Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Stövelkatten: menar du att jag ska pumpa? Får ju inte amma alls. :(

Mammsen: ja jag tänkte faktiskt att jag ska prata med min läkare på spec ifall det finns andra alternativ. Vet inte om man bara kan låta bli medicin, verkar va rutin att de stänger av med det. 1/10 får allvarliga problem med hjärtklaffarna eller läckage i hjärtsäckarna tex. En av tio är ju sjukt många!! :S känns inge vidare...

• Sommaren12

Livelovelaugh: stort grattis!! :)

Fransyskan: vilken karl!! Kan du skicka hit honom när han är klar hos er? :)

• Sommaren12

LiJon: jag får med såna lustiga vita fläckar!! Syns framförallt när jag är varm eller har badat. Undrar med vad det är. Ser ut som det kan göra om man bränt sig och trycker med fingret så blir det en vit fläck som försvinner när man släppt fingret fast dessa är konstanta.

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-06-21 17:33:59 följande:
    Sommaren; Ja precis så... har googlat lite men hittar inte så mycket, hittade nån tråd om nån annan gravid som haft det. Tycker inte jag är såå svullen men kanske har man mer vätska i benen och det är därför de dyker upp på nåt vis, att blodet inte kan cirkulera riktigt. Mina syns nästan hela tiden men mest när jag stått eller gått länge... Ska höra med bm nästa gång om hon har någon teori
    Jag är inte heller väldigt svullen. Lite bara och mest om fötterna. Ja hör med henne och dela gärna med dig. Har precis varit hos min idag och tänkte inte på att fråga.
    any19877 skrev 2012-06-21 17:29:42 följande:
    Hej tjejer! Är i v 32+2 Idaho och hade lite sammandragningar. Fick åka till förlossningen pga tvillingsgraviditet och det visade sig att jag är öppen 2 cm och fick stanna här.. Va tror ni, kan tvillingarna föddas när som helst nu?
    Låter som det blir fler barn här snart! Flört Lycka till!

• Sommaren12

Mammsen: haha! Ska bli kul att se vilket "läger" som vinner i slutänden! ;)

Livelovelaugh: när du har tid och lust får du gärna skriva in din sötnos i listan över födda bebisar i ts! :) ha det nu så mysigt.

Jag längtar så sjuuukt mycket efter min tös!! Vill se vem hon är nu, hålla henne, pussa henne och bara sitta och stirra på henne hihi. Men jag antar att det går snabbt så är även den dagen här. Känns som vi nyss längtade efter våra rul!!

• Sommaren12

Den här midsommarn kunde ju börjat bättre. :( har knappt sovit alls i natt och nu på morgonen har jag fått samma jävla magont som när jag blev inlagd förra veckan. Och ovanpå det är det gäster påväg hit från hela Sverige och jag har massa mat som jag skulle lagat nu på förmiddagen. Har så ont att jag inte kan röra mig. Vet inte vad jag ska göra.

• Sommaren12

Det är jättefina gäster så tror säkert de skulle ta över helt ifall jag vill, men du vet ångesten när man planerat nåt i ett par månader och man hade en hel jättebra plan och så raseras allt. Jag är sån som vill va en bra värdinna, får panik av att detta händer just idag. :( lutar åt att jag åker in. Vet att det inte blir bättre. Har jag tur ger de mig nåt smärtstillande och skickar hem mig annars lägger de väl in mig igen å så får folket fira utan mig. Dock hittade de ju inget sist så känns inte som att de lägger in mig iaf.

• Sommaren12

Är på Öland nu. Alla andra får jobba medan jag vilar magen. Smärtan är under kontroll åtminstone så jag hoppas det håller sig så. Tack för er omtanke!

Tjockisbullen: förstår din frustration, hade antagligen gått i taket själv, men tänk om han blivit så arg ifall du tappat tårtan? Ta ett djupt andetag och släng ihop några goda rabarberpajer. Billigt och gott! Annars kan jag tipsa om en marängtårta som alla barn verkar älska.

Vispa 4 dl grädde, krossa tre dubbeldaim och blanda med grädden. Lägg ett lager daimgrädde på en marängbotten, hacka jordgubbar eller kiwi och lägg på. Lägg på nästa marängbotten och så grädde igen. Toppa med skivad kiwi eller hela jordgubbar över hela ovansidan. Mums! ;)

Hoppas ni blir sams och får ett mysigt firande ändå. Shit happens! Kram

• Sommaren12

Nu börjar jag med känna sånt där ilande mellan benen emellanåt. Obehagligt men än då länge inte så jobbigt.

• Sommaren12

Vi kommer antagligen döpa vår dotter. Skulle inte kalla mig religiös men jag har en tro på Gud och ber ofta. Kyrkan hade jag mycket glädje av som barn, kyrkans barntimma. Men går aldrig i kyrkan längre. Gud är den jag tillber men det är inte riktigt den guden som presenteras i bibeln, har nog hittat en slags egen tro som bottnar i kristendomen. För mig känns det självklart att döpa min dotter, jag ser det inte som att jag gör valet åt henne. Så funkar inte tron och som jag förstått det så är inte riktigt det tanken med dopet från kyrkans sida heller. Man väljer dopet som ett skydd av ens barn av den tro man själv har. Min man tror dock inte alls på Gud och har ingen större lust till dop vilket jag respekterar så känns det inte rätt alls för honom så blir det inget. Blir dock ingen namnfest heller då.

Svar på tråden Augustibebis 2012