• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Idag fick jag utskrivet Citodon. Min huvudvärk är ett h-ete Mannen på väg hem från Apoteket nu, jag orkar inte ens hämta dem själv. HOPPAS nu att de lindrar så jag kan få vara människa igen.

• Ellenbmt

Hejåhå- jodå det är exakt som dina egna bara man inte sliter i dem eller gnor sig i fransarna när man tvättar! Skulle satsa på en vartenfast mascara med temperaturspärr, en sån som man tar bort med VARMT vatten men som sitter fast för tårar och regn.

• Tina lind
    novaunique skrev 2012-02-22 17:09:32 följande:
    Idag fick jag utskrivet Citodon. Min huvudvärk är ett h-ete Mannen på väg hem från Apoteket nu, jag orkar inte ens hämta dem själv. HOPPAS nu att de lindrar så jag kan få vara människa igen.
    Åh varför har du så hemsk huvudvärk? Högt blodtryck?
    Det hjälper säkert ska du se! Men ta det när du ska lägga dig för man kan bli lite snurrig och yr i huvudet.
    Hoppas det blir bättre, huvudvärk är inte kul!
  • Helenaa

Nu var de en vecka sen ja skrev, har haft så jäkla mycke för mig :)
    Jag är 17+0 idag (v.18) känns hur roligt somhelst.
    2 veckor kvar till RUL, tyckte de kändes sent (19+2) men men...,blir nog bra.
    Jag har fått sjukskriva mig idag. Har hostat snart i 3 veckor och sista 5 dagarna har jag inte haft nån röst. Så idag ringde maken VC och hörde vad vi ska göra.
    Jag fick ordinerat vila och blev förbjuden att prata alls på 5 dagar.....shit hur ska ja klara mig??? inte ens viska.
    Har väl gått rätt bra idag...mycke "teckenspråk" och skrivande har de blivit idag :P
    men att va tyst är inte min starka sida tyvärr.... 

• Ellenbmt

Jag har med galen huvudvärk på dagtid och nätter...

• Hejåhå

Ellenbmt: kanebo 38 grader it is! Kommer nog vilja ha mascara iaf på bröllopet så att det ser ut som lösisar.

• novaunique

Tina lind:
    Alla blodvärden och blodtryck är bra - vet inte varför jag har så ont. Läkaren trodde migrän. Tog citodon kl 17.30 eftersom jag inte stod ut längre. Värken har fortfarande inte släppt helt! Lite mildare är den dock. Blir galen. Hoppas detta är övergående...

Ellenbmt: du med? Har du kollat upp det hos BM/läkare?

• Jloow

När jag var gravid ned dottern hade jag sån huvudvärk mellan vecka 13-18 att jag blev inlagd på neuro.. Då sa dom i alla fall att det är väldigt vanligt att man får problem med huvudvärk just i det här veckorna för att det är så mycket som händer i kroppen med det stora ökningen av blod som ska pumpas runt och så.. Det var vad dom sa till mig i alla fall..

• Karo77

Hejsan tjejer! I morgon vecka 16 ( 15+0) och vi ska traffa BM i morgon. Hop pas vi far se konet Langtar sa att fa veta!!!!

• Karo77

Fransyskan: jag bor ocksa i frankrike( till gransen till Genève ) och vi har keso( det heter cottage cheese JOCKEY ) i yoghourts avdelningen!!

Svar på tråden Augustibebis 2012