Augustibebis 2012
Tack!
Hur mycket kokosfett brukar du ha?
Ett sånt block i silverförpackning räckte till hela satsen, då är min kastrull ca25 cm diameter.
Var till bm i morse, allt med bebisen är bra, följer mittenkurvan på pricken osv osv.
Min odling från förlossningen visade dock gbs så nu har jag en 5dagars kur kåvepenin på gång. Hoppas det hjälper förvärkarna iaf.
Annars inget nytt. Jag saknar fortfarande lust, det känns som att förhållandet bara blir sämre och jag blir mer och mer nere. Det vore bra om någon tvingade mig att göra något, att träffa någon! Men det kan man ju inte begära. ![]()
Jag kan inte påstå att jag varit full av energi, men jag försöker! Igår bakade jag ju munkar, idag dammsög jag hela hemmet (tog en timme, det gick mycket långsamt) torkade golven, dammade hyllor samt tvättade. Nu är det så fint! Jag hoppas det hålls fint ett tag nu, för jag orkar inte göra om det.
Är det någon av er som har erfarenhet av gbs? Funderar på vem som kommer dubbelkolla att antibiotikan funkat och att bebis inte smittas under förlossningen.
Också en sak som slog mig idag; sätter man alltid dropp vid förlossning? Eller sätter man en kateter ifall man behöver dropp senare? Jag minns inte när detta gjordes förra gången... ![]()
Jag är inte heller redo ännu, trots att jag är skitless på att vara gravid. Men än är jag liksom inte där. Sambons semester börjar i morgon, och då äntligen får sonen lite riktig ledighet med lite aktiviteter. Något han verkligen förtjänar efter denna vår! Efter det är vi nog redo.
om ett par veckor, typ.