Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-07-01 19:38:42 följande:
    7eH- han har en knepig tjänst... Anställd för Tommy myllymäki på Julita Wärdshus, det är en säsongs restaurang och därför jobbar min sambo med timmbank och 80procent lön, sen på hösten och våren jobbar han bara lördagar och söndagar.... För att gå ut lön på hösten och våren måste han jobba in den tiden under sommaren och december.

Dessutom är han chef och har mkt tid utöver timmarna på jobbet då han kör administrativt och promoting osv osv. Knöligt och inte så familjärt

Just det; prova ispåse istället då.

Jag har psoriasis och får ofta inflammationer i lederna, något man ska få speciell behandling för, men ingen läkare har hittills ens bemödat sig med att ta i mig. Så när man betalar för att få tipset "Ipren" skiter man snart i det...
  • Stövelkatten

Vi har haft en dag full av aktiviteter, jag är skittrött men kan ändå inte sova.

Tydligen ska GBS inte kollas för mig igen, man låter det vara utan uppföljning. Är inte det lite skumt?

I morgon åker vi på vår lilla kryssning. Hurra!! Och efter det blir vi ompysslade i Linköping. SEN får bebisen komma!

Ps. Hittade en sista färglös mascara på Åhléns. Hurra!

• Stövelkatten
    astro skrev 2012-07-03 09:38:42 följande:
    Ibland är vården bara besynnerlig helt enkelt.

Som i mitt fall, vad 17 är logiken i detta:

"Magen är lite stor" säger BM. "Kanske TUL?"

"Ska det vara nödvändigt" sa jag, "jag får visserligen ofta stora barn, men jag ska ju snittas?"

"Jag frågar läkaren" säger BM.

Tydligen tyckte läkaren att TUL skulle det vara, för TUL blev det. Och visst var barnet stort, +23%.

Det är ju det roliga kommer. BM som gör TUL frågar läkaren om det ska bli någon uppföljning på detta.

Svar:

"Nej, varför då? Hon ska ju ändå snittas."

Så ... om resultatet av TUL spelar noll roll, vad var det bra för? Det lär jag aldrig få veta. 

Hahaha, de måste helt enkelt varit väldigt nyfikna på bebisen!
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-05 20:49:04 följande:
    Om man verkligen vill ha ett tul, hur gör man då? Ljuger om skada, betalar, eller bara tjatar? Min bm är på sem. Och mvc är nu i annan stad i fyra veckor....

Förklarar varför det är nödvändigt för dig. och gör det då ordentligt, inte själv gå in med attityden att det vore kul om det var möjligt... Annars får man väl snällt betala, antar jag.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-05 21:09:54 följande:
    Min anledning är att jag glömde fråga min bm vad hon trodde ang mitt konstiga sf-mått. Vet sedan innan att min bm är vimsig och lite slarvig så hon kan ju bara ha mätt fel, men jag har legat mellan två sträck i en jämn kurva tills nu senast, då var jag uppe över den övre linjen?! Hörde aldrig om hon sa måttet, men jag såg när hon ritade in kurvan, och så sa hon typ "oj oj oj då, haha" sen pratade vi vidare om det vi pratade om tidigare... Och jag kom lixom av mig. Sedan dess har jag undrat vad måttet låg på och om det innebär en jättebebis....

Det är väl en alldeles normal anledning att vilja försäkra sig om att allt är okej? Ring till det där andra stället och berätta att du är orolig och förklara läget. Lycka till!
    LindaPernilla skrev 2012-07-05 22:16:10 följande:
    Vill också såååå gärna göra ett till ultraljud! Jag vill se lillbus igen, trots att h*n rör på sig och vevar hela tiden och jag inte är ett dugg orolig. Men jag vill! :) Vad kostar det annars att göra ett extra, om inte BM ger med sig? ;)

Beror på vart man bokar, googla ställen i din närhet för priser.
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-07-06 09:33:32 följande:
    Vecka 38 idag!!!! Eller ja 37+0. Det kanske vore bra att ställa in sig på övertid, dock är de svårt när alla är ganska övertygade om att vår prins kommer tidigare. Man kan ju alltid hoppas . Idag ska väska till BB och sonens övernattningsväska packa. Igår var vi och köpte vaggan (lägger upp bild snart) var även på Ikea så de ska monteras garderob till sonens rum.

Tack och lov att min man är hemma! Lider verkligen med er som har de tufft. Jag tycker jag har de men maken gör typ allt här hemma.

Ni andra med barn sedan tidigare, hur gör ni eller har ni gjort när ni presenterat bebisen för storasyskonet? Har dom fått komma till bb? Vi funderar på en present från lillebror.

Vi vill att storebror kommer till sjukhuset, det känns bättre om vi nu måste stanna där i några dagar. I bb-väskan finns en storebror t-shirt han ska få då.
Svar på tråden Augustibebis 2012