Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-06-29 22:15:13 följande:
    Stövelkatten; Varför tror du inte det? Nä som nån annan skrev så är inte smink och sånt annat viktigt för mig heller att ta med, men just blåsa håret direkt efter dusch måste jag! :P Dels för att jag vantrivs i blött men mitt ser verkligen för jäkligt ut om det får självtorka... det är liksom en orubblig rutin för mig ;) Sen förstår jag att man kanske inte bryr sig om det när man är nyförlöst, vet ju inte alls hur man kommer må. Men jag tänker att man kanske blir kvar några dar så jag satsar nog på att ta med en ändå... ;)

Sommaren; Har heller inte packat alls, kommer nog inte göra förrän om ett par-tre veckor. Har bara börjat fila på listan på vad som ska med :)

Håller med er andra, spännande när det SNART kommer bebis efter bebis här i tråden   

Jag tänkte faktiskt lägga till det själv, att om du känner att det är något du vill ha med så packar du såklart med det!
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 01:22:58 följande:
    Jag sover med en amnibgskudde med såna där kulor i. Tycker inte det hjälper jätte mycket men det hjälper lite. Annars älskar jag å sova med den. Sambon kan va rätt vild om natten så magen e skyddad. Om du Bill komma högre upp med benet så rekommenderar jag att använda sambons höfter. Jag brukar lägga ena benet på hans höfter när han ligger på sida. :)

Usch. Såg att vi prata om vattnet. Jag hade jätte skumma flyktingar idag. Kändes som om jag kissat på mig å när ja kolla på lakanet såg set ut som en snigel har varit där. Skojar inte. 20 cm slem. Sen så vart trosorna blöta. Å det lukta salt. Fatta noll. Ringde fl å de sa att ja skulle ta ett troskydd å ringa efter en timme. Å självklart så var trosskyddet tort. Så hon sa att ja skulle avvakta tills imorrn. Skulle de komma mer eller att ja får värkar skulle ja komma in...

Hahaha, snigelspår! Jag vet tyvärr precis hur du menar...

Har också jättevattniga flytningar, det kommer i "skurar" och då är det bara att byta trosor. Senast det var riktigt illa så läckte det igenom och blev blött på bilsätet. BLÄ...

Men, inget vatten som strilar alltså, det borde de ju sett på förlossningen, tänker jag.
  • Stövelkatten

Ninime och Ellenbmt- vad som än får en att känna sig bekväm, eller hur?

Förra gången tog jag inte med något sånt, inte ens duschkräm, eftersom jag önskade tidig hemgång. Nu kommer vi ju stanna ett tag på BB, så då kanske man inte vill gå runt och vara sunkig i tre dygn!

Någon som vet om det fortfarande säljs genomskinlig mascara i butikerna?

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-30 10:59:07 följande:
    Vad är syftet med genomskinlig mascara? (som ni förstår är jag inte den som har stenkoll på smink, så det är en ärligt menad fråga ) Jag är en sån där som sminkar sig likadant oavsett fest eller vardag (ett lätt puder, lite rouge, eyeliner på ovanraden, mascara och läppglans). Skulle VILJA kunna mer om smink...

För egen del är det för att jag, i vanliga fall, har väldigt långa, mörka och böjda fransar, så en lätt mascara passar utmärkt. Nu är mina fransar dock korta och raka, men jag glömmer alltid att jag har mascara så jag gnuggar mig i ögonen osv. Då känns genomskinligt som ett bättre alternativ!

Jag älskar färgglatt smink men använder det mest till fest. som en accessoar, helt enkelt.

Hittade ingen genomskinlig mascara idag, isadora har eventuellt slutat med sin alt. Har bara Lindex slopat den ur sortimentet. Får beställa på nätet istället, orkar liksom inte gå runt i butiker och leta.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 19:42:11 följande:
    E det bara jag som känner mig enormt svullen. Mina ben ser ut som uppblåsta ballonger.

