• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-02 14:08:59 följande:
    Oj vilka diskussioner! Tänker inte ens lägga mig i abort diskussionen då jag själv gjort en abort tidigare och inte alls ser på de lika svartvitt som vissa gör.

Som några andra sagt de är tur att vissa av oss är "korkade" och köper nytt till våra barn. För er som vill kunna köpa begagnat.
    Jag anser mig ha råd och tycker de är kul.
    Så inte tar jag åt mig av andras åsikter.

För mig blir de en ny vinter jacka nu imorn, har blivit något bred om höfterna, så den jag köpte i höstas sitter Inge bra.
    Hittat en på blocket som tur är.
    Abort är ju aldrig ett lätt beslut, och ibland det enda beslut en kvinna i en viss situation måste ta - fast varför göra en "fin omskrivning" när ju alla vet vad det handlar om?... Jag är absolut inte emot abort.

Är såklart inte heller emot att folk köper nya vagnar, alla gör ju det de anser bäst för dem själva.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • tesked83
    Novalina - jag tycker det är väldigt onödigt att du fortsätter med dina personliga åsikter (som du har full rätt till) när det är så pass många i tråden som ber dig ta den diskussionen i en annan tråd. Nu kan man knappt läsa här utan att få personliga åsikter upptryckta i ansiktet.
    Tråden är ju främst till för oss som väntar barn i augusti 2012 och inte vi som tänkte abortera 2012, oavsett vilken inställning man har i den frågan.
  • Novalina

Livet är absolut inte svart eller vitt - det har jag aldrig sagt heller.

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    tesked83 skrev 2012-02-02 14:12:13 följande:
    Novalina - jag tycker det är väldigt onödigt att du fortsätter med dina personliga åsikter (som du har full rätt till) när det är så pass många i tråden som ber dig ta den diskussionen i en annan tråd. Nu kan man knappt läsa här utan att få personliga åsikter upptryckta i ansiktet.
    Tråden är ju främst till för oss som väntar barn i augusti 2012 och inte vi som tänkte abortera 2012, oavsett vilken inställning man har i den frågan.
    OK, jag förstår och respekterar självklart din åsikt.

Men visst går just många här i tråden nu i tankarna om att ev. göra kub-test, är ju därför detta komemr upp just nu - iaf för min del.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Stövelkatten

*håller för öronen* LALALALALALALALAAAAA!

Naimis skrev 2012-02-02 14:08:59 följande:
    Oj vilka diskussioner! Tänker inte ens lägga mig i abort diskussionen då jag själv gjort en abort tidigare och inte alls ser på de lika svartvitt som vissa gör.

Som några andra sagt de är tur att vissa av oss är "korkade" och köper nytt till våra barn. För er som vill kunna köpa begagnat.
    Jag anser mig ha råd och tycker de är kul.
    Så inte tar jag åt mig av andras åsikter.

För mig blir de en ny vinter jacka nu imorn, har blivit något bred om höfterna, så den jag köpte i höstas sitter Inge bra.
    Hittat en på blocket som tur är.
    Irriterande att jag inte hittade någon. MEN jag tror att jag kommer sprätta upp dragkedjan på min nuvarande jacka, och lägga till en bit tyg. Ska bara hitta något som blir bra och inte avviker allt för mycket. Då kan jag bara sy tillbaka allt nästa vinter då jag förhoppningsvis är smal och smärt igen. :)
  • 3apåGång
    lillakotten skrev 2012-02-02 12:57:05 följande:
    Jag har börjat bli så "full i magen" när jag ätit och sedan sitter det i sig hela dagen. Jag känner mig som en stoppad korv! Så på eftermiddagarna har jag börjat få en liten kula som är svår att dölja på jobbet. Är i v 10+0 idag! Någon som har något tips på hur man kommer ifrån denna jobbiga känsla?
    Det där känner jag väl igen från mina tidigare graviditeter! Inte alls kul och det blir inte bättre med tiden tyvärr! Konstigt nog känner jag inte så den här gången, finns väl så gott om plats i magen antar jag efter 2 graviditeter tätt före Nu är jag jätte hungrig och kan äta mer än innan utan att må dåligt eller känna mig "full i magen".

Jag vet inte hur det blir med vagn den här gången... Vi har 3 st, en Brio Sing, en MacLaren och en Phil & Teds. Jag är i stort sett nöjd med dom då de uppfyller lite olika syften. Phil & Teds köpte vi beg men den börjar kännas så sliten nu trots att den var fin då vi köpte den. Nackdelen är att man inte kan ha ståbräda till den så vi har ingen vagn vi kan "dra" alla 3 i. Den äldsta kommer ju ändå bara vara lite drygt 3 år. Bugaboos syskonvagn är jag lite sugen på, där kan man ju ha ståbräda också men jag gillar inte att vagnen blir så bred. Svårt med 3 små
  • fru Elle

Novalina; finns olika sätt att uttrycka sig. Respektera att andra inte gör samma val som du. Du var ganska tydlig i vad du tyckte och du har som alla andra rätt att uttrycka vad du tycker. Men det är skillnad att påstå att andra är korkade eller mördare för att de inte gör samma val som du. Tror det är det många reagerade på. Sen om du vill propagera mot abort så kanske du ska skapa en egen tråd för det.

• lillakotten

3apågång: jag minns inte att jag kände så sist jag var gravid. Fast det var ju typ 3 år sedan så det kanske jag har förträngt? ;) Men det är en jobbig känsla och jag känner mig illamående när jag ska sova. Dick så är detta nytt från de senaste dagarna. Kanske det försvinner?! :D

Svar på tråden Augustibebis 2012