• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Typiskt att halva inlägget försvann.. Babyboxen innehöll även ett badkit med badskum och krämer. Nån mer som hämtat ut en sån box?

• Sommaren12
    anneh skrev 2012-02-23 15:27:08 följande:
    Typiskt att halva inlägget försvann.. Babyboxen innehöll även ett badkit med badskum och krämer. Nån mer som hämtat ut en sån box?
    Har "bokat" en, men inte hämtat den än...
  • sowe81
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 14:54:42 följande:
    Välkommen EliHei! :)

Fransyskan: Usch vilket trist bemötande. Man vill ju att de ska va så där mysiga och mammiga mot en, eller jag vill det i alla fall haha, men det kanske är för att jag saknar min mamma som bor i England. I alla fall vill man ju att de ska vara positiva!

Imorgon ska jag dra till IKEA och köpa spjälsäng. Är man Family medlem så får man en Hensvik gratis ifall man köper en madrass för 399 kr. Sånt erbjudande kan man ju inte missa! Tänkte annars hitta en begagnad spjälsäng och bara köpa ny madrass (vill inte ha nån gammal kräkig!;)) men sprillans ny tackar man ju inte nej till... Flört 

Jag var in på IKEA och kollade hittade inget sånt erbjudande, är det något som alla Family kunder får ta del av? Vore ju toppen i så fall, vi ska till IKEA i helgen och köpa en säng till oss och då vore det ju underbart att ta hem en till pyret också =)
  • NiniMe

Vi har redan köpt en spjälsäng, dock en begagnad, men det var ett kap, deras barn han var bara 3½ månad men dom ville ha en annan modell så dom sålde den, madrass, sängkläder, spjälsängsskydd, sänghimmel allt för 1000 kr.... vi fick även kvittot på den och dom hade gett för bara sängen 1800 kr.. Denna sängen kunde man ta av ena spjälsängssidan och där fick vi ett skydd med oxå, som man sätter på sidan och man kan öppna upp med en blixtlås, så vi kommer kunna samsova typ, fast bebis ligger i sin säng men lätttillgänglig för mig...

Inatt hade jag en dröm, en dröm om att jag var på ul... I drömmen sa dom till mig att det är en liten flicka därinne och jag ifrågasatte, är det verkligen det? Och dom sa till 99% var det en tös... Så nu får vi se om drömmen e sann om 10 dagar  

• A R

Idag ringde de från sjukhuset och sa att jag har urinvägsinfektion, Stafylocker B. Ska äta antibiotika och då jag är allergisk mot kåvepenin skulle jag få något annat. Jag frågade hur det kan påverka min graviditet och svaret jag fick var att det kan reta livmodern och ge sammandragningar. Jag har ju varit rätt öm i livmodern och tolkat det som växtvärk. Nu tänker jag att det kanske trots allt lett till mina blödningar?! Det ska inte vara någon fara för fostret men jag måste tydligen äta antibiotika innan förlossningen då det kan skada det nyfödda barnet. Hoppas inte förlossningen då startar för tidigt. 

Är det någon av er som har mer info eller erfarenhet?

• Ellenbmt

Jag bokade en box men har tappat lösenordet. Någon som vet hur man gör?!

• anneh

Ellenbmt: är det apoteksgruppens? Jag bokade en ny, orkade inte kontakta dom :D gick hur bra som helst..

Svar på tråden Augustibebis 2012