• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Helena: Det kan vara nåt som går. Min pappa har haft likadant i 2 veckor och får inte prata, men gör det ibland ändå eller ja försöker.. så jag tror inte det är graviditeten ;) men immunförsvaret får sig väl en kyss. Han är iofs astmatiker.

Jag har tänkt på det lite innan men inte så mkt som idag. Jag bor dörr i dörr med en barnklädesaffär... det är en starkare bedrift att inte gå in dit än att inte äta godis.... men än har jag in fallit för det! Men de jäklarna hänger grejer utanför på ställning.. så idag tittade jag liiiite på en svartlaban overall som man kan vränga händer och fötter så har man heloverall. Men dom är dyyyyyra där kläderna. Så det går att hålla sig en stund till innan boingen börjar ;)

Vi tänker inte göra tillstymmelse till babyrums inredande med ett eget rum till babyn. Vi ska flytta inom 1 till 1,5 år från ankomst till bauta villa på landet så det känns onödigt så att säga. De som flyttar in sen ska inte ha det som barnrum utan som det är nu mer. Det finns ett rum vi har som gästrum. Men det är vägg i vägg så som avlastningsrum är det ju värdelöst fast det hade varit ett perfekt barnrum. Däremot blir det en babyhörna i sovrummet och på kontoret som ligger i helt andra änden av huset nu finns det redan idag säng för vi hade så många när vi flyttade ihop. Karln kommer sova igenom vilket babyskrik som helst om det inte är hans "vak". Men vakna när det är hans. Men det klarar nog inte jag ^^ så är det kolik (gud förbjude...) eller man är sjuk eller något som kan tänkas behövas sovas för så finns ljuddämpande möjligheter.

• DetGodaLivet
    Jloow skrev 2012-02-22 19:07:07 följande:
    När jag var gravid ned dottern hade jag sån huvudvärk mellan vecka 13-18 att jag blev inlagd på neuro.. Då sa dom i alla fall att det är väldigt vanligt att man får problem med huvudvärk just i det här veckorna för att det är så mycket som händer i kroppen med det stora ökningen av blod som ska pumpas runt och så.. Det var vad dom sa till mig i alla fall..

Jag har det åt andra hållet *peppar peppar*. Min migrän har nästan försvunnit under graviditeten, har ständiga problem med huvudvärk annars. Även min allergi/astma brukar bli bättre under graviditeten. Borde vara gravid jämt!
  • verro

Jag har oxå d bra under grav.. Har EDS, en ledsjukdom å brukar ha mkt värk osv i kroppen.. Nu medans jag vart gravid har jag inte haft ont alls.. SKÖNT.. =)

• Tina lind
    novaunique skrev 2012-02-22 18:54:01 följande:
    Tina lind:
    Alla blodvärden och blodtryck är bra - vet inte varför jag har så ont. Läkaren trodde migrän. Tog citodon kl 17.30 eftersom jag inte stod ut längre. Värken har fortfarande inte släppt helt! Lite mildare är den dock. Blir galen. Hoppas detta är övergående...

Ellenbmt: du med? Har du kollat upp det hos BM/läkare?
    Usch så jobbigt! :( Hoppas det går över snart i alla fall för det är inte kul att ha ont i huvudet flera veckor i rad.

Hur många citodon skulle du ta, en eller två tabletter? Min huvudvärk brukar släppa fortare om jag ligger stilla så lägg dig i soffan och slappa :)
  • Tina lind
    DetGodaLivet skrev 2012-02-22 19:41:07 följande:
    Jag har det åt andra hållet *peppar peppar*. Min migrän har nästan försvunnit under graviditeten, har ständiga problem med huvudvärk annars. Även min allergi/astma brukar bli bättre under graviditeten. Borde vara gravid jämt!
    Min mamma har en hemsk migrän (hon brukar ligga och gråta och spy) men när hon var med barn så slapp hon migränen och hela tiden under amningen! :) Läkaren sade att det berodde på alla extra hormoner i kroppen.
    Hoppas det håller i sig för dig när du ammar också! (om du ska amma dvs), skönt att slippa migränen ju :)
  • tesked83

Ni som läst "På smällen: från A till Bebis", är det något mannen hade kunnat tycka var kul att läsa eller är den väldigt "tjejig"?

• Ellenbmt

Tina och detgoda-
    Jo jag med. Migrän någon gång i månaden i vanliga fall, men får inte äta min vanliga medicin( tyskt märke minns inte namnet) men jag har citodon hemma, men man blir ju så däckad av det... Kanske kan vara värt ett försök för på nätterna är det svårt att sova!!

• novaunique

Tina lind:
    Jag blev ordinerad 1-2 tabletter.

Huvudvärken är ännu inte helt borta, skrämmande. Hoppas det är så som Jloow skriver, att det är mellan vissa veckor bara för då är det ju övergående!

• oxle bo

Äntligen är jag människa igen, nästan.. rösten har inte riktigt hittat tillbaka.
    men febern är borta o med nässpray o halstabletter så överlever jag.
    vaknade i söndags o mådde piss, men gick till jobbet ände..
    min kära syster har varit här o hjälpt mig med barnen då jag inte orkat något.

äntligen så börjar vi bli "mer gravida"  v19 18+0
    RUL om 8 dagar.
    behöver jag säga att jag lännngggtar..

Svar på tråden Augustibebis 2012