• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Natlup: så blir jag också. Inte hjärtklappning, men andfådd. Tror det är normalt. Hjärtat har massa mer blod att pumpa runt nu.

Och på tal om vad man äter... Jag äter nog rätt bra mat, men sista tiden har det blivit väldigt mycket sötsaker däremellan. Ska försöka äta mer mellanmål i förebyggande.
    Idag hade jag till råga på allt lite, lite socker i urinen. Och även om han sa att det kunde bero på att jag haft marmelad på frukostmackan fick jag dåligt samvete att jag ätit så mycket godis på sistone. Nä, skärpning. Lördagsgodis får det bli från och med nu. Ska försöka i alla fall....
    Och till dig fransyskan som undrade om bra mellanmål kan jag tipsa om keso på hårt bröd, eller kesella med lite upptinade bär. Gott och mättande med mycket proteiner.

• Xericax

Vad ni hinner skriva mycket Glad

Vi gifte oss sommaren 2010, ingen av oss har stor släkt så gästerna blev 27 st då var även närmaste vännerna bjudna. Jag har hört om de som haft överrasknings bröllop i samband med dop, det är ju kanske ett alternativ för er som vill ha ett bröllop men som inte tycker det behöver bli någon ”stor fest”.

Jag jobbar mestadels hemifrån eftersom jag har långt till kontoret (vilket har varit jätteskönt nu i samband med graviditeten, jag har fått spy ifred utan att någon undrar) så mina matvanor är ungefär följande

7.45 frukost, smörgås

Ca. 9.30 mellanmål, frukt

Ca. 11.30 lunch, vad jag hittar i kylen.

Ca.15.00 mellanmål frukt eller yoghurt eller båda.

Ca. 17.00 middag: endera något ur frysen från helgen eller så lagar jag vad jag hittar eller är sugen på  (min man är borta i jobb måndag-torsdag så det är bara jag som ska ha mat de dagarna, på fredagar då han är hemma har vi tagit som tradition att vi äter fisk)

De dagar jag ska till kontoret
    5.15 frukost, havregrynsgröt.
    8.00 frukt
    11.00 lunch i matsal (bra mat med mycket sallad och gott bröd till)
    15.00 frukt
    Ca. 19.00 ”middag” då jag kommit hem något snabblagat typ mikromat, eller bara någon smörgås.

Hittills har jag varit ganska illamående, så lunch och middag har inte varit så hög prioritet det mesta smakar ändå inte bra, märkligt nog så kan jag bra äta maten i matsalen så kanske det bara är min mat som det är fel på Tungan ute

• Tesdy

Till sommaren har vi varit gifta i fem år. Har varit ett par i 13 år nu.
    Vi var förlovade i sju år innan vi gifte oss. Vi gifte oss i kyrkan och hade en härlig fest för ca 35 personer efteråt. Alldeles lagom enligt oss. Har nog en bild i mitt bildgalleri om någon är nyfiken.

Vad gäller matvanor så försöker jag få i mig något innan jag åker hemifrån på morgonen, tex en macka i bilen. Sen äter vi frukost på jobbet vid nio. Brukar bli turkisk yoghurt med lite Frosh i, två Finncrisp med Philladelphia ost på. Sen lunch vid 11:30, rester från dagen innan alternativt någon fryst portion ur frysen på jobbet. Sen försöker jag få i mig en frukt eller två vid två tiden. Middag äter vi runt 18-19 tiden hemma och sen brukar jag sällan orka mer att äta på kvällen.

Känns som om min magsäck har krymt och att bebisen har en del att ta av så jag behöver inte äta mer än så här...

• fransyskan

Tack för tipset! Bor i Frankrike så ska kolla om det finns någon motsvarighet till kesella. Fromage frais, kanske? Hmmm...

• Xericax

Kanske mitt illamående börja bli bättre nu, efter allt tal om varmasmörgåsar här så lagade jag 4 st (små) till lunch + lite pyttipanna, tänkte jag skulle göra några st extra varmasmörgåsar så jag har till mellanmål (tycker de kan vara ganska goda efter att de svalnat också) men jag åt upp alla Skrattande Men jag tycker ändå det är lite "skönt" med illamåendet då jag har bruna blödningar, det känns tryggt så jag hoppas att det inte försvinner helt ännu. Vill inte ha "spökveckor" (jag har ju varit på 3 UL redan så jag vet ju att det är någon där, men jag vill ju att pyret ska fortsätta att vara där ett bra tag ännu).

• A R

V14 idag och vad jag är glad att jag är gravid!

Det kom ännu en blödning i natt. Har varit på gyn och även denna gång var allt ok. Läkaren sa att jag troligtvis kommer att blöda fler gången men att det inte är någon fara för lilla pyret. Den här gången trodde jag verkligen att det var kört. Jag har gråtit och gråtit, timmarna på natten går såååå långsamt och jag kunde inte somna om. Har varit vaken sedan kl ett i natt och nu ska jag bädda ner mig i sängen med virkning och en film. Pyret finns ju kvar och mår bra Hjärta.

Gadget: Vad kul att få höra hjärtljuden, det har inte jag gjort ännu trots fem ul. 
    Och visst är det ljuvligt att få en liten glimt av det lilla livet i magen!  

• Gadget

A R: fy vad jobbigt att du blöder så ofta. Men tyvärr får du väl kanske ta och vänja dig hur krasst det än låter. Fast jag förstår att det är omöjligt att inte oroa sig. Jag oroar mig ju utan blödningar och tror att allt är på låtsas.

• Sommaren12

Natlup: jag har med hjärtklappning emellanåt. Om det beror på lågt blodtryck (gör mitt) så är det ingen fara. Hade kollat med bm för att se så det inte är nåt annat.

Svar på tråden Augustibebis 2012