följande:
    Stövellkatten - Ja de har olika råd på olika sjukhus men det är socialstyrelsen som gick ut med att det kunde vara dåligt att bada när vattnet gått pga infektionsrisken.. Men det är typ 6 eller 7 år sedan de tog bort de rekomendationerna, vissa sjukhus har mara inte ändrat sina rutiner än :) Dock ska man inte bada om fostervattnet är missfärgat.. Men det är alltid bra att man vill vara på den säkra sidan :)

Varmvatten är jättebra som både smärtlindrande och lugnande :) 

Ja visst, det låter rimligt!

Merde, det verkar osäkert om man kan bli beviljad sjukpenning under föräldraledigheten nu innan bebisen kommit. Verkar konstigt, tycker jag, men ringer runt på fk nu för att kolla läget. Känns ju inte rätt att ta av föräldradagarna om jag hade fått sjukpenning under annan sysselsättning.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-25 11:33:24 följande:
    Jag är gasig, skitnödig, mensvärk, tungandad, magknip både nere i magen och strax över naveln ibland. Mkt obehagliga sd men så jävla diffusa så omöjligt att klocka, tappade slem hela dagen på midsommarafton.... Även ilande i blygdbenet samt vid urinröret? Är omföderska ju, men sist hade jag bara vattenavgång a la Hollywood, och sedan lite lätta sd i två timmar... Vet lixom inte vad jag borde känna..... Ont i ryggen kan ju vara av allt fysiskt man gör. Är illamående till och från med.... Usch.

Jag vet att det bara är att ringa in och kolla, men jag är ensam med dottern jämt och det är över en timma till fl....

Är inte din sambo hemma på em/kvällen så att du kan kolla upp dig? Det är ju trots allt värre om du föder ensam med dottern hux flux än om du på något sätt ser till att komma ifrån på en koll.
  • Stövelkatten

Åh, efter samtal med fk kan de fortfarande inte säga om de som regel godkänner sjukpenning när man är föräldraledig innan bebisen kommit! Helt galet. Och inte så festligt att fundera på om sista månaden kommer vara inkomstlös. Tossiga regler. Eller bristen på regler.

• Stövelkatten
    Karo77 skrev 2012-06-25 15:05:24 följande:
    Ursakta gnallet, nar jag val borjar brakar det loss riktigt rejalt?tur att det inte ar sa ofta.....

Det är väl detta, bland annat, tråden är till för?

Och ja, jag är också otroligt less på mig själv som gravid! Samtidigt känner jag mig inte redo att föda bebis ännu... Märklig blandning.
Svar på tråden Augustibebis 2012