• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Karo77

Vecka 15 idag och RUL om en vecka !!!! Langtar sa, och vill sa garna veta konet sa jag kan shoppa loss annars sa har jag fatt tillbaka nastan all min energi, kanner nastan varje kvall kittel i magen men inga riktiga puffar an!!!!!

• 14mars

Då är det bevisens rörelser jag har hört :)

Jag har använt hudlotion, kanske ska prova med olja om det funkar bättre! :)

(skriver från mobilen, då går det inte att citera inlägg tyvärr)

• Juliette

Hej hopp!

Kul alla som får små buffar och kan lyssna på hjärtljud. Här känns det inget än men magen syns ORDENTLIGT. Kul, men får rätt mycket kommentarer om att den är stor och att det kanske är tvillingar. Kanske det är, haha! Fast jag tror inte det själv.

Åker på semester imorgon så kommer att ha mycket att läsa när jag är tillbaka om en vecka. Men det ska bli sååå skönt!! Ha det så bra så länge!
    Kram!!

• Saaajmon

Jag måste nog snart börja prata med skolan och så hur jag ska göra med praktik och projektarbete i 3:an. Men då måste jag gå ut med att jag är gravid och det ser jag mindre fram emot då jag vet hur allas reaktioner kommer bli. Men det behöver man inte ta nu. Kan jag ta senare i maj månad då det är lugnare :) Jag kommer jag gå in i vecka 29 när jag fyller 18 år i maj, vilken present... ;) 

7 Augusti 2012 ♥
  • Ellenbmt

Godmorgon alles!
    Ska strax kila iväg med dottern till dagis, nerförsbacke tio minuter dit, uppförsbacke 15 min hem!! Vill aldrig, men ibland går det bra att masa sig ut...

Annars då, magen är fetsvullen och kärlekshandtagen guppar över byxorna, har ingen sexlust allt pga detta, så jäkla jobbigt!

Ont i fötterna efter en dag på stan igår med. Köpte ett par till hm brallor till. Skönt att ha tre att varva med. Köpte försmå för att de tidigare blir så slappa efter en dag, men nu sitter de nya ångesthårt under handtagen!! Problem man kan skapa va.... Suck.

Hur mår ni? Jag tror jag är snart v 16? Är så för förvirrad efter bakåtflyttningen.

• 14mars

Imorgon åker vi till Fuerteventura i 1 vecka, ska bli så skönt att komma bort ett tag och bara ta det lugnt :) dock blir det någon extra skrivuppgift i skolan, men det går det bli!

Är det något man ska akta sig för när man är utomlands? Typ mat? Sallad? Eller något annat?

• lovisen01

v.17 idag :) RUL på tisdag, längtar väldigt mycket över att få se om allt ser bra ut. Är på nåt sätt inställd på att det antingen inte kommer finnas någon bebis eller att något kommer vara väldigt fel. Kan inte skaka av mig dom tankarna, så det ska bli skönt när UL är gjort (om allt nu är som det ska).

Har foglossningar och har haft i flera veckor. Hade väldiga problem förra gången jag var gravid och inget alls hjälpte så jag är inte så sugen på att gå till en sjukgymnastik för jag hatar verkligen vattenträning. Har nästan hellre ont än att gå på vattengympa, vilket jag vet är det dom kommer rekommendera. Jag vill ju bara gå på min aerobic och gå gymmet, men har inte kunnat på 2 v för att det gör för ont. Får nog ta tag i att boka en tid nästa vecka ändå, man vet ju aldrig vad dom har att säga.  

Ska försöka få nåt gjort här på jobbet, hoppas alla ni andra mår bra :) 

• Bellatrixx

V17 idag men gravidmagen känns inte så "gravidig" men snart säger det säkert KABOM har fortfarande gått ner -7kg sen graviditeten men försöker äta mer nu, i förrgår åt jag 4(!) glassar, haha. Min kompis kom förbi med sin glassbil och vi köpte fyra sorter, var ju tvungen att testa alla och det var sååå gott!

Trevlig helg allesammans och hoppas era magar växer på fint och att ni mår bra. Jättefina bilder i bildtråden förresten!!

Svar på tråden Augustibebis 2012