• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Min kusin har en Brio go, det jag gillar med den är att att den blir liten ihopfälld. Man kan även fälla ihop liggdelen. Jag som har en vagn UJ som blir gigantisk och lång ihopfälld gillade detta. Har sett många röda brio go på stan som har blivit väldigt blekta, men har inte tänkt på om det är fler färger som blir fula.

• Issan8

jag håller med om detta med kläder, jag är normala fall en strl 36 el small så nu kan jag knappt använda nåt i min garderob. Måste köpa minst strl 38 eller medium.

Tror ni att man någonsin kommer bli en 36:a igen?
    Jag har alltid haft platt å snygg mage tills nu då, så massa av mina kläder är liksom tighta toppar och tröjor. Gillade liksom att framhäva överkroppen innan graviditeten men nu känns det som att man kan skänka bort alla dessa figurnära kläder el går det m träning och bra kost att få tillbaka sin platta mage?

Ursäkta fåfängan men saknar redan min gamla kropp... 

• Naimis

Issan8- Innan förra graviditeten var jag en 38, när sonen blev 1 så var jag en knapp 36, amning och barnvagnspromenader gör under.

• 3apåGång
    Issan8 skrev 2012-02-02 15:10:38 följande:
    jag håller med om detta med kläder, jag är normala fall en strl 36 el small så nu kan jag knappt använda nåt i min garderob. Måste köpa minst strl 38 eller medium.

Tror ni att man någonsin kommer bli en 36:a igen?
    Jag har alltid haft platt å snygg mage tills nu då, så massa av mina kläder är liksom tighta toppar och tröjor. Gillade liksom att framhäva överkroppen innan graviditeten men nu känns det som att man kan skänka bort alla dessa figurnära kläder el går det m träning och bra kost att få tillbaka sin platta mage?

Ursäkta fåfängan men saknar redan min gamla kropp... 
    Jag är också 36:a eller small. Kan säga att magen inte precis blivit finare av 2 graviditeter och efter denna kommer den nog bli ännu värre Jag har i och för sig fortfarande 36 eller small då jag gått ner mina extra kilo men som sagt magen blir inte så fin efter flera barn även om den är ok. Jag har haft turen att inte få några bristningar, utom lite vid naveln andra gången. Jag tycker det är fint med tighta toppar då man börjar få lite rund mage så det syns att man är gravid men sen efter förlossningen är det en annan femma.

lillakotten: Ja sådär kände jag mig mest första gången jag var gravid och mådde inte bra på kvällarna alls. Senare kom halsbränna som inte var att leka med men det är ju inte säkert att det blir så. Hoppas det är övergående för din del. Alla graviditeter är ju olika.
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-02 14:28:44 följande:
    Novalina; finns olika sätt att uttrycka sig. Respektera att andra inte gör samma val som du. Du var ganska tydlig i vad du tyckte och du har som alla andra rätt att uttrycka vad du tycker. Men det är skillnad att påstå att andra är korkade eller mördare för att de inte gör samma val som du. Tror det är det många reagerade på. Sen om du vill propagera mot abort så kanske du ska skapa en egen tråd för det.
    Som jag skrivit flera ggr, jag är absolut inte emot abort i det enskilda fallet, men det är just denna selektiva människosyn ang. DS och kub-testet jag talat om.

Och visst är "korkat" ett starkt ord, men det är min åsikt iaf. Sen behöver ju inte de personerna va korkade som personer, men att köpe en massa svindyrt helt nytt tycker jag är ett korkat agerande. Är skillnad på sak och person.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • astro
    Novalina skrev 2012-02-02 15:27:38 följande:
    Som jag skrivit flera ggr, jag är absolut inte emot abort i det enskilda fallet, men det är just denna selektiva människosyn ang. DS och kub-testet jag talat om.

