Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

FruFoxy skrev 2012-06-26 21:24:05 följande:
    stövelkatten:

Tack!

Hur mycket kokosfett brukar du ha?

Ett sånt block i silverförpackning räckte till hela satsen, då är min kastrull ca25 cm diameter.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-26 22:59:25 följande:
    Aa får bli att mamma kör oss hon bor melln sjukan å oss. Så då plockar vi ba upp henne så får hon ta bilen hem sen :)

Annars kan jag tycka att det inte är mycket pengar alls? Om man jämför med taxi, tex.

Tur att ni kan få hjälp av mamma!

Jag tror dock att man kan få åka sjuktaxi, men de kan ha en viss väntetid om jag inte har fel?

m.vardguiden.se/c.jsp&artid=www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Sjukresa/%3ff%3drss20
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-26 23:48:04 följande:
    Några syfantaster här? Har en trist vit skötbädd som jag tänkte sy ett lite roligare fodral till men vad ska man köpa för slags tyg? Som ni förstår är jag helt rookie på det här med symaskin och sånt... Har iaf lyckats sy vimplar.

Sån vaxad bomullsduk, kanske? Som är vattentålig med inte så plastig som ren vaxduk.
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-06-27 14:17:10 följande:
    Men det måste väl finnas en parkering utanför sjukhuset som han kan stå på?

Ja, som man betalar för. just Huddinge sjukhus ligger dessutom lite avsides, så man kan inte hoppas på område i närheten riktigt.

Parkering är dyrt här, och även det ett sätt att hålla bilarna borta från innerstaden.
  • Stövelkatten
    anneh skrev 2012-06-27 16:58:42 följande:
    Nån som tidigare testat hallonbladste? Vad smakar det? Funkar det? :) beställde nämligen nyss och tänkte testa!

Riktigt hallonbladste smakar typ... Torkar gräs. många brukar ju dock vara utblandade med hallon osv, då smakar det såklart hallon. Om det funkar kan ju ingen enskild kvinna riktigt svara på, men det har ju gjorts en del forskning på att det kan stärka livmodern inför förlossningen, samt att det påskyndar läkningen efter.
  • Stövelkatten

Var till bm i morse, allt med bebisen är bra, följer mittenkurvan på pricken osv osv.

Min odling från förlossningen visade dock gbs så nu har jag en 5dagars kur kåvepenin på gång. Hoppas det hjälper förvärkarna iaf.

Annars inget nytt. Jag saknar fortfarande lust, det känns som att förhållandet bara blir sämre och jag blir mer och mer nere. Det vore bra om någon tvingade mig att göra något, att träffa någon! Men det kan man ju inte begära.

• Stövelkatten
    fru Elle skrev 2012-06-27 21:26:27 följande:
    Vad tråkigt att du känner så , kanske vore bra att försöka hitta på något om du orkar. Gå ut med en vän eller att du och din man går ut och äter middag eller liknande. För att komma hemifrån och bryta vardagen lite. Finns det någonting som du skulle vilja göra?

Kruxet är ju den förbannade fotbollen just nu! Men på lördag ska faktiskt hela familjen på bio, och nästa vecka har vi vår lilla kryssning. Tack för ditt fina meddelande!
  • Stövelkatten

Jag kan inte påstå att jag varit full av energi, men jag försöker! Igår bakade jag ju munkar, idag dammsög jag hela hemmet (tog en timme, det gick mycket långsamt) torkade golven, dammade hyllor samt tvättade. Nu är det så fint! Jag hoppas det hålls fint ett tag nu, för jag orkar inte göra om det.

Är det någon av er som har erfarenhet av gbs? Funderar på vem som kommer dubbelkolla att antibiotikan funkat och att bebis inte smittas under förlossningen.

Också en sak som slog mig idag; sätter man alltid dropp vid förlossning? Eller sätter man en kateter ifall man behöver dropp senare? Jag minns inte när detta gjordes förra gången...

• Stövelkatten

Jag är inte heller redo ännu, trots att jag är skitless på att vara gravid. Men än är jag liksom inte där. Sambons semester börjar i morgon, och då äntligen får sonen lite riktig ledighet med lite aktiviteter. Något han verkligen förtjänar efter denna vår! Efter det är vi nog redo. om ett par veckor, typ.

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-06-28 16:44:36 följande:
    Vilken dag det har varit idag. HELT SLUT! Vår mellersta hade tid till läkaren idag och kolla upp om han hade problem med polyper eller nått annat. Det var ju bara det att vi var tvungna att åka genom heeela stan för att komma dit, ångrar ju en smula att man inte har körkort faktiskt

Så när vi nästan var framme, efter 1 timmes enkel resväg samt tre olika färdsätt så tog ju såklart deras lust att lyssna och sitta still slut. Skulle ju tro att det var tre apor i väntrummet där på sjukhuset och jag höll på att skämmas ihjäl. Kändes som alla tittade på mig och tänkte "jahaja, så ska hon ha en till när hon inte ens har pli på dessa!" 

Men hur som helst så gick det bra, och sonen kommer få en operationstid i augusti/september nångång för att ta bort en förstorad körtel bakom näsan.

Resan hem var inte bättre den och alla tjatade om glass, sitta nån annanstans m.m. trodde jag skulle bli gaaalen men behöll lugnet så gott det gick.

Men äntligen så är vi hemma och det är så skönt att vila magen lite. Jag undrar ju lite vad jag gett mig in på, hur ska det gå med FYRA barn?! Hujedamig!!

Som tur är så är det inte ofta en sån här dag kommer då alla barn måste med på något liknande och man är ensam förälder. Hur står alla ensamstående föräldrar ut?

Det är inte ofta jag åker tunnelbana och jag förvånas över hur många det är som struntar fullkomligt i att det finns små barn som är trötta i fötterna (eller gravida för den delen) som de inte erbjuder sin plats för. En tjej på omkring 25 år såg chansen att få en sittplats i väntan på tåget och tog den utan att blinka eller skämmas. Det var bara det att min dotter på 3 år satt där och skulle bara hämta nått hon tappat. Sen satt 25-åringen där och råstirrade på min mage (jag stod så barnen skulle få sitta och vila fötterna) och dottern. Oförskämda typ! 

Kan du vara tyst i såna situationer?! Jag hade sagt ifrån. Man kan ju alltid göra det vänligt. först, iaf...
Svar på tråden Augustibebis 2012