• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag var hos en kompis idag och fikade, hon var så söt, hade redan burit ner kartonger från vinden med mamma- och bebiskläder när jag kom. Det var så mysigt att bläddra igenom de små babykläderna och jag valde ut lite könsneutralt som hon la undan åt mig som vi kan hämta närmare födseln.
    Och så fick jag låna lite mammakläder vilket är bra. Då jag mest är hemma behöver jag inte ha så mycket snyggt och det känns onödigt att köpa annat än baskläder. Men när jag väl ska iväg och göra något är det kul att kunna ha någon fin blus eller så. Nu har jag några stycken lånade att ha, och tänkte köpa ett par klänningar när sånt kommer ut i butikerna.
    Egentligen tycker jag det är lite jobbigt att låna, ifall man sliter på det eller så, då vill jag i alla fall ersätta och då kommer jag känna att jag lika gärna kunde köpt själv från början. Av den anledningen tackade jag idag nej till baskläder som vita/svarta t-shirts och leggins från H&M. De tappar ändå färg och form efter ett tag så då kan jag köpa det och slita på själv tills jag tycker de ser för gräsliga ut. Men som sagt lite blusar som jag kanske inte hinner använda såååå många gånger kan jag gärna låna. Hur tänker ni med lånade kläder till er själva och/eller bebis?

• anneh

Är det kärlekens mirakel ni pratar om? Den är från vetenskapens värld, dock väldigt gammal..

• A R

Jag har varit på kub idag, vi fick jättebra värden!
    1:11 000 för DS och 1:20 000 för de två andra kromosomavvikelserna. 
    12+1 och den är 59 mm. Man såg båda hjärnhalvorna och allt såg bra ut Hjärta ,
    den sög till och med på tummen.

Jag har oroat mig så mycket för denna undersökning och känner mig så glad att det gått bra!

Nu ska jag försöka mig på att lägga ut en bild i bildtråden för första gången. 

• TheMaraja

Sommaren12: det är baby barnmässan i göteborg och dokumentären går på vetenskapens värld nu och heter människan sedd inifrån.

• babyhummingbird

Har precis varit och hämtat min hemmadoppler på posten! En Caremaxx.. Har precis tryckt i mig 10bitar sushi också.. Så nu ska vi se om vi kan lokalisera den lille krabaten bland allt ris :)

• oxle bo
    14mars skrev 2012-02-16 15:31:23 följande:
    Jag hör fortfarande inga hjärtljud med dopplern, men det "smäller" en hel del, kan det vara bebisen som sparkar eller rör sig?
    ja man hör när den rör sig, det svoshar till eller hur man ska förklara, man hör även navelsträngen( mycke långsammare än hjärtat)
    du får leta länge o vinkla någon millimeter åt gången,
    vilken vecka är du i?
    jag lyssna nys, då hörde jag vid blygbenet. den flyttar runt
  • novaunique

Jag hörde hjärtljud idag, hos BM!

• NiniMe

Millas: Okej, då ska jag ge det en chans nu i helgen  

Jag fick ju också hemmadopplern och det var verkligen skitsvårt att hitta hjärtljudet, ljudet lät mycket bättre när jag la olja på istället (olivolja hahaha) men jag fick trycka som bara den men visserligen har jag lite mer fett på magen som stoppar upp kanske Drömmer  Först hörde jag bara mitt hjärtljud, sen leta jag lite till, och badabam hoppa det som tusan och så hörde man när bebisen rörde på sig med

• oxle bo
    NiniMe skrev 2012-02-16 18:55:29 följande:
    Millas: Okej, då ska jag ge det en chans nu i helgen  

Jag fick ju också hemmadopplern och det var verkligen skitsvårt att hitta hjärtljudet, ljudet lät mycket bättre när jag la olja på istället (olivolja hahaha) men jag fick trycka som bara den men visserligen har jag lite mer fett på magen som stoppar upp kanske Drömmer  Först hörde jag bara mitt hjärtljud, sen leta jag lite till, och badabam hoppa det som tusan och så hörde man när bebisen rörde på sig med
    jag använder barnolja, varför lägga pengar på dyra gel.. :)

14mars: använder du olja, kanske derför du inte hört..
Svar på tråden Augustibebis 2012