Och visst är "korkat" ett starkt ord, men det är min åsikt iaf. Sen behöver ju inte de personerna va korkade som personer, men att köpe en massa svindyrt helt nytt tycker jag är ett korkat agerande. Är skillnad på sak och person.
    Jag köper gärna begagnat för egen del men jag tycker att man ska vara aktsam om andra människors rättigheter. Jag gör ju vad jag vill med mina pengar. Om jag t ex köper mat lokalt istället för att storhandla i stan så kan det ju vara av massor av skäl - att jag är lat, har ont om tid, tycker att det är mer eko, vill gynna min lokala butik. Det är hur som helst mitt val som jag inte ska behöva motivera.

Så jag tycker inte att det är riktigt ok att säga "korkat agerande". Om någon t ex njuter av att köpa en ny barnvagn och ser det som babylycka så är det väl hennes ensak. 
  • DetGodaLivet

Jag har verkligen inget emot lite djupare diskussioner och att höra olika åsikter. Det tycker jag är mycket intressantare än att höra folk som talar om sitt utseende till exempel...skiter fullkomligt i vilken storlek på brallor helt främmande människor på nätet har. Är mycket mer intresserad av deras _åsikter_ faktiskt..

Man får väl finna sig i att man inte gillar alla sorts inlägg i en tråd och kanske läsa lite selektivt. Jag tycker inte att någon ska behöva känna sig cencurerad varken de som gillar debatt eller de som gillar ytligt snack.

• Novalina

Fast ma n är en del av en kultur, så behöver man ju för den skull inte tycka att det som är lagligt rätt i den kulturen är etiskt rätt. Tänk t.ex. på kvinnlig omskärelse, som anses som norm och lagligt rätt i vissa kulturer/länder, ska inte de personerna som ingår i den kulturen kunna ifrågasätta det då, och tycka det är missshandel och helt etiskt fel att stympa flickor på så vis?...

Jag tycker det är ganska skrämmande om man i en kultur inte ska kunna ifrågasätta något fast det är lagligt rätt.

Vi lever oxå i ett otroligt konsumtionssamhälle, där vi köper så mkt saker för mkt pengar som vi bara använder en kort stund och sen slänger. Ska man inte kunna ha åsiker om det då, fast man råkar va en del av den kulturen själv?... Jag tänker även på detta ur miljösynpunkt, återvinning är u det enda alternativet om denna planet ska överleva. Och var och en drar ju sitt strå till stacken, genom de individuella valen varje dag. Att köpa begagnat är en miljövinst i sej. Att blunda för det faktumet anser jag korkat, men då menar jag agerandet och inte som människa.

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Albasmamma

Men Allvarligt Novalina kan du inte släppa ämnet helt NU, vi vill inte fortsätta den diskussionen här!! Om jag inte minns helt fel så var det väl du som tidigare i tråden hade en lång diskussion om att berätta för din svägerska som inte kunde få barn. Detta handlar inte om att man inte får uttrycka sig i Sverige och att allt ska vara "lagom". Jag tycker också att man som person ska stå upp för sina åsikter och säga det man tycker, MEN man måste också ha empati och medkänsla och förstå att man kan såra andra, man behöver inte slänga ens åsikter i ansiktet på folk. När nu flera har bett dig sluta så hoppas jag att du kan respektera det! *Usch, för alla dessa hormoner, jag känner att jag blir tokig*

• Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-02 15:34:05 följande:
    Jag har verkligen inget emot lite djupare diskussioner och att höra olika åsikter. Det tycker jag är mycket intressantare än att höra folk som talar om sitt utseende till exempel...skiter fullkomligt i vilken storlek på brallor helt främmande människor på nätet har. Är mycket mer intresserad av deras _åsikter_ faktiskt..

Man får väl finna sig i att man inte gillar alla sorts inlägg i en tråd och kanske läsa lite selektivt. Jag tycker inte att någon ska behöva känna sig cencurerad varken de som gillar debatt eller de som gillar ytligt snack.
    TACK, en själsfrände!! Flört Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012