Blodtrycket låg på 134/94. Så det e väl inte jätte högt? Brukar dock ligga på 125/62.

Har ni nå bra tips på att inte svälla upp :P

Jag kan inte detta med blodtryck, men sist vi var på förlossningen sa sköterskan att de tittar på undertrycket och att det borde ligga under 90. Kanske du borde ringa igen? Eller tog du BT hos mvc och de sa inget?

Mycket knussel med dig och hur du mår, jag hoppas du tar hand om dig!
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 21:20:48 följande:
    Ja jag pratade med sjukvården å de tror att ja åkt på nån förkylning eller fått influensa. De tyckte jag skulle få i mig vitaminer. Å skulle testa om ja hade urinvägsinfektion. Så det kanske det som varit å spökat i kroppen. Inte testat mig för det under hela grav..

Men hallå!? Du har varit inne till förlossningen, visst? Och du går regelbundet till bm men ingen har kollat din urin? Ska DU se till att göra det eller tyckte de att det kunde vänta till nästa bm-besök? Hur som helst; se till att en odling blir gjord, inte bara koll med urinsticka. Sen tycker jag det låter skumt att vifta bort svullnad och förhöjt blodtryck med att du borde äta mer vitaminer. Nä, ring din bm på måndag igen och lämna urinprov samt kolla blodtryck.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 21:51:15 följande:
    Ja har tid hos BM på måndag som tur e. Ja har aldrig lämnat urin hos BM. Hon säger att ja ska kissa på en sticka å kolla om ja har äggvita å visar den positivt så ska ja gå till henne.

Jag ska be henne kolla uvi på måndag. Upplysningen sa me fint ord, avvakta. Tur att ja träffar BM på måndag så får hon kolla allt. Inte kollat järn eller något på en månad tror jag.

Som sagt; be att urinet skickas till lab för odling. Stickor visar inte allt. Jag kollar också bara själv hos bm, men när vi varit in till förlossningen för sammandragningar har de gjort odling båda gångerna. (nu senast positivt för GBS.)

Ta dig själv på allvar om du känner att något är fel! Det "värsta" som kan hända är att det visar sig att du är fullt frisk.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-01 14:27:10 följande:
    Varit på akuten efter att ha ringt 1177 för en muskelinflamation. Fick ingen hjälp alls. Det läkaren sa var exakt samma som 1177-tanten. Att antiinflamatoriskt är farligt och att citodon inte bör tas.... Så jävla hjälplöst. Arg blir jag med när jag löste barnvakt osv för att ta mig in till sjukan... Suck.

Känns så hjälplöst att inte kunna röra armen nämnvärt och dottern vill ha hjälp med massor av saker som gör ont. Sorry för OT!

Jaha, tack för inget, liksom! Min fotbollstränare till sambo föreslår varmt omslag om det är muskeln, kallt om det är leden.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-01 17:48:39 följande:
    Tack sommaren. Och ni andra med. Jag tror du fattat läget ändå... Mina päron har aldrig varit mkt för varken prat eller fysisk kontakt, därav har jag en rätt klurig uppväxt och mkt dålig kontakt med föräldrarna även om vi träffas ofta sedan vi flyttade hit. Mamma är klurig som alltid reagerar så jävla konstigt?

Nu är jag hos dem och ska få grillat, känns lite bättre men jag har alltid den där gnagande känslan av att vilja prata ut, men det går inte (har provat många gånger )

Tack för allt stöd. Hjälper mkt att bara få klaga!

Kära urmorsa; du är helt normal! Denna sista tiden är ingen barnlek, minst sagt. Stor skillnad mot att vara gravid och inte ha ett eller flera barn att ta hand om!

(därmed inte sagt att det är så himla lätt med första barnet heller... Man får gnälla precis lika mycket då!)

Jo.rastas@gmail.com är min mail, hör av dig om du behöver!
Svar på tråden Augustibebis 2012