• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Xericax skrev 2012-02-23 11:08:12 följande:
    Min man far på jobb på måndagmorgnar och kommer hem på tordagkvällar, det brukar nog annars funka bra men just nu saknar jag honom så otroligt. Sedan då han är hemma brukar vi vara ganska oskiljaktiga, vi bor bara i en 2:a med kök men om den ena går till köket följer den andra oftast efter vi ska jämt vara i samma rum. Då har vi ändå varit tillsammans i snart 10 år Glad
    Åh, vad fint det låter =) Supermysigt =)
    Tråkigt att han är jobba så länge såklart, men härligt att ha ett sånt tight förhållande efter flera år tillsammans =) 
  • Stövelkatten
    Gulli skrev 2012-02-23 11:07:52 följande:
    Men 17 gubbar också. Nu har jag försökt så många gånger att lägg till mig i BF-listan men det går inte. Allting hamnar som i en enda text och inte i en spalt... Någon som känner för att lägg till mig eller berätta vad jag gör för fel? 19/8 - Gulli, 28 år, Stockholm (1:a barnet) Suck =)
    Fixat! :)

Ingen aning om vad du gör för fel... använder du telefonen?
  • A R

Jag la till mig i BF listan igen då jag av någon underlig anledning försvunnit Förvånad 

• EliHei

Nu äntligen tänkte jag gå med i tråden oma man får det:) Befinner mig i v.17 och har BF 6 aug. Mår fina fisken just nu å njuter av att magen börjar ta form.   

• Stövelkatten
    EliHei skrev 2012-02-23 12:01:30 följande:
    Nu äntligen tänkte jag gå med i tråden oma man får det:) Befinner mig i v.17 och har BF 6 aug. Mår fina fisken just nu å njuter av att magen börjar ta form.   
    Välkommen!
    {#emotions_dlg.flower}

Jag undrar om det är någon som hade stora problem och inte ammade med första barnet, men ammade utan problem med senare barn? Jag ammade i totalt 3 veckor sist, och hela den första bebistiden var kaos- idag har jag läst massor om ammning och känner mig jättepeppad! Verkar ju som att det kan vara riktigt mysigt.

Men har ni några bra tips? Vad gjorde ni annorlunda så att det gick bra senare?
    Kan bröststorleken ha något med greppet att göra? När sonen föddes och mjölken rann till var en tutte lika stor som hela han, vet inte om det liksom täppte till för mycket. Han fick aldrig något bra grepp och åt sig alltså inte mätt. Det funkade ett par ggr. med ammningsnapp, annars var det bara skit allt ihop.
  • Tesdy
    EliHei skrev 2012-02-23 12:01:30 följande:
    Du är så välkommen.
  • EliHei

Tack så mkt!!

Snart iväg till jobbet för min del. Är det någon mer som jobbar i butik som är med i den här tråden?? Har lite funderingar kring hur det går för er på jobbet ihop med er graviditet:) 

• fransyskan

Okej, har just varit hos gynekologen och vet inte om det riktigt var världens roligaste besök...

Vi konstaterade att jag fortfarande var på minus 1.5 kg trots en "stor och fet" livmoder. Sedan så tyckte jag hon hade mycket krångel med att hitta hjärtljudet samt att jag såg/hörde hur hon muttrandes noterade "kort och mjuk livmodershals" i min journal. (I Frankrike så pillar dom alltså runt innuti en vid varje besök vilket jag tror man slipper i Sverige?)

Vet inte om hon hade en dålig dag eller nått men sedan avslutade hon även hurtigt med "ja, och så får du inte glömma att gå på bröstkontroll efter födseln, du har ju haft problem med knölar förr."

Tackar, tackar; nu sitter jag (dum och lättpåverkad som jag alltid är) och oroar mig för missfall, prematur och bröstcancer samtidigt! Skrikandes Ska ta och läsa någon ruggig artikel om klimatförändrigar nu när jag ändå är i farten!

• lillakotten

Ang namn på prinsessan så tror jag inte er det blir en Ingrid för det heter väl lillsessan i Norge? Jag tror att det blir en Kristina :)

Svar på tråden Augustibebis 2012