Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Funderar på babysitter... Har nog frågat för länge sen men minns inte, kan man ha dom från start? Om jag vill duscha, laga mat eller nåt annat som gör att jag behöver ha händerna fria men ändå vill ha bebis med mig vad ska jag ha då?
    Funderar på en stokke bounce babysitter. Vad tror ni om den? Nuna leaf ser mysig ut också men kanske inte lika praktisk.

• Sommaren12

Ellenbmt: vad menar du med krage på babysittern?
    Astro: kan man ha mobywrap från start? Enkel att använda?

De här vita fläckarna som vi pratade om förut... Är nu ganska säker på att de beror på att man svullnar. Typ vätskan eller ökade blodvolymen. Mina händer svullnade till prinskorvshänder igår och då var handflatorna alldeles vitprickiga!

• Sommaren12

Ok tack mammsen, lutar åt en stokke bounce.

Jag kommer färga håret om några veckor. Såvitt jag vet och har läst tidigare så går forskningen helt isär vad gäller det. En del resultat visar att det är farligt och andra visar ingen påverkan. Min bm avrådde inte mig från det så nu kör jag på det.

• Sommaren12

Mammsen: du har rätt! Nu minns jag när jag kollade upp detta senast med hårfärg. Jag färgade håret i tidiga veckorna för jag helt enkelt inte hade en aning om att det kunde va skadligt men sen hörde jag i efterhand i denna tråden att det fanns en diskussion om det. Nu minns jag att det är som du säger att det finns forskning som påvisat att det går över till bebisen. Dock så vet dom ju inte HUR det påverkar och därmed tycker jag att det är lustigt att säga att det ÄR skadligt för utvecklingen. Som med så mycket annat så finns det delade meningar om det och jag kommer färga håret snart. Känner mej rätt lugn med det. Vad uppdrag granskning säger ger jag inte mycket för. Mediastudent som jag är så är jag rätt skeptisk till den typen av produktion, väldigt vinklade inslag.

• Sommaren12

Ellenbmt: :) tänkte hitta en begagnad. Jag är ju sån designernörd, kan inte motstå snygga barngrejer! :D

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-06-24 20:03:43 följande:
    Sommaren- googla bloom babysitter, finns tusen olika asfräscha varianter!!
    Nästan lite för cool för mig! Skrattande

Lijon: Kan inte va så att dina ben är lite svullna/vätskefyllda då? Jag har med konstant på låren och kring knäna och tänkte att det kanske är lite svullnad eller nåt. Äsch jag vet inte. :D
  • Sommaren12

Skriver förlossningsbrevet nu... Jag skrev rätt och slätt "Jag vill att man gör en sen avnavling när barnet kommit". Bör jag utveckla det något eller kan jag utgå från att de vet varför det är bra? Vi får ett papper med frågor som man ska fylla i och där är ju inte jättemycket plats att skriva romaner på... Men vet inte hur pass nytt eller tilltaget detta med sen avnavling är egentligen. Kommer de tycka att jag är dryg på nåt sätt?

• Sommaren12

carran: Jag sover med extremt dåligt. Har svårt att somna och när jag väl somnat så är jag väldigt lättväckt, plus att nu springer man ju på toa hela nätterna också. Tycker att det är jättevarmt i sovrummet även om vi har fönstret öppet. Svetten bara rinner! Har svårt att andas också för jag är så täppt i näsan om kvällarna och andas tungt för nåt trycker mot lungorna. Sen vaknar jag alltid när solen börjar gå upp vilket väl är vid halv fyra fyra och sen är det svårt att somna om ordentligt, sover bara ytligt efter det. Däremot brukar jag kunna somna till och få sova ordentligt efter sju på morgonen så ofta går jag inte upp förrän tio. Behöver vila om dgarna också men gör det inte alltid. Så JA! Har apsvårt att sova!!

• Sommaren12
    fru Elle skrev 2012-06-24 21:55:53 följande:
    Det bör räcka tycker jag, sen tror jag att de flesta sjukhus tillämpar sen avnavling nu. Men är lite osäker på om östra i Göteborg gör det så jag har varit lite tydligare i mitt förlossningsbrev ifall det blir att jag föder där.

-   Sen avnavling, låt navelsträngen pulsera klart innan någon klampning och avnavling får ske. Navelsträngen skall vara tömd på blod och vit innan avnavling eller klampning görs. PH-prov får göras men ingen åverkan på navelsträngen får göras för att ta provet. Om det inte föreligger någon akutsituation eller liknande så vill jag ha lugn och ro efter att barnet har kommit till världen. Vill få upp barnet till mig och att vi får bekanta oss med vår nya lilla familjemedlem i lugn och ro.

Har inte hunnit visa upp mina förlossingsbrev på mina tidigare förlossningar, kanske är tur för jag skriver brevet mest för min egen del och till min man. Ber min man läsa igenom så han är med på vad jag vill om jag inte lyckas säga det på förlossningen själv. Men hittills har jag inte haft några problem att förmedla vad jag vill och inte inne på förlossningen. 

Smart! Tror jag ska låta min man läsa också. Funderar även på att skrota deras ifyllningslapp. Man får typ fyra rader att skriva och man är ju liksom låst till deras frågeställning. Hjälpte med din formulering, tror jag tar efter lite. ;) tack!
Svar på tråden Augustibebis 2012