• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • ErikaJohanna

Jag och mannen åkte till Las Vegas och gifte oss för tre år sen! Vi hade ett pink Cadillac bröllop med Elvis som präst, superkul! Nio vänner/syskon var oxå med och sen stannade vi kvar i tre veckor och var till LA och San Diego, ett minne för livet! :)

• astro
    ErikaJohanna skrev 2012-02-21 22:27:20 följande:
    Jag och mannen åkte till Las Vegas och gifte oss för tre år sen! Vi hade ett pink Cadillac bröllop med Elvis som präst, superkul! Nio vänner/syskon var oxå med och sen stannade vi kvar i tre veckor och var till LA och San Diego, ett minne för livet! :)
    Vad häftigt!

Vi gifte oss redan -90, känns helt osannolikt att det snart har gått 22 år. Vi hade inga pengar att tala om, så klänningen var hyrd och jag stod och bakade fika till 150 gäster (puuuuh) hemma i köket. Lokal fick vi låna, middagen för de närmaste betalade min pappa.
    Det blev helt underbart. 
  • fru Elle

Vi gifte oss borgerligt med den närmsta familjen när dottern var lite över ett år. Vi har inte varit intresserade av att gifta oss tidigare. Men när vi fick barn så kändes det viktigt.

• Naimis

När vi började planera bröllop sa vi att vi skulle gifta oss utomlands i Sydamerika eller Karibien, bara ta med oss den närmsta familjen.
    De slutade med ett kyrkligt bröllop här i Sverige, med fest på ett slott, middag och liveband för nästan 100 gäster.
    Men de ångrar vi inte för vi och alla andra hade de fantastiskt roligt.

Idag går jag in i vecka 18!!!

• Sommaren12

Vi vill bara ha ett litet bröllop med de närmsta vännerna och familj, kanske max 30 pers. Men vi har hela tiden prioriterat pengarna till resande så än har bröllop inte blivit av. Kanske vill vi gifta oss i new york men det blir inte nu i maj iaf. Känner ingen stress med bröllop ändå. Kanske kommer det nu när vi får barn?

• Albasmamma

Vi gifte oss i samband med dotterns dop, hade en mindre fest efteråt för de närmaste, ca. 30 pers. Jättelyckat!

• Ellenbmt

Hejochhå- ögonfransförlägning är grymt om man går till någon som kan! Sitter ganska länge om man är varsam. Dock blir det bra mkt billigare med vanliga fakefransar :)

• Tina lind

Godmorgon alla blivande augustimammor!

Vecka 16 nu, 15+3. Efter vecka 18 tyckte jag det gick lite fortare förra gången och det var lite roligare efter den veckan också. Man kände bebisen dagligen och den reagerade på ljud, så mysigt.

Jag ska strax ned på bokrean med min lilla plutt och möta min mamma, får se om det finns något bra :) Får passa på att läsa om kvällarna innan augusti för sedan lär det inte bli mycket läsande, med två troll under två år att passa :P

Tydligen är det oerhört halt ute idag, massor med bilar som krockat och människor som halkat (här i sthlm, det är is på marken och så regnar det nu). Så var försiktiga så ni inte halkar om ni ska ut!

Den 2 mars fyller jag år, jag hade tänkt gå på bio med två av mina syskon den helgen är det någon som vet någon sevärd film? War hourse har jag redan sett, den var superbra men lite för sorglig för en gravid att titta på :P

• Tina lind
    minstörstalycka skrev 2012-02-21 20:01:21 följande:
    Någon av er som har småbarn och kommer behöva syskonvagn ?
    Har ni börjat kika på den urusla marknaden på syskon/dubbelvagn =
    Jag har en tretton månaders, han kommer vara runt 18 månader när bebisen kommer. Så jag måste ha en syskonvagn.
    Men jag tycker som dig, det finns inga klara "vinnare" på den marknaden. Hade jag inte haft barn tidigare hade jag något köpt en urban djungle men nu när jag har barn så gillar jag inte att de bara kan sitta framåt och att de sitter så oskyddat. Babytravel ser annars bra ut, lättstyrd, men en bekant har den vagnen och så fort det är lite grus, gräsmatta eller snö så är det väldigt svårstyrd och så kan ju inte bebisen sitta mot en.

Så jag är inne på brion, brio double wave. Den ser enormt klumpig ut och svårstyrd men den har rejäla däck som går att köra på alla väglag (lär ju bli en hel del park besök på sensommaren) och man kan ha barnen emot sig. Så sitter de lite mer skyddade till vintern också. Ska testa den i vår tänkte jag.
Svar på tråden Augustibebis 